• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 18.12.2024Meniny má Sláva
Bratislava

Kampaň Adoptuj si kravičku, ktorá má podporiť spotrebu mlieka, opäť ožíva

  • 13:30 16.09.2017
  • Bánovce nad Bebravou
Kampaň Adoptuj si kravičku, ktorá má podporiť spotrebu mlieka, opäť ožíva

Mliečny fond, ktorý financujú prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka, po niekoľkých rokoch opätovne oživil kampaň Adoptuj si kravičku.

V rámci projektu, ktorý má za cieľ prispieť k zvýšeniu spotreby slovenského mlieka a mliečnych výrobkov, sa bude môcť verejnosť stať adoptívnym rodičom pre kravy z 58 fariem na Slovensku.

Projekt Adoptuj si kravičku, ktorý je v réžii Mliečneho fondu, je niečo, čo pripomenie Slovensku a Slovákom, aké je mlieko zdravé. Mlieko je potravina, ktorá v sebe obsahuje bielkoviny, vitamíny, minerálne látky. Je na nás, aby sme prispeli k tomu, aby sa produkcia mlieka na Slovensku zvyšovala,“ povedala dnes pri spustení projektu na farmárskom festivale MňamFest v Bánovciach nad Bebravou ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriela Matečná.

Oproti ostatným krajinám Slovensko podľa nej spotrebuje na jedného obyvateľa veľmi málo mlieka. „My spotrebujeme 165 kilogramov mlieka na osobu a na rok. Len s Českou republikou, ktorá spotrebuje 220 kilogramov, je to neporovnateľné číslo,“ spomenula.

Je to projekt, ktorý má ambíciu spojiť prvovýrobu mlieka, jeho spracovanie do slovenských mliečnych výrobkov a hlavne mladú generáciu, povedal prezident Slovenského mliekarenského zväzu Stanislav Voskár. „Máme zapojených 58 fariem, kde máme aktuálne 15.000 kravičiek, sme pripravení tento počet neustále zvyšovať. Nové v projekte je aj to, že adopcia nemusí prebiehať len individuálne, aj detské kolektívy si budú môcť adoptovať svoju kravičku a za určitých podmienok sa o ňu aj starať,“ priblížil.

Webovú aplikáciu Adoptuj si kravičku spustili mliekari dnes, pričom ju majú v pláne inovovať. Prostredníctvom nej si najskôr deti či dospelí svoju kravu zarezervujú, podmienkou adopcie je totiž zadanie desiatich EAN kódov slovenských mliečnych výrobkov. Každý adoptívny rodič dostane aj rodný list kravy, neskôr sa o ňu môže prostredníctvom aplikácie aj virtuálne starať. Súčasťou kampane budú budúci rok i dni otvorených dverí na farmách. Počas nich farmári privítajú rodičov s deťmi a ukážu im konkrétne zvieratá, ktoré si adoptovali, avizoval predseda Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Alexander Pastorek.

Kampaň je vynikajúcou propagáciou nielen mlieka a zdravého stravovania, ale aj farmárstva, farmárčenia, potravinárstva a vidieka na Slovensku,“ dodala ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

Zdroj: Info.sk, TASR, Foto: Pexels
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Volkswagen Slovakia pozastavuje výrobu

Volkswagen Slovakia pozastavuje výrobu

DNES - 11:08Ekonomické

Volkswagen Slovakia ukončuje rok tradičnou celozávodnou dovolenkou spojenou s plánovanými prestavbami a údržbou.

Taraba na Rade ministrov EÚ podporil automobilový priemysel

Taraba na Rade ministrov EÚ podporil automobilový priemysel

VČERA - 19:54Ekonomické

Šéf envirorezortu sa v Bruseli zúčastnil aj na koordinačnom stretnutí s ministrami V4.

Mzdový spor v koncerne Volkswagen stále nemá riešenie

Mzdový spor v koncerne Volkswagen stále nemá riešenie

VČERA - 18:17Ekonomické

Spor o mzdy v koncerne Volkswagen stále nemá riešenie. Aj po takmer dvojdňovom maratóne rokovaní sú pozície stále vzdialené a vylúčený nie je ani krach rozhovorov.

Česko chce v EÚ presadiť sprísnenie pravidiel pre e-shopy z prostredia mimo Únie

Česko chce v EÚ presadiť sprísnenie pravidiel pre e-shopy z prostredia mimo Únie

VČERA - 17:25Ekonomické

Česko chce v rámci EÚ presadiť sprísnenie pravidiel pre online predajcov z prostredia mimo Únie.

Meta dostala pokuty vo výške 251 miliónov eur za nedostatočnú ochranu údajov

Meta dostala pokuty vo výške 251 miliónov eur za nedostatočnú ochranu údajov

VČERA - 14:42Ekonomické

Strážcovia súkromia z Európskej únie udelili v americkej spoločnosti Meta, ktorej patrí sociálna sieť Facebook, pokuty v celkovej výške 251 miliónov eur.