Práce na výstavbe južného obchvatu Žiliny sa predĺžia o deväť mesiacov
Na južný obchvat Žiliny nadväzuje 13,5-kilometrový úsek D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, ktorý má byť odovzdaný do prevádzky koncom roka 2019
Súčasťou stavby diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka sú dva tunely - Ovčiarsko (2367 metrov) a Žilina (687 metrov). "Na výstavbe tunela Ovčiarsko momentálne neevidujeme žiadne zásadné problémy a predpokladám, že sekundárne ostenie bude pripravené do 400 dní, takže práce idú podľa plánu. Výstavbu tunela Žilina skomplikovala zložitá geológia a pravdepodobne sa výstavba predĺži o deväť mesiacov. Práce na tomto úseku D1 by tak mali byť ukončené koncom roka 2018," uviedol. Zmena trasovania tunela Žilina však aj napriek veľmi zložitému geologickému prostrediu nebude potrebná. "Za mesiac prerazíme približne 20 metrov, čo je dosť málo. Bolo tu aj šesť zosuvov, takže oneskorenia sú opodstatnené," doplnil Auxt.
V tuneli Žilina ostáva podľa neho preraziť ešte 200 metrov. "Urobili sme v súčasnosti nové opatrenia, ale spôsob razenia sa nezmení. Postup síce bude pomalší, ale zmena technológie by bola finančne oveľa náročnejšia. Všetky objekty chceme dokončiť a odovzdať načas, dorábať sa budú len tie problematické. Určite nebudeme pre tunel Žilina zdržiavať celú stavbu," vysvetlil generálny riaditeľ Doprastavu Juraj Androvič.
Na južný obchvat Žiliny nadväzuje 13,5-kilometrový úsek D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, ktorý má byť odovzdaný do prevádzky koncom roka 2019. Stavebné práce tu zatiaľ prebiehajú v zmysle harmonogramu. "Priemerná razba 7,5-kilometrového tunela Višňové je za deň približne 17,5 metra. Projekt sa však prenesie do lepšieho geologického prostredia a rýchlosť by sa tak mala zvýšiť až na 30 metrov za deň. Pri razbe sa však nevyskytujú žiadne zásadné problémy," skonštatoval generálny riaditeľ NDS s tým, že prerazených je už 3700 metrov tunela. Cesta zo Žiliny do Martina sa po dokončení tohto úseku pre motoristov skráti približne o 15 minút.
Úsek diaľnice D1 z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku stavia konzorcium firiem Ovčiarsko v zložení Doprastav, Strabag, Váhostav–SK a Metrostav. Cena za jeho vybudovanie je 427 miliónov eur. Úsek D1 s tunelom Višňové postaví združenie firiem Salini Impregilo a Dúha za takmer 410 miliónov eur.
Pád turistu v Nízkych Tatrách: Na miesto vyslali vrtuľník
Zraneného Poliaka odviezol spod Sedla Poľany záchranársky vrtuľník.
Tragická zrážka dvoch áut: Jeden z vodičov bol na mieste mŕtvy
Pri dopravnej nehode zomrel 47-ročný muž.
Český premiér nevidí dôvod na obnovenie medzivládnych rokovaní so Slovenskom
Česká vláda nemá v pláne obnoviť medzivládne konzultácie so Slovenskom, ktoré pozastavila v marci minulého roka.
SNS aj Hlas-SD si myslia, že plénum NR SR schváli zdravotnícky zákon
Koaliční poslanci Národnej rady SR Michal Bartek a Roman Michelko si myslia, že zdravotnícky zákon súvisiaci s dohodou s lekárskymi odborármi plénum schváli.
Kaliňák: Je potrebné urobiť finančný audit mimovládnych organizácií
Je potrebné urobiť finančný audit mimovládnych organizácií, pretože zneužívajú svoje financovanie.