Bayer oslavuje veľké výročie: 150 rokov pre lepší život
- 15:55 13.06.2013
- BRATISLAVA
Všetko začalo priateľstvom dvoch mužov, veľkým novátorským duchom a dvoma kuchynskými sporákmi. Na nich obchodník Friedrich Bayer a farbiar Johann Friedrich Weskott vykonávali pokusy a náhodou objavili, ako sa vyrába farbivo fuchsín. Dňa 1. augusta 1863 založili v nemeckom meste Wuppertal-Barmen spoločnosť „Friedr. Bayer et comp.“ Týmto sa už v 19. storočí začalo podnikanie s obrovským potenciálom.
„To, čo sa začalo ako malá, ale inovátorská továreň na farbivá v nemeckom Wuppertale, je dnes globálny podnik s viac ako 110 000 zamestnancami,“ vysvetľuje CEO firmy Bayer Dr. Marijn Dekkers. „Vynálezy spoločnosti Bayer už 150 rokov neustále pomáhajú zlepšovať kvalitu života ľudí i zvierat.“ Táto veľká tradícia je tiež naším záväzkom do budúcnosti – úplne v súlade s poslaním firmy Bayer: „Veda pre lepší život.“
150 rokov neustálych zmien a modernizácií
Bayer spočiatku vyrábal syntetické farbivá, ale v priebehu rokov sa sortiment výrobkov významne zväčšoval. V roku 1881 sa z firmy stala akciová spoločnosť „Farbenfabriken vorm. Friedr. Bayer & Co.“ a vyvinula sa do medzinárodného chemického podniku. V priebehu svojej expanzie Bayer v roku 1912 premiestil svoje sídlo do Leverkusenu. Po prvej svetovej vojne, v roku 1925, sa spoločnosť stala súčasťou konzorcia I. G. Farbenindustrie AG. Ako nezávislá spoločnosť s názvom Farbenfabriken Bayer AG bola obnovená v roku 1951. Zmeny nabrali významnú rýchlosť po 125. výročí Bayeru v roku 1988. Spoločnosť presunula svoju pozornosť viac na hlavné činnosti, čo malo za následok predaj dcérskej spoločnosti Agfa v roku 1999. V roku 2005 Bayer oddelil niektoré časti svojho tradičného chemického biznisu pod názvom Lanxess. V tomto období systematicky expandovalo podnikanie v oblasti zdravotnej starostlivosti, poľnohospodárstva a prírodných vied, a to najmä akvizíciou Aventis CropScience (2001) a Shering AG (Berlín, Nemecko, 2006).
„Produkty spoločnosti Bayer sa stali pre náš život nepostrádateľnými,“ zdôrazňuje Dr. Martin Dekkers. Jedným z príkladov je AspirínTM, ktorý prišiel na trh v roku 1899 a zostáva dodnes jedným z popredných produktov spoločnosti Bayer. V priebehu desaťročí vyvinuli výskumní pracovníci spoločnosti Bayer priekopnícke účinné látky na liečbu infekčných, tropických a kardiovaskulárnych ochorení. Dnes sa farmaceutický výskum v divízii Bayer HealthCare sústreďuje najmä na odbor kardiológie, oftalmológie a hematológie, onkológie, starostlivosti o zdravie žien a diagnostické zobrazovanie.
CropScience
Ďalším ohniskom záujmu výskumu spoločnosti Bayer je poľnohospodárstvo. Dnes je divízia Bayer CropScience lídrom v tomto odbore takmer na celom svete. Aj v tejto oblasti je úspech založený na inováciách - nielen chemických a biologických produktoch na ochranu rastlín, ktoré ponúkajú udržateľné riešenia, ale aj veľmi kvalitné osivo. K tomu patrí aj široké spektrum produktov a služieb pre domácnosť a záhradu a pre použitie v rôznych oblastiach poľnohospodárstva.
Material Science
V oblasti high-tech materiálov majú polyuretánové peny, objavené v 30. rokoch minulého storočia a vysoko kvalitné polykarbonáty (Makrolon ™) patentované v roku 1953, stále širšie možnosti využitia. Tieto inovatívne materiály od spoločnosti Bayer Material Science výrazne prispievajú k ochrane prírodných zdrojov a ochrane klímy. Napríklad polyuretánové peny sa používajú na izoláciu budov, a tým sa znižuje množstvo energie potrebnej na ich vykurovanie či klimatizáciu. Ľahké materiály z polyuretánových pien alebo z polykarbonátov pomáhajú vyrábať ľahšie automobily, čím sa znižuje spotreba pohonných hmôt. Sú to tiež nátery z alifatických polyuretánov, vďaka ktorým je možné majetok ochrániť dlhší čas než kedykoľvek predtým. Moderné náterové systémy sú schopné odolať rozmarom počasia a dodať lesklý vzhľad automobilom, lodiam, vagónom alebo veterným turbínam.
"Vďaka našej inovátorskej sile a našej schopnosti stále sa prispôsobovať zmenám trhu zaujíma Bayer popredné miesto vo všetkých oblastiach svojho podnikania," dodáva CEO firmy Bayer, Dr. Marijn Dekkers. Duch vynaliezavosti a vôľa uspieť tvorí most spájajúci históriu spoločnosti od jej začiatku pred 150 rokmi až po dnešok.
Základné informácie o firme Bayer
Bayer je celosvetovo pôsobiaca spoločnosť, ktorej hlavné kompetencie spadajú do oblasti zdravotnej starostlivosti, výživy, ochrany rastlín, vývoja a výroby high-tech materiálov. Ako firma založená na inováciách Bayer nastavuje trendy v oblastiach vývoja a výskumu. Výrobky a služby spoločnosti Bayer sú vyvinuté tak, aby boli na prospech ľudí a pomáhali zlepšovať kvalitu ich života. Zároveň sa skupina Bayer podieľa na spoločenskom rozvoji prostredníctvom inovácií, rastu a zvyšovanie výnosovej sily. Bayer je zaviazaný dodržiavať zásady trvalo udržateľného rozvoja a plní úlohu sociálne a spoločensky zodpovedného korporátneho subjektu. Vo fiškálnom roku 2012 spoločnosť Bayer zamestnávala 110 500 ľudí na celom svete a dosiahla tržby vo výške 39,8 mld. eur. Kapitálové výdavky dosiahli 2,0 mld. eur, investície do výskumu a vývoja predstavovali 3,0 mld. eur. Viac informácií o spoločnosti nájdete na www.bayer.sk alebo www.bayer.com.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.