Slovenské potraviny v obchodných reťazcoch: Takáto je situácia
- 14:09 14.07.2016
- Bratislava
Na pultoch obchodných reťazcov je v priemere vystavených 2239 slovenských výrobkov. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval pre reťazec Kaufland.
Najviac, a to 5315 ich má v priemere v predajniach vystavených reťazec Tesco. Za ním podľa prieskumu nasleduje Kaufland s priemerným počtom 5310 domácich potravín. Tieto dve siete majú však aj najvyšší celkový počet vystavených výrobkov z porovnávaných reťazcov. V prípade Tesca to bolo 12.721 a Kaufland ich mal zo všetkých najviac, a to 14.375. Na treťom mieste v absolútnych číslach skončila Billa s 2131 slovenskými potravinami z celkového počtu 5055 vystavených výrobkov.
Naopak, najmenej slovenských výrobkov v absolútnom vyjadrení má na pultoch podľa prieskumu vystavený reťazec Lidl, a to 653 (zo 4546). V predajniach CBA je to v priemere 1137 výrobkov (z 2356) a v COOP Jednote ide o 1453 výrobkov (z 2455).
Kaufland týmto prieskumom reagoval na predchádzajúce sondy, ktoré tiež realizovala spoločnosť GfK, ale pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS). V nich sa však určuje zastúpenie slovenských výrobkov na pultoch predajní v percentuálnom vyjadrení. To znamená, aký podiel majú slovenské výrobky na pultoch predajní v rámci všetkých vystavených výrobkov. "Percentuálne zastúpenie nemá až takú vypovedaciu hodnotu ako absolútne čísla," tvrdí riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovenská republika Richard Bendík.
Z prieskumu z mája tohto roka vyplynulo, že najväčší podiel domácich výrobkov na pultoch má COOP Jednota, a to 60 %. Nasleduje CBA s 54-% podielom a Tesco so 43-% podielom. Naopak, najmenšie zastúpenie domácich výrobkov na pultoch na úrovni 16 % má reťazec Lidl, nasleduje Kaufland s 35-% podielom.
Čo sa týka aktuálneho prieskumu, v percentuálnom vyjadrení podielu domácich výrobkov oproti tomu májovému výrazné rozdiely neboli. Napríklad COOP Jednota zaznamenala 59-% podiel, CBA 48-% podiel a Tesco 42-% podiel domácich výrobkov. V prípade reťazca Lidl to bolo 14-% a pri Kauflande 37 %.
Prieskum GfK o podiele vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode sa robil v období od 30. mája do 26. júna tohto roku v 360 predajniach všetkých formátov potravinových reťazcov. Zameral sa na 32 kategórií a 92 podkategórií potravín.
Pri nahrávaní diania z ciest na autokamery treba dodržiavať nariadenia GDPR
Pri nahrávaní záznamov z ciest na autokamery, známe aj ako "dashcams", je nevyhnutné dodržiavať legislatívne požiadavky na ochranu osobných údajov.
Únia hydinárov Slovenska očakáva rast cien vajec
Ceny vajec môžu stúpať aj pre vtáčiu chrípku.
Pozor na nový druh malvéru, je veľmi ťažké ho odhaliť
Používatelia by si mali dávať pozor na sofistikovanejšie formy malvéru.
Slovenská vláda podpísala s Čínou 13 dokumentov, najmä o ekonomickej spolupráci
Členovia slovenskej vlády, ktorí sa spolu s premiérom Robertom Ficom a zástupcami 56 firiem zúčastňujú na oficiálnej návšteve Číny, podpísali s čínskou stranou celkovo 13 dokumentov.
Fico: Slováci budú môcť cestovať do Číny na dva týždne bez víz
Slováci budú môcť cestovať do Číny na obdobie do 15 dní bez víz. Slovensko je zasa pripravené zaviesť priame letecké spojenie medzi Bratislavou a Pekingom.