• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 25.12.2024Dnes je 1. Sviatok vianocný
Bratislava

Ľudia zabúdajú veci už na letisku, nechajú tam odev, niekedy aj kufor

  • 11:06 17.07.2016
  • Bratislava
Ľudia zabúdajú veci už na letisku, nechajú tam odev, niekedy aj kufor

Ak sa zabudnuté predmety nájdu v priestoroch letiska, uchovávajú sa na jeho reklamačnom oddelení minimálne jeden rok.

Počas letnej sezóny sa mnoho ľudí rozhodne vycestovať za oddychom leteckou dopravou. Občas sa ale stane, že si turisti v lietadle alebo na letisku či už pri odlete, alebo prílete niečo zabudnú.

Najčastejšie to podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej bývajú vrchné časti odevu, ako napríklad bundy, svetre či čiapky, ale tiež aj okuliare. Niekedy sú to zase kľúče, hodinky alebo doklady totožnosti či suveníry.

"Medzi často zabúdané predmety patria aj mobily, kamery, fotoaparáty či notebooky," doplnila Ševčíková. Cestujúci si však podľa jej slov na bratislavskom letisku zabudli už aj elektronickú cigaretu, slnečník, plážovú podložku či kočík.

"Predmety nájdené na palube lietadla sa uchovávajú najskôr na letisku, na oddelení reklamácií batožín," priblížila hovorkyňa. Cestujúci tak môže podľa jej slov kontaktovať oddelenie reklamácií s otázkou, či sa jeho stratený predmet v lietadle nenašiel. "Prípadne môže kontaktovať leteckú spoločnosť, s ktorou letel," radí Ševčíková.

Ak si nikto po dobe určenej dopravcom, čo býva spravidla do šiestich mesiacov, daný predmet nevyzdvihne, stratené predmety sa podľa hovorkyne letiska odovzdávajú naspäť dopravcovi, teda leteckej spoločnosti, na centrálne reklamačné oddelenie.

"Stáva sa však, že si cestujúci zabudne vyzdvihnúť po prílete z batožinového pasu aj celý kufor, ten sa potom uchováva päť dní na oddelení reklamácií letiska a ak si ho pasažier dovtedy nevyzdvihne na letisku, zasiela sa späť leteckej spoločnosti na centrálne reklamačné oddelenie," dodala.

Ak sa zabudnuté predmety nájdu v priestoroch letiska, uchovávajú sa na jeho reklamačnom oddelení minimálne jeden rok. Cestujúci tak môže podľa Ševčíkovej kontaktovať oddelenie reklamácií letiska buď telefonicky, alebo e-mailom a dané predmety si môže po preukázaní sa dokladom totožnosti a presnom opise predmetu následne vyzdvihnúť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Psychologička radí: Toto sú tri znaky, že váš priateľ je falošný

Psychologička radí: Toto sú tri znaky, že váš priateľ je falošný

VČERA - 20:37Zaujímavosti

Odborníčka uviedla niekoľko znakov, že ste v toxickom priateľstve.

2 znaky, ktoré treba skontrolovať na fľaši od šampanského

2 znaky, ktoré treba skontrolovať na fľaši od šampanského

VČERA - 20:01Zaujímavosti

Takto si viete overiť kvalitu bubliniek vo fľaši.

5 vianočných mýtov, o ktorých Biblia vôbec nepíše

5 vianočných mýtov, o ktorých Biblia vôbec nepíše

VČERA - 15:01Zaujímavosti

Niektoré z postáv v tradičných vianočných príbehoch sa v Biblii vôbec nevyskytujú.

Od básne k nesmrteľnej melódii: Príbeh piesne Tichá noc

Od básne k nesmrteľnej melódii: Príbeh piesne Tichá noc

VČERA - 9:45Zaujímavosti

Vianočné piesne patria už desiatky rokov k vianočným sviatkom.

Kto nosí vianočné darčeky? Od Ježiška cez Deda Mráza až po Vianočné poleno

Kto nosí vianočné darčeky? Od Ježiška cez Deda Mráza až po Vianočné poleno

VČERA - 9:36Zaujímavosti

Na Slovensku nosí darčeky pod stromček Ježiško, inde úradujú Dedo Mráz i Vianočné poleno.