• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 14.2.2025Meniny má Valentín
Bratislava

Poisťovne slabo vysvetľujú poistné podmienky, tvrdia to klienti

  • 10:42 22.07.2016
  • Bratislava
Poisťovne slabo vysvetľujú poistné podmienky, tvrdia to klienti

Ako sa poisťovňa skutočne zachová v ťažkých životných situáciách, klient sa v žiadnej zmluve nedočíta. Preto hodnotenia a skúsenosti klientov vytvárajú najlepšiu cestu k výberu dobrej poisťovne.

Nedostatočné vysvetľovanie poistných podmienok, zložitá administratíva či neochota vyplatiť poistné plnenie v požadovanej výške a v správnom čase. Toto sú najčastejšie problémy, ktoré vnímajú klienti poisťovní. Ukázal to prieskum portálu Finančná hitparáda a hodnotiaceho systému Staffino, do ktorého sa môžu ľudia ešte stále zapojiť.

"Dobrú poisťovňu spozná klient až v zlých časoch. Ako sa poisťovňa skutočne zachová v ťažkých životných situáciách, klient sa v žiadnej zmluve nedočíta. Preto hodnotenia a skúsenosti klientov vytvárajú najlepšiu cestu k výberu dobrej poisťovne," približuje Martin Švidroň z portálu Finančná hitparáda.

Ako zatiaľ vyplýva z prieskumu, medzi najčastejšie dôvody nespokojnosti s poisťovňou patrí odlišný prístup ku klientovi v čase pred podpisom zmluvy a po ňom, ale aj spôsob informovania. "Informácie sa ku klientovi nedostávajú tak, ako by sa vzhľadom na postup pri poistnom plnení mali dostávať. Napríklad agenti neochotne a nedostatočne vysvetľujú detaily poistných podmienok, čo môže byť zapríčinené aj neznalosťou vlastných produktov," priblížili odborníci portálu Finančná hitparáda.

Klienti za problém považujú aj prezmluvňovanie. Znamená to, že klientovi agent alebo priamo poisťovňa odporučí zrušiť existujúce zmluvy, pričom obratom mu ponúka uzatvoriť takmer identické poistenie. Nespokojní sú aj v prípade administratívnych úkonov. "Klient pri poistnej udalosti vypĺňa veľa formulárov s veľmi podobným obsahom. Odozva od poisťovne trvá príliš dlho," doplnili odborníci portálu.

Za problém vnímajú aj neochotu vyplatiť poistné plnenie v požadovanej výške alebo čase. "Tu ale podľa zdôvodnenia hodnotení má veľký podiel na nespokojnosti práve spôsob a úroveň uzatvárania poistnej zmluvy. To však nie je na obhajobu poisťovní, skôr naopak," uviedli odborníci portálu.

Prieskum je preto zameraný aj na odporúčania klientov pre poisťovne. Ľudia by ocenili, ak by častejšie preškoľovali svojich agentov a zlepšili ich výber, zmodernizovali obchodné priestory, zjednotil sa postup pri likvidácii a riešení poistných udalostí v rámci jednej poisťovne. Taktiež by ocenili, ak by bolo menej administratívy a do procesov spojených s riešením poistných udalostí bolo zapojených viac moderných technológií.

"Odozva zo strany slovenských zákazníkov je skutočne veľká. Podelili sa o zaujímavé skúsenosti, ktoré s poisťovňami mali. Keďže prieskum stále prebieha, uvidíme, ktoré hlavné problémy zákazníkov sa z neho dozvieme," dodal Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Trump plánuje oznámiť recipročné clá

Trump plánuje oznámiť recipročné clá

VČERA - 15:58Ekonomické

Americký prezident Donald Trump plánuje oznámiť vo štvrtok "recipročné clá" pre obchodných partnerov, čím otvorí nové fronty v obchodnej vojne.

Zdravotná poisťovňa upozorňuje poistencov: Na tieto SMS nereagujte

Zdravotná poisťovňa upozorňuje poistencov: Na tieto SMS nereagujte

VČERA - 14:43Ekonomické

Cieľom správ je únik údajov z platobných kariet.

MIRRI: Slovensko chce mať silný hlas pri formovaní budúcnosti investícií EÚ

MIRRI: Slovensko chce mať silný hlas pri formovaní budúcnosti investícií EÚ

VČERA - 13:54Ekonomické

Rada vlády pre politiku súdržnosti a regionálny rozvoj schválila návrh Východiskovej pozície SR k politike súdržnosti EÚ po roku 2027.

Hnutie Slovensko: Potraviny nezlacneli, naopak, od konca roka ešte zdraželi

Hnutie Slovensko: Potraviny nezlacneli, naopak, od konca roka ešte zdraželi

VČERA - 12:53Ekonomické

Potraviny na Slovensku nezlacneli, ako to tvrdí minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Richard Takáč, ale, naopak, od decembra zdraželi.

M. Šutaj Eštok: Slováci by mali byť informovaní o pôvode predávaných potravín

M. Šutaj Eštok: Slováci by mali byť informovaní o pôvode predávaných potravín

VČERA - 12:42Ekonomické

V roku 2023 sa z krajín mimo EÚ doviezla vyše miliarda potravín, pričom v roku 2013 to bolo 500 miliónov.