NAJ HOVORCOV budú hodnotiť aj akademici a experti na PR
- 11:51 01.08.2016
- Bratislava

Aktuálny ročník novinárskej ankety Hovorca roka 2016 odštartoval v zmenenej koncepcii.
Novinári sú podľa predsedu AHS Milana Vangu, najkompetentnejší na výber nominácií, pretože s hovorcami denne spolupracujú. „Na druhej strane, aj hovorcovia dokážu zhodnotiť prácu svojich kolegov a preto im takisto umožníme hlasovať. Podľa štatútu však hovorca nemôže dať hlas sám sebe.“
Ďalšou skupinou hlasujúcich sú zástupcovia PR agentúr, ktorí týmto spôsobom môžu oceniť prácu hovorcov a samozrejme akademická obec. Jej predstavitelia vzdelávajú študentov PR, komunikácie, marketingu a dokážu odborne zhodnotiť, kto patrí k hovorcovskej špičke. „K zmene koncepcie, sme pristúpili s cieľom zvýšiť odbornosť a objektívnosť vyhodnotenia ankety,“ vysvetlil Milan Vanga.
Na stránke www.hovorcaroka.sk bude aj tento rok v spolupráci s Tlačovou agentúrou Slovenskej republiky (TASR), uverejnený zoznam výstupov každého hodnoteného hovorcu. Výstupy generuje monitorovací systém WebReport.sk. „Táto služba umožní hlasujúcim získať prehľad o spôsobe komunikácie konkrétneho hovorcu, aby mohli posúdiť jeho prácu,“ uviedol v tejto súvislosti Richard Jajcay, riaditeľ úseku obchodu a marketingu TASR.
Organizátori sa tento rok rozhodli ešte viac rozšíriť charitatívny charakter ankety. Kým po minulé ročníky poukazovali výťažky z tomboly Linke detskej istoty, alebo ľuďom v núdzi cez portál ĽudiaĽudom.sk, aktuálny ročník bude získavať financie na pomoc detským onkologickým pacientom už samotným hlasovaním. Každý hlasujúci v ankete prispeje jedným eurom neziskovej organizácii Deti s rakovinou. Podľa jej riaditeľky Kataríny Kopper, nezisková organizácia použije vyzbierané peniaze na financovanie potrieb rodín počas liečby, alebo stavbu denného stacionára pre rodičov onkologicky chorých pacientov. „Pre tieto rodiny je každé jedno euro obrovská pomoc a my sme veľmi vďační za každý príspevok,“ uviedla v tejto súvislosti. Okrem výťažku z hlasovania poputuje detským pacientom aj výťažok z tradične charitatívnej tomboly na Made in Media party.

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?