J.VIKARSKÝ: Zľavové portály tohto roku už nerastú, trh sa nasýtil
- 10:48 04.08.2016
- Bratislava,

Zľavové portály po roku 2010 zmenili správanie sa spotrebiteľov, ktorí viac vyhľadávajú víkendové pobyty aj mimo hlavných sezón, čiže na jar a na jeseň.
„Na trhu ostalo približne desať silnejších hráčov, ktorí si ho rozdelili. Zmenilo sa aj správanie spotrebiteľov. Ľudia už vnímajú, u akého portálu nakupujú a už pre nich nie je dôležité percento zľavy, ktoré mohlo byť často klamlivé a nadsadené. Skôr ich zaujíma finálna cena,“ vysvetlil Vikarský.
Dopyt po zľavových portáloch je sezónny so špičkami v júli a v decembri. Počas tohtoročnej letnej sezóny slovenské zľavové portály evidujú, že v porovnaní s minulými rokmi klesli predaje do destinácií, ktoré boli v posledných mesiacoch cieľom teroristických útokov. Klienti uprednostňujú skôr strednú Európu. „Tohto roku zamiešali karty pokles predaja Paríža a iných destinácií, no zároveň o to väčší je záujem o domáce pobyty a veľkomestá v okolitých krajinách ako je Praha, Budapešť, Krakov. Ťažko to vyjadriť v presných číslach, no platí, že o čo percentuálne klesol Egypt, Turecko či Paríž, o to viac vzrástli domáce dovolenky alebo cesty do susedných krajín,“ povedal Vikarský.
Zľavové portály po roku 2010 zmenili správanie sa spotrebiteľov, ktorí viac vyhľadávajú víkendové pobyty aj mimo hlavných sezón, čiže na jar a na jeseň. Na jednej strane si to hotelieri pochvaľujú, no zároveň aj kritizujú, že im prinášajú klientelu, ktorá je nestála, nie je lojálna a ide len za percentom zľavy. Vikarský pripustil, že oba pohľady sú čiastočne pravdivé. „Vždy záleží od nastavenia akcie. Platí však, že príliš veľká závislosť ubytovacích zariadení od návštevnosti z portálov nie je dobrá. Ak predáva nejaký hotel veľa kupónov na viacerých portáloch, ľudí to skôr odrádza, pretože nemajú istotu, že získajú rezerváciu vo vhodnom termíne,“ dodal Vikarský.

Z trhu sťahujú cesnak, nevyhovel laboratórnym testom
Zákazníci si musia skontrolovať, či nemajú tento cesnak doma.

Prieskum: Iba polovica zamestnancov na Slovensku je spokojná so svojím platom
Spokojnosť pracovníkov s vyplácanou mzdou posledné roky klesá, pričom v roku 2021 boli s ňou spokojné takmer dve tretiny ľudí a o dva roky neskôr už 58 %.

Putin: Rusko by malo zvýhodniť miestnych výrobcov pred zahraničnými značkami
Rusko by malo poskytnúť výhody miestnym výrobcom v prípade návratu zahraničných značiek na ruský trh, ale malo by sa tak stať v súlade s požiadavkami Svetovej obchodnej organizácie, uviedol ruský prezident.

EÚ chce žalovať Slovensko, ide o zelené zdroje
Slovensku hrozí žaloba zo strany Európskej komisie za meškajúce zjednodušenie povoľovania zelených zdrojov.

Zásoby plynu v Európe pokračujú v poklese
Zásoby plynu v Európe pokračujú v poklese, pričom naplnenosť podzemných zásobníkov sa znížila pod 43 %.