Za letné oblečenie zaplatíme najčastejšie do 100 Eur
- 10:52 08.08.2016
- Bratislava
Nákup letného šatníka nechávame až na sezónu, pričom preferujeme zlacnené kúsky.
Šaty robia človeka, táto stará pravda platí dodnes. Letná móda je plná farieb a hravosti a možno práve preto majú Česi a Slováci letné oblečenie a doplnky v obľube. Prieskum spoločnosti Tesco ukázal, že najčastejšie nakupujeme nové letné kúsky oblečenia v kamenných obchodoch s oblečením (Slováci 62%, Česi 70%). Stále populárnejším sa stáva nakupovanie oblečenia v hypermarketoch – do oddelenia oblečenia (nie len pri príležitosti nákupu potravín) zavíta viac ako polovica z nás. Za nákup letného oblečenia dokážeme minúť až 100 Eur.
Koľko stojí náš letný šatník?
Prieskum taktiež ukázal, že polovica z nás využíva letné kúsky oblečenia 2 až 3 sezóny. Takmer tretina Slovákov a Čechov mení svoj šatník častejšie a nové letné oblečenie si kupuje každý rok. Najčastejšia suma, ktorú za letnú sezónu minieme je u Slovákov (37%) od 50 do 100 eur a u Čechov (40 %) sa pohybuje medzi 1 500 a 3 000 Kč. Za jeden nákup tak nechá takmer polovica z nás v obchode 20 až 40 eur. Naši českí susedia utratia 500 až 1 000 Kč.
Máme radi sezónne zľavy
Najčastejšie zákazníci siahajú po zlacnenom tovare (Slováci 60%, Česi 66%), takmer štvrtina opýtaných dokonca nakupuje výlučne zľavnené oblečenie. S tým súvisí aj obdobie, ktoré pre nákup sezónneho oblečenia volíme. Viac ako polovica účastníkov prieskumu uviedla, že nákup letného oblečenia necháva až na leto, kedy prebiehajú výpredaje. Naopak štvrtina, až tretina z nás (Slováci 22%, Česi 34%) sa na leto pripravuje vopred a svoj letný šatník si doplnia už na jar. Čo sa týka preferencií použitého materiálu, jednoznačne víťazí bavlna, a to až u 92% nakupujúcich.
Myslíme i na deti a partnerov
Inšpiráciu pre nákup oblečenia hľadajú zákazníci najčastejšie až priamo v obchode (63% Slováci a 59% Česi). Veľmi populárne sú aj letáky, kde hľadá inšpiráciu 39% Slovákov a 37% Čechov. Módnym vzorom pre ženy je Kate Middleton (pre 26% Češiek a rovnaké percento Sloveniek), u mužov je to americký herec George Clooney (18% Slovákov a 24% Čechov).
Najčastejšie nakupujeme oblečenie sami pre seba (Slováci 53% a Česi 63%,), ďalej pre svoje deti a partnerov. Väčšina z nás si podľa prieskumu oblečenie vyberá sama (Slováci 49%, Česi 52%,) alebo so svojimi partnermi (Slováci 41%, Česi 37%).
Čo je hitom sezóny
Marketingová manažérka obľúbenej značky F&F Ivica Bombošová dopĺňa: „Tento rok medzi najpredávanejšie kúsky letnej sezóny patria jednoznačne plavky v rozličných farbách a strihoch, ale aj pestrofarebné šaty a pánske chino šortky z tenkého materiálu, ktorý je vhodný na teplé letné dni.“
* Prieskum spoločnosti Dunnhumby pre Tesco sa uskutočnil v júli 2016. Zúčastnilo sa ho viac ako 800 respondentov.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.