Na vyššie mýto v Európe doplatíme drahšími potravinami
- 11:39 21.06.2013
- BRATISLAVA
Slováci sa môžu v najbližších troch rokoch pripraviť na drahšie potraviny. Rastúce náklady na prepravu tovarov a nízky, iba 46% podiel slovenských potravín v obchodoch vytlačia ceny potravín smerom nahor. Dôvodom je cestné mýto, z ktorého chcú štáty EÚ získať počas piatich rokov až o tretinu viac. "Medzi rokmi 2012 až 2016 sa má ročný výber mýta v Európe zvýšiť z 25,1 miliardy eur na 32,4 miliardy eur," očakáva Jürgen Steinmeyer, riaditeľ pre mýto európskej centrály DKV Euro Service, popredného európskeho poskytovateľa služieb pre dopravcov.
K najväčšiemu nárastu môže prísť pri potravinách, prevážaných z Maďarska. Od júla tam dopravca za kamión namiesto 11 eur za jednodňovú diaľničnú známku pre celé Maďarsko zaplatí vyše 100 eur na mýte, čiže desaťnásobne viac. "Je dôležité si uvedomiť, že akékoľvek spoplatnenie ďalších ciest alebo zvýšenie sadzieb niekto musí zaplatiť. A tým niekým je občan, ktorému sa zvýšené náklady na dopravu premietnu do ceny výrobkov, ktoré kamiónová doprava prepravuje,“ hovorí Ondřej Pavlík, riaditeľ českej a slovenskej pobočky DKV Euro Service.
Od októbra výrazne zdražie aj preprava francúzskeho a španielskeho tovaru kvôli tzv. Ecotaxe, ekologickej dani na francúzskych štátnych a okresných cestách. Dopravca sa tak pri ceste Francúzskom nemôže vyhnúť spoplatneniu, keďže k 9 000 kilometrom diaľnic pribudne ďalších 15 000 kilometrov ciest. "Podľa môjho názoru to Francúzskom neskončí, ale postupne sa táto daň rozšíri aj do ďalších krajín," hovorí O. Pavlík.
DKV EURO SERVICE GmbH + Co. KG je jednou z vedúcich servisných spoločností v oblastiach logistiky a cestnej prepravy, ktorá už od roku 1934 ponúka profesionálom v doprave nespočetné množstvo služieb zameraných na optimalizáciu nákladov a efektívne riadenie vozových parkov na európskych cestách. Medzi ne patria napríklad bezhotovostné platby za produkty a služby u 54 000 obchodníkov so širokým portfóliom ponúkaných značiek, a tiež služby jednorázovej úhrady mýta alebo vrátenie dane z pridanej hodnoty a spotrebnej dane. V roku 2012 predstavoval obrat skupiny DKV v Európe 5,34 miliardy eur. Spoločnosť je zastúpená v 42 krajinách a zamestnáva vyše 680 pracovníkov po celej Európe. V uplynulom roku bolo v obehu 1,9 milióna servisných kariet DKV u 98 000 zákazníkov. V roku 2012 bola karta DKV vyhlásená ôsmy krát za sebou "Najlepšou značkou" v kategórii palivových a servisných kariet.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.