Diaľničné e-známky ušetria štátu vyše polku nákladov oproti papierovým
- 10:49 23.08.2016
- Bratislava

Podľa NDS sú minulosťou náklady na distribúciu a tlač nálepiek, ktoré boli vo výške 6,6 % z výnosov z predaja diaľničných nálepiek, teda za rok 2015 predstavovali 3,9 milióna eur.
"Minulosťou sú totiž náklady na distribúciu a tlač nálepiek, ktoré boli vo výške 6,6 % z výnosov z predaja diaľničných nálepiek, teda za rok 2015 predstavovali 3,9 milióna eur," vyčíslila hovorkyňa.
Po novom sú podľa jej slov náklady za poskytovanie služby e-známky vo výške 2,78 % z príjmov z predaja diaľničných známok. "Ak by sa na objem predaja z roku 2015 vzťahovala dnešná cena za poskytovanie služby predaja e-známok, tak by boli náklady 1,6 milióna eur. Čiže by boli o 2,6 milióna nižšie," doplnila Michalová.
Pripomenula, že poskytovateľom služby výberu a evidencie úhrady diaľničných známok elektronickou formou je spoločnosť SkyToll. "NDS uhrádza spoločnosti SkyToll za poskytovanie služby 2,78 % z príjmov z predaja diaľničných známok. Náklady na spustenie systému e-známok boli pre NDS nulové," opísala hovorkyňa.
Čo sa týka kontroly používania e-známok, tú zabezpečuje samotná diaľničná spoločnosť. Má kontrolný mechanizmus zložený z kamerového systému a špeciálnych mobilných hliadok. Diaľničiari prostredníctvom neho vyhodnocujú, či má alebo nemá dané vozidlo pohybujúce sa po spoplatnenej diaľničnej infraštruktúre uhradenú e-známku.
"Predpokladaná výška celkovej investície na kontrolný systém je na úrovni 3 miliónov eur," doplnila Michalová. Predpokladané ročné prevádzkové náklady sú podľa jej slov odhadované na úrovni 300.000 eur. Predstavujú predovšetkým náklady na pohonné látky, energie, dátovo-komunikačné spojenia, servis a údržbu kamier a servis vozidiel.

Šutaj Eštok: Nezabudnime, že Trump chce spraviť veľkou Ameriku a nie Európu
Priaznivci a obdivovatelia nového amerického prezidenta by nemali zabudnúť na to, že Donald Trump chce spraviť veľkými Spojené štáty americké.

Starbucks prepustí 1100 zamestnancov
Americká sieť kaviarní Starbucks plánuje prepustiť 1100 zamestnancov, keďže nový predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Brian Niccol sa snaží zefektívniť prevádzku.

Hlina: MŽP vedie človek z firmy zapojenej do podvodov
Podľa Alojza Hlinu minister Tomáš Taraba figuruje v podvode s pôdou.

Majú sa firmy vyjadrovať k verejným veciam? Toto ukázal prieskum
Podľa 44 percent respondentov by sa mal zamestnávateľ vyjadrovať výhradne k práci.

Robert Kaliňák: Huliak je jednou z možností na ministra cestovného ruchu
Nominácia poslanca Rudolfa Huliaka na post ministra cestovného ruchu a športu je jednou z možností.