• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 30.4.2025Meniny má Anastázia
12°Bratislava

Štefanec: V prípade emisného škandálu EP stále nedostal jasné odpovede

  • 11:36 01.09.2016
  • Brusel/Bratislava
Štefanec: V prípade emisného škandálu EP stále nedostal jasné odpovede

Cieľom výboru EMIS nie je trestať, ale identifikovať systémové zlyhania a odporučiť legislatívne úpravy do budúcnosti.

Slovenský poslanec Európskeho parlamentu (EP) Ivan Štefanec (KDH) a člen Výboru EP pre vyšetrenie emisného škandálu (EMIS) sa v stredu zúčastnil na vypočutí bývalého eurokomisára pre priemysel Güntera Verheugena v súvislosti s emisným škandálom automobilky Volkswagenu. V správe pre TASR uviedol, že europoslanci nie sú z vysvetleniami bývalého komisára spokojní.

"Verheugen zastával post komisára pre priemysel v čase, kedy sa tvorila kľúčová legislatíva, ktorá mala priamy vplyv na súčasný emisný škandál. Chceli sme od neho počuť podrobnosti o tom, ako vznikala a či do procesu nevstupovali aj tretie strany," uviedol Štefanec. Zároveň pripomenul, že v európskej legislatíve sa napríklad neodzrkadlili zistenia amerických úradov o možnom podvádzaní výrobcov nákladných vozidiel, ktoré boli zverejnené už v roku 1998.

Podľa jeho slov práve nedostatočné kontrolné mechanizmy umožnili pokračovanie manipulácií s uvoľňovaním emisií, ktoré prerástli do súčasného škandálu.

Štefanec zdôraznil, že cieľom výboru EMIS nie je trestať, ale identifikovať systémové zlyhania a odporučiť legislatívne úpravy do budúcnosti.

Na archívnej snímke z 24. februára 2011 logo Volkswagenu v sídle spoločnosti v nemeckom Wolfsburgu. Foto: TASR/AP

"Výbor bude vo svojej činnosti pokračovať dovtedy, kým v úplnosti neodkryje všetky skutočnosti. V blízkej budúcnosti plánujeme vypočuť vtedajších členov výborov Európskeho parlamentu, ktorí sa na tvorbe legislatívy podieľali," opísal situáciu poslanec.

Verheugen počas vypočúvania na pôde vyšetrovacej komisie EP poprel obvinenia, že medzery v európskych pravidlách umožnili emisný škandál Volkswagenu. "Problém nebol v legislatíve, ale v jej dodržiavaní výrobcom," cituje Verheugena agentúra DPA.

Verheugen bol komisárom pre priemysel v rokoch 2004 až 2010 a pracoval na príprave emisných noriem Euro 5 a Euro 6. Ide o normy, ktoré VW porušil. Koncern v septembri minulého roka priznal, že prísnejšie normy oklamal s pomocou nelegálneho softvéru a problém sa dotkol niekoľkých miliónov dieselových vozidiel. Skutočné hodnoty v bežnej premávke niekoľkonásobne prevyšujú stanovené limity.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Z trhu sťahujú kontaminovaný olej

Z trhu sťahujú kontaminovaný olej

VČERA - 20:57Ekonomické

Obchodné reťazce žiadajú zákazníkov, aby olej vrátili v predajni.

Pellegrini: Slovensko chce umožniť Ukrajine vlakové spojenie s prístavmi

Pellegrini: Slovensko chce umožniť Ukrajine vlakové spojenie s prístavmi

VČERA - 17:55Ekonomické

Podľa prezidenta by Slovensko mohlo byť lídrom v umožnení Ukrajine spojiť sa s prístavmi v Stredozemnom mori.

Ministerstvo práce sa ohradilo voči kritike Remišovej

Ministerstvo práce sa ohradilo voči kritike Remišovej

VČERA - 15:42Ekonomické

Podľa ministerstva poslankyňa buď klame alebo nemá naštudovanú problematiku neziskových organizácií.

Matovič: Súčasná vláda zvýšila dlh rýchlejšie ako predchádzajúca v čase kríz

Matovič: Súčasná vláda zvýšila dlh rýchlejšie ako predchádzajúca v čase kríz

VČERA - 14:38Ekonomické

Súčasná vláda Roberta Fica zadlžila Slovensko za 1,5 roka rovnakou sumou 12 miliárd eur, ako predchádzajúce vlády Igora Matoviča a Eduarda Hegera v časoch najväčších kríz.

Hlas-SD podľa opozície rozdáva milióny eur neziskovkám, ktoré patria jej kandidátom

Hlas-SD podľa opozície rozdáva milióny eur neziskovkám, ktoré patria jej kandidátom

VČERA - 13:06Ekonomické

Koaličná strana Hlas-SD rozdáva dotácie v miliónoch eur neziskovým organizáciám, ktoré patria jej kandidátom.