Ľudia si majú v obchodoch pýtať slovenské výrobky, kampaň potrvá týždeň

Do Národného dňa na podporu ekonomiky sa vlani v októbri zapojilo viac ako milión občanov, tento rok bude kampaň trvať celý týždeň – od 10. do 16. októbra.
„Zmysel je v tom, že chceme povzbudiť občanov. Chceme im to v silnej podobe povedať, že teraz sa zaujímajte o slovenské, aktívne príďte, hľadajte v obchodoch, objednávajte si jedlo, ktoré je vyrobené zo slovenských surovín. Lebo keď si to budú týždeň takto opakovať, tak sa to stane rýchlejšie naším každodenným návykom,“ uviedla autorka projektu a predsedníčka občianskeho združenia Bohumila Tauchmannová na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.
Zdôraznila, že národné dni sa týkajú všetkých slovenských značiek – všetkých potravín, priemyselných produktov a služieb. Projekt podporuje aj Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS).
Podľa prieskumu spoločnosti GfK z konca septembra si len 41 % obyvateľov Slovenska myslí, že v obchodoch je dostatok slovenských výrobkov. „V porovnaní s minulým rokom sa ten podiel znížil o 2 percentuálne body. Obyvatelia Slovenska vnímajú, že slovenských výrobkov na pultoch slovenských obchodov by malo byť viac,“ priblížil obchodný riaditeľ GfK Slovakia Rastislav Kočan.
Rozlíšiť slovenský výrobok vie podľa prieskumu asi 80 % ľudí. Až 92 % Slovákov by privítalo jednotné logo slovenských produktov, ktoré by kategórie výrobkov odlišovalo farebnými odtieňmi. Bezmála 40 % respondentov sa domnieva, že kampaň tohto typu je zameraná iba na potraviny, a nie aj na ostatné priemyselné výrobky. Prieskum tiež ukázal, že o význame nakupovania slovenských výrobkov sa rozprávajú najmä starší ľudia.
Takmer štvrtina oslovených sa tento rok plánuje do kampane zapojiť, polovica to ešte zvažuje. K vyše jednému miliónu obyvateľov tak môžu pribudnúť ďalší z potenciálnych 2,4 milióna ľudí, ktorí si budú v obchodoch či reštauráciách "pýtať slovenské".

Nočný požiar drevenej stodoly na Kysuciach spôsobil škody za 150.000 eur
Nočný požiar stodoly v sobotu v Oščadnici v okrese Čadca spôsobil škody za 150.000 eur.

Policajná hliadka zachránila muža pred vykrvácaním
Policajtom z Komárna sa podarilo zachrániť človeka v ohrození života.

Štát dlhodobo zlyháva v otázke kontroly množiarní
Na Slovensku chýbajú prísnejšie zákony a tresty, ktoré by stopli nezodpovedných chovateľov.

Gröhling: Korunovaný socialista Fico išiel na konzervatívny samit, kde bojujú proti socializmu
Ficovu účasť na CPAC označil Gröhling za úsmevnú.

SHMÚ varuje: Obyvatelia tejto lokality by mali obmedziť pobyt vonku
Naďalej platí upozornenie na smogovú situáciu.