Toto je najobľúbenejší zahraničný e-shop na Slovensku
- 16:03 23.11.2016
- Bratislava

Obľuba zahraničných e-shopov na Slovensku naďalej rastie.
Ilustračné foto
Do novembra tohto roku bolo vykonaných toľko platieb smerujúcich na AliExpress ako za celý minulý rok. Analýza mBank uskutočnená na takmer milióne internetových platieb kartou priniesla aj ďalšie poznatky.
Za posledné tri roky sa počet transakcií smerujúcich na tento čínsky e-shop zvýšil štrnásťnásobne. Slováci na AliExpresse nakupujú často a po malých čiastkach. Priemerná výška jednej platby sa tento rok pohybuje okolo desať eur, a to ako na Slovensku, tak aj v Čechách. Táto suma z roka na rok klesá. V roku 2015 bola hodnota jedného nákupu v tomto čínskom elektronickom obchode 12 eur a rok predtým dokonca 16 eur. Česi minuli za jeden nákup v predchádzajúcich rokoch o 20 % viac ako Slováci.
Počet platieb smerujúcich na AliExpress je v súčasnosti dokonca vyšší ako súčet úhrad cez platobné brány PayPal a GoPay, ktoré klienti využívajú pre nákup v európskych e-shopoch. Ide však o oveľa nižšie čiastky. Z hľadiska preinvestovaného objemu v eurách má tento čínsky e-shop menej než polovicu, čo znamená, že Slováci na ňom nakupujú čoraz častejšie, ale po menších sumách.
Z pohľadu objemu viac ako tretinu platieb kartou na internete tvoria platobné portály ako PayPal či GoPay. Nasledujú stránky spojené so zábavou a tipovaním, kam mierilo 26 % všetkých platieb. V tejto oblasti je lídrom slovenský Tipos nasledovaný Tipsportom, Fortunou a B365.
Z celkového objemu internetových transakcií smerovala do elektronických obchodov takmer tretina (31 %) platieb. V minuloročnom rebríčku sa nachádzali aj domáce e-shopy ako Alza.sk alebo Mall.sk, avšak do toho aktuálneho sa neprebojovali.
Obraty na zľavových portáloch v decembri zasa stúpajú až na dvojnásobok ročného priemeru. Čísla mBank zároveň vyvracajú obchodnícky pojem „slabý január“, keďže práve ten je podľa analýzy najsilnejším mesiacom v roku. Ľudia počas neho minú dokonca o 15 % viac prostriedkov ako v decembri, čo zrejme súvisí s novoročnými výpredajmi. Naopak, najslabšími mesiacmi sú júl a september, kedy nastáva 12-% pokles internetových platieb kartou voči celoročnému priemeru.
Nové je tiež zistenie, že klienti mBank za rok minuli podobnú sumu za nákupy elektronických diaľničných známok ako za všetky priame platby na Amazon.
TASR informoval Tomáš Palovský, hovorca mBank.

Z trhu sťahujú kontaminovaný olej
Obchodné reťazce žiadajú zákazníkov, aby olej vrátili v predajni.

Pellegrini: Slovensko chce umožniť Ukrajine vlakové spojenie s prístavmi
Podľa prezidenta by Slovensko mohlo byť lídrom v umožnení Ukrajine spojiť sa s prístavmi v Stredozemnom mori.

Ministerstvo práce sa ohradilo voči kritike Remišovej
Podľa ministerstva poslankyňa buď klame alebo nemá naštudovanú problematiku neziskových organizácií.

Matovič: Súčasná vláda zvýšila dlh rýchlejšie ako predchádzajúca v čase kríz
Súčasná vláda Roberta Fica zadlžila Slovensko za 1,5 roka rovnakou sumou 12 miliárd eur, ako predchádzajúce vlády Igora Matoviča a Eduarda Hegera v časoch najväčších kríz.

Hlas-SD podľa opozície rozdáva milióny eur neziskovkám, ktoré patria jej kandidátom
Koaličná strana Hlas-SD rozdáva dotácie v miliónoch eur neziskovým organizáciám, ktoré patria jej kandidátom.