Šéf PSA Tavares je pripravený o prevzatí značky Opel rokovať s Merkelovou
Diskusie o potenciálnom prevzatí automobilky Opel francúzskou skupinou PSA sa už dostávajú na politickú úroveň. Šéf PSA Carlos Tavares je podľa hovorcu koncernu pripravený na rokovania so spolkovou kancelárkou Angelou Merkelovou a odbormi.
Spolková vláda ani odborová organizácia IG Metall pôvodne nevedeli o rokovaniach PSA s General Motors (GM) o prevzatí značky Opel. Nová nemecká ministerka hospodárstva Brigitte Zypriesová z tohto dôvodu kritizovala oba koncerny. Podľa nej je „neakceptovateľné“, že o svojich plánoch neinformovali podnikovú radu, IG Metall ani krajinskú a spolkovú vládu.
Obe automobilky podľa vlastných slov uvažujú o viacerých možnostiach expanzie a spolupráce. Zatiaľ nie je isté, či príde k dohode. Koncerny spolupracujú už od roku 2012 pri rozličných projektoch v Európe. PSA by sa v prípade prevzatia značky Opel a jej sesterskej značky Vauxhall stal druhým najväčším európskym výrobcom áut po Volkswagene.
Podľa nemeckého automobilového experta Ferdinanda Dudenhöffera by prevzatie ohrozilo tisíce pracovných miest u firmy Opel. Predovšetkým centrála, ktorá sa nachádza v Rüsselsheime, by zrejme bola zmenšená. Dotknúť by sa to mohlo napríklad nákupu, predaja, marketingu, rovnako ako častí vývojového centra. Ohrozená by bola prinajmenšom tretina z približne 15.000 pracovných miest v Rüsselsheime.
Produkcia značky Opel by asi bola včlenená do nevyťažených kapacít koncernu PSA. Podľa Dudenhöffera je to zrejmé z doterajšej stratégie koncernu PSA, v rámci ktorej neexistujú závody jednotlivých značiek, akú sú Peugeot, Citroën a DS, ale len koncernové závody, v ktorých sa vyrábajú produkty všetkých značiek. PSA má skôr nadmerné výrobné kapacity, takže prípadné prevzatie by ohrozilo závody značky Opel v Eisenachu a Kaiserslauterne.
Opel v Európe zamestnáva približne 38.200 ľudí, z toho vyše polovicu v Nemecku. Tradičná nemecká firma bola založená v roku 1862 v Rüsselsheime a v roku 1929 ju prevzal americký koncern General Motors. Firma Adam Opel AG, ktorá je európskou dcérou GM, nepriniesla americkému koncernu zisk od roku 1999. Návrat k zisku sa jej nepodaril ani v roku 2016, keď zaznamenala prevádzkovú stratu okolo 257 miliónov USD (241 miliónov eur) po strate 813 miliónov USD v roku 2015.
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.