Britské firmy zvyšujú rozpočty na reklamu, vedie internet
- 7:50 11.07.2013
- LONDÝN
Pomer počtu britských firiem, ktoré zvyšujú svoje rozpočty na reklamu, k tým, ktoré ho znižujú, v druhom štvrťroku 2013 stúpal najrýchlejším tempom za posledných šesť rokov.
Približne 22 % dopytovaných britských spoločností svoje marketingové rozpočty zvýšilo a 15 % znížilo. Znamená to čistý nárast o 7,3 %, čo je najvyššia miera od tretieho kvartálu roku 2007, informovala spoločnosť, ktorá takýto prieskum vykonáva každý štvrťrok.
Čísla podľa IPA naznačujú, že škrty v rozpočtoch na reklamu, ktoré poznačovali každý rok od začiatku krízy, by sa v roku 2013 mohli skončiť. Britské firmy podľa výsledkov prieskumu stále viac financií investujú do marketingu na internete, táto oblasť vďaka tomu narástla o 17,4 %. Zvýšili sa však aj rozpočty na public relations, marketing na mieste predaja, reklamu v tradičných médiách a priamy marketing.
"Firmy zo seba začínajú striasať záťaž recesie a v rámci ekonomiky sú si istejšie. Je to veľmi dobrým signálom pre pokračujúci rast marketingových výdavkov do konca roka 2013. Tieto informácie by mali vyslať veľmi pozitívny signál širšej ekonomike," vyhlásil generálny riaditeľ IPA Paul Bainsfair.
Optimistický pohľad na vývoj britského hospodárstva potvrdzuje aj postoj Medzinárodného menového fondu, ktorý v utorok zdvihol svoj predpoklad jeho rastu na tento rok na 0,9 % s tým, že hoci je miera rastu nízka, ekonomické ukazovatele sú pozitívnejšie.
Ruské firmy využívajú bitcoiny: Nová legislatíva bojuje proti sankciám
Ruské firmy začali využívať v rámci zahraničných platieb bitcoiny a iné digitálne meny.
Turecká centrálna banka znižuje úrokovú sadzbu: Prvá redukcia po dvoch rokoch
Turecká centrálna banka znížila vo štvrtok kľúčovú úrokovú sadzbu o 250 bázických bodov. Znamená to prvú redukciu za takmer dva roky, pričom rozsah zníženia bol výraznejší, než sa čakalo.
NDS: Tunel Višňové bude hotový vo februári 2026
Národná diaľničná spoločnosť dokončila rokovania v súvislosti s termínom sprejazdnenia tunela Višňové.
Deepfake videá a falošné reklamy: Ako investičné podvody ohrozujú Slovákov
Počet zachytených digitálnych hrozieb na Slovensku vzrástol v druhej polovici roka 2024 o deväť percent v porovnaní s prvým polrokom.
Napriek sankciám luxusný tovar zo Západu plní ruské obchody
Napriek množstvu sankcií uvalených na Rusko a vysokému počtu firiem, ktoré krajinu po útoku na Ukrajinu opustili, bohatí obyvatelia Moskvy si v prípade západných značiek majú stále z čoho vyberať.