• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 4.3.2025Meniny má Kazimír
10°Bratislava

Na stavbu Jaguaru chodí denne 700 kamiónov, kraj sa sťažuje na zničené cesty

  • 14:05 05.06.2017
  • Nitra
Na stavbu Jaguaru chodí denne 700 kamiónov, kraj sa sťažuje na zničené cesty

Prepravcovia, ktorí dovážajú stavebný materiál na výstavbu závodu Jaguar Land Rover v Nitre, ničia cesty druhej a tretej triedy.

Sťažuje sa na to predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK) Milan Belica, ktorý upozorňuje aj na to, že ťažké, 50- až 60-tonové, kamióny by po lokálnych cestách vôbec jazdiť nemali.

Na stavenisko v nitrianskom priemyselnom parku prichádza každý deň niekoľko stoviek ťažkých nákladných áut. Podľa Belicu mnohé z nich využívajú na presun práve cesty nižšej kategórie, ktoré spravuje kraj. „Informovali nás, že nákladné autá budú chodiť po cestách prvej triedy, ale, žiaľ, nechodia. To znamená, že štát ušetril peniaze, pretože svoje cesty nebude musieť opravovať, ale zničili sa naše cesty. Myslím, že je slušnosťou, aby tieto komunikácie dali do poriadku,“ skonštatoval Belica.

Kraj je pripravený o probléme rokovať so štátom i so zástupcami štátnej spoločnosti MH Invest, ktorá výstavbu závodu pre Jaguar Land Rover zabezpečuje. Belica očakáva, že tak, ako sa štát postaral o opravu ciest, ktoré sa zničili pri výstavbe rýchlostnej cesty R1, zabezpečí aj rekonštrukciu poškodených regionálnych ciest pri výstavbe závodu automobilky. „Ten, kto tú cestu narušil, musí ju aj opraviť. Pýtam sa, keď mali tie kamióny trasovaný prevoz po cestách prvej triedy, prečo po nich nechodili? My sme pripravení brániť sa aj súdnou cestou,“ povedal Belica.

Zvýšením dopravnej intenzity sa zaoberá aj mesto Nitra, ktoré si na májové rokovanie zastupiteľstva pozvalo aj zástupcu spoločnosti MH Invest. Podľa slov projektového manažéra tejto štátnej firmy Ondreja Turzu prichádza na stavenisko automobilky okolo 700 kamiónov denne. Z tohto počtu prechádzajú približne dve percentá nákladných áut priamo cez mesto.

Táto intenzita skončí ku koncu tohto roka, keď už bude väčšina materiálu navezená. Dodávatelia musia dodržovať pri preprave určité časy v súvislosti s rannými dopravnými špičkami. To znamená, že sa snažíme dosiahnuť to, aby začali voziť náklady až potom, ako ranná špička opadne,“ vysvetlil Turza.

Zároveň zdôraznil, že pre prepravcov platia princípy, na základe ktorých majú maximum materiálu privážať na stavenisko po rýchlostnej ceste R1 a cez privádzač, ktorý z nej vedie až do priemyselného parku. „A okrem toho zakážeme v kontraktoch chodievať kamiónom nejakými alternatívnymi cestami,“ doplnil Turza.

Zdroj: info.sk, TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Minimálna mzda na budúci rok porastie, Tomáš prezradil sumu

Minimálna mzda na budúci rok porastie, Tomáš prezradil sumu

DNES - 16:16Ekonomické

Podľa Erika Tomáša zvyšovanie minimálnej mzdy zabezpečí nový automat.

Do Česka cez ropovod Družba opäť neprúdi ropa

Do Česka cez ropovod Družba opäť neprúdi ropa

DNES - 15:09Ekonomické

Podľa ministra nedostatok priemyslu a obchodu nehrozí nedostatok ropy v Česku.

Nemecký minister hospodárstva varoval pred roztočením colnej špirály

Nemecký minister hospodárstva varoval pred roztočením colnej špirály

DNES - 14:21Ekonomické

Robert Habeck varoval pred roztočením colnej špirály po tom, ako Čína a Kanada zareagovali na americké clá recipročnými opatreniami.

Za prvý deň si ľudia kúpili štátne dlhopisy v hodnote 263 mil. eur

Za prvý deň si ľudia kúpili štátne dlhopisy v hodnote 263 mil. eur

DNES - 13:07Ekonomické

Počas prvého dňa predaja štátnych dlhopisov určených bežným občanom sa v pondelok predali dlhopisy v súhrnnej hodnote 263 miliónov eur.

PS navrhlo, aby štát vrátil ľuďom poplatky, ktoré platili pre nefunkčný kataster

PS navrhlo, aby štát vrátil ľuďom poplatky, ktoré platili pre nefunkčný kataster

DNES - 12:28Ekonomické

Opozičné Progresívne Slovensko navrhlo, aby štát občanom vrátil poplatky, ktoré museli zaplatiť v súvislosti s nefunkčným katastrom.