• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 29.4.2025Meniny má Lea
Bratislava

Toto je sexuálny mýtus, v ktorý verí najviac ľudí

  • 21:06 24.06.2017
  • Bratislava
Toto je sexuálny mýtus, v ktorý verí najviac ľudí

Výskumníci vyvrátili jeden z najväčších sexuálnych mýtov.

Možno ste už počuli frázu: "sex predáva". Riadia sa tým mnohé spoločnosti, ktoré na sexe stavajú svoje reklamné kampane. Často vidíme polonahých mužov s novým holiacim strojčekom, alebo sporo odeté ženy s náradím ponúkajúce inštalatérske práce. Obchodníci si často myslia, že najrýchlejší spôsob, ako sa dostať do našej peňaženky, je cez naše primitívne túžby.

Príkladom je táto reklama na prístroj na určenie rozkladu mäsa a rýb: Dôvtipný kuchynský produkt a zbytočne sexistická reklama?

No podľa nového výskumu je takýto marketing nielenže neúčinný, ale je dokonca škodlivý. Kvôli reklamám, ktoré používajú sex ako hlavný ťahák, máme nielenže menšiu pravdepodobnosť zapamätať si značku, ale niektorí si vďaka tomu vytvoria negatívny postoj k spoločnosti. Jednoducho povedané, je málo pravdepodobné, že si kúpite produkt, ak sa na jeho predaj používa sex.

Výskumníci z Kalifornskej univerzity a univerzít v Illinois a Indiane analyzovali 78 štúdií o účinkoch sexuálnych apelov na reklamu, publikovaných počas troch desaťročí, ktoré zahŕňali tisíce účastníkov.

Reklamy používajúce sex ako svoju zbraň boli definované ako reklamy, ktoré využívali čiastočne alebo celkovo nahé modelky/modelov, využívali sugestívne pozície a sexuálne dotyky, alebo obsahovali sexuálne narážky alebo skryté sexuálne správy medzi slovami a obrázkami.

John Wirtz, hlavný autor výskumu pre EurekAlert povedal:

"Zistili sme, že ľudia si pamätajú reklamy so sexuálnymi apelmi viac ako tie, ktoré ich nemajú, ale tento účinok sa nevzťahuje na značky alebo produkty, ktoré sú uvedené v reklamách. Zaznamenali sme doslova nulový účinok na úmysel účastníkov nakupovať produkty v reklamách so sexuálnym apelom. Neexistuje žiadny náznak toho, že by mali pozitívny účinok."

No niektoré stereotypy boli vďaka ich výskumu posilnené. Wirtz dodal, že mužom sa páčia reklamy so sexom, zatiaľ čo ženy ich nemajú rady. Či tento výskum spôsobí veľkú revolúciu v reklame a už nebudeme tak často vidieť sexy videá a billboardy, zostáva otázne.

Zdroj: Info.sk, TM, tandfonline.com, eurekalert.org, Foto: Youtube
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Prečo ráno meškáte do práce: Fantómové zápchy a ako sa im vyhnúť

Prečo ráno meškáte do práce: Fantómové zápchy a ako sa im vyhnúť

VČERA - 6:53Zaujímavosti

Prečo na niektorých miestach vznikajú dopravné zápchy aj napriek absencii prekážky na ceste?

Koniec WhatsApp na niektorých zariadeniach: Hrozí to aj vášmu?

Koniec WhatsApp na niektorých zariadeniach: Hrozí to aj vášmu?

19:45 27.04.2025Zaujímavosti

Aplikácia WhatsApp prestane v priebehu niekoľkých dní fungovať na viacerých mobilných zariadeniach. Zistite, či tam nepatrí aj vaše.

Vtáky v záhrade? Vyskúšajte tento trik, a rastlinám viac neuškodia

Vtáky v záhrade? Vyskúšajte tento trik, a rastlinám viac neuškodia

8:34 27.04.2025Zaujímavosti

Zbavte sa vtákov v záhrade pomocou jednoduchého triku, ktorý navyše skrášli vaše záhony.

Ako variť cestoviny, aby telu dodali menej sacharidov?

Ako variť cestoviny, aby telu dodali menej sacharidov?

6:29 27.04.2025Zaujímavosti

Taliani vedia, ako na to. Toto robia pri príprave cestovín inak, vďaka čomu získavajú vždy skvelé výsledky.

Záhadný objav vo vraku vojnovej lode: Ako sa tam toto dostalo?

Záhadný objav vo vraku vojnovej lode: Ako sa tam toto dostalo?

21:11 26.04.2025Zaujímavosti

Výskumníci si pri prieskume potopenej lode všimli zvláštny prvok. Ako sa tam toto dostalo?