• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 11.1.2025Meniny má Malvína
Bratislava

Toto je sexuálny mýtus, v ktorý verí najviac ľudí

  • 21:06 24.06.2017
  • Bratislava
Toto je sexuálny mýtus, v ktorý verí najviac ľudí

Výskumníci vyvrátili jeden z najväčších sexuálnych mýtov.

Možno ste už počuli frázu: "sex predáva". Riadia sa tým mnohé spoločnosti, ktoré na sexe stavajú svoje reklamné kampane. Často vidíme polonahých mužov s novým holiacim strojčekom, alebo sporo odeté ženy s náradím ponúkajúce inštalatérske práce. Obchodníci si často myslia, že najrýchlejší spôsob, ako sa dostať do našej peňaženky, je cez naše primitívne túžby.

Príkladom je táto reklama na prístroj na určenie rozkladu mäsa a rýb: Dôvtipný kuchynský produkt a zbytočne sexistická reklama?

No podľa nového výskumu je takýto marketing nielenže neúčinný, ale je dokonca škodlivý. Kvôli reklamám, ktoré používajú sex ako hlavný ťahák, máme nielenže menšiu pravdepodobnosť zapamätať si značku, ale niektorí si vďaka tomu vytvoria negatívny postoj k spoločnosti. Jednoducho povedané, je málo pravdepodobné, že si kúpite produkt, ak sa na jeho predaj používa sex.

Výskumníci z Kalifornskej univerzity a univerzít v Illinois a Indiane analyzovali 78 štúdií o účinkoch sexuálnych apelov na reklamu, publikovaných počas troch desaťročí, ktoré zahŕňali tisíce účastníkov.

Reklamy používajúce sex ako svoju zbraň boli definované ako reklamy, ktoré využívali čiastočne alebo celkovo nahé modelky/modelov, využívali sugestívne pozície a sexuálne dotyky, alebo obsahovali sexuálne narážky alebo skryté sexuálne správy medzi slovami a obrázkami.

John Wirtz, hlavný autor výskumu pre EurekAlert povedal:

"Zistili sme, že ľudia si pamätajú reklamy so sexuálnymi apelmi viac ako tie, ktoré ich nemajú, ale tento účinok sa nevzťahuje na značky alebo produkty, ktoré sú uvedené v reklamách. Zaznamenali sme doslova nulový účinok na úmysel účastníkov nakupovať produkty v reklamách so sexuálnym apelom. Neexistuje žiadny náznak toho, že by mali pozitívny účinok."

No niektoré stereotypy boli vďaka ich výskumu posilnené. Wirtz dodal, že mužom sa páčia reklamy so sexom, zatiaľ čo ženy ich nemajú rady. Či tento výskum spôsobí veľkú revolúciu v reklame a už nebudeme tak často vidieť sexy videá a billboardy, zostáva otázne.

Zdroj: Info.sk, TM, tandfonline.com, eurekalert.org, Foto: Youtube
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Video: Dievčatko padalo z lanovky celých 12 metrov

Video: Dievčatko padalo z lanovky celých 12 metrov

DNES - 18:41Zaujímavosti

V lyžiarskom stredisku takmer došlo k tragédii.

Potravinári odkazujú: Nejedzte vianočné stromčeky! V Belgicku sa rozmohol starý trend

Potravinári odkazujú: Nejedzte vianočné stromčeky! V Belgicku sa rozmohol starý trend

VČERA - 16:30Zaujímavosti

Belgický štátny potravinový úrad vydal varovanie, v ktorom občanov vystríha pred zužitkovaním vianočných stromčekov v potravinách.

Muž uviazol v autonómnom vozidle, krúžilo dookola po parkovisku

Muž uviazol v autonómnom vozidle, krúžilo dookola po parkovisku

VČERA - 7:18Zaujímavosti

Zákazník taxi služby s autonómnym vozidlom takmer omeškal let kvôli zlyhaniu systému v aute.

VIDEO: Pes celý život prežil na reťazi. Takto reagoval na svoj prvý sneh

VIDEO: Pes celý život prežil na reťazi. Takto reagoval na svoj prvý sneh

6:55 09.01.2025Zaujímavosti

Pes precestoval pol sveta, aby sa nakoniec zoznámil so snehom.

Nechty na nohách si mnohí strihajú nesprávne. Toto je najlepší spôsob

Nechty na nohách si mnohí strihajú nesprávne. Toto je najlepší spôsob

20:01 08.01.2025Zaujímavosti

Ak nechcete, aby vám nechty zarastali, mali by ste zvoliť správnu techniku strihania.