Priemerný Slovák vypije za rok 4,2 litra energetických nápojov
- 17:45 02.07.2017
- Bratislava
Slováci v minulom roku vypili viac ako 18,6 milióna litrov "energeťákov" a utratili za ne 41,2 milióna eur.
V prepočte na rok tak ide o približne 4,2 litra energetického nápoja na jedného dospelého Slováka. Vyplýva to z maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen za obdobie posledných 12 mesiacov (jún 2016 až máj 2017).
Z hľadiska rýchlosti rastu obsadili energetické nápoje siedmu priečku v rebríčku Top 30 kategórií. Kým priemerná potravinárska kategória v obchodoch s potravinami a zmiešaným tovarom rástla v tržbách medziročne o 2,2 %, kategória energetických nápojov dosiahla nárast obratu tržieb až o 7 % a rovnako vzrástol aj objem predajov.
Silnejúcu tendenciu potvrdzuje aj spoločnosť PepsiCo, celosvetový výrobca energetických nápojov. „V súčasnosti evidujeme rastúci záujem o energetické nápoje a očakávame, že tento trend sa bude udržiavať. Za narastajúcim dopytom o tento druh nápojov vidíme zvyšujúci sa záujem ľudí o športové aktivity a aktívny životný štýl. Energetické a izotonické nápoje sú jeho súčasťou,“ uviedla Kateřina Komárková, junior manažérka spoločnosti PepsiCo SR a ČR.
Spoločnosť Nielsen deklaruje, že najdôležitejším typom predajní pre energetické nápoje ostávajú aj naďalej hypermarkety a supermarkety (nad 400 m2), ktorých obrat stúpol o 5 %. Ešte viac vzrástol predaj na čerpacích staniciach, ktoré zvýšili tržby o 9 %. Narastajúce predaje na čerpacích staniciach pritom Komárková odôvodňuje zvyšujúcim sa počtom turistov na cestách.
Najrýchlejší nárast (až o 11 %) sa zaznamenal v rámci predaja v predajniach do 400 m2. Tento kanál tvorí štvrtinu z celého obratu kategórie, a preto, podobne čerpacie stanice, z roka na rok zvyšujú svoju dôležitosť pre predaj kategórie energetických nápojov.
Údaje spoločnosti Nielsen ukazujú, že najpredávanejším typom obalov sú plechovky, ktoré svoju pozíciu výrazne posilnili. Kým pred dvoma rokmi tvorili len 71 % z tržieb, v poslednom roku je ich podiel takmer 80 %. Zvyšnú pätinu tvorí segment fliaš.
Aj napriek nárastu predaja si Slováci za energetické nápoje nemusia priplácať. Podľa spoločnosti Nielsen zostala v porovnaní s predchádzajúcim rokom priemerná cena energetických nápojov nezmenená, na úrovni 2,22 eura za liter. Suma, za ktorú sa energetické nápoje predávajú, sa výrazne líši v závislosti od jednotlivých predajných kanálov. Kým v hypermarketoch a supermarketoch je cena najnižšia (2,10 eura/liter), na čerpacích staniciach presahuje aj dvojnásobok tejto hodnoty (4,30 eura/liter).
Výroba elektriny z fosílnych palív v EÚ klesla na historické minimum
Výroba elektriny z fosílnych palív v Európskej únii klesla v roku 2024 na historické minimum.
Brusel odmieta tvrdenia Trumpa o výške amerického schodku v obchode s EÚ
Európska komisia odmieta tvrdenia amerického prezidenta Donalda Trumpa, že deficit USA v obchode s EÚ dosahuje 350 miliárd USD.
Od štvrtka začnú poskytovať služby ďalšie katastrálne odbory
Od štvrtka začnú poskytovať služby katastrálne odbory ďalších okresných úradov. Fungovať by mali začať v okrese Zlaté Moravce a Nové Zámky.
Benzín dražie, vláda podľa Fica nemôže znížiť spotrebnú daň
Zníženie spotrebnej dane by podľa premiéra znamenalo výpadky v rozpočte.
Dohoda vedenia Volkswagenu a zamestnancov o znižovaní nákladov vyvoláva pochybnosti
Napriek rečiam o radikálnej zmene sa dohoda Volkswagenu s odbormi o znižovaní nákladov v Nemecku do veľkej miery opiera o spoluprácu medzi manažérmi a zamestnancami.