• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 19.1.2025Meniny má Drahomíra, Mário
-2°Bratislava

Slováci v zahraničí najviac nakupujú v Rakúsku

  • 14:55 30.08.2017
  • Bratislava
Slováci v zahraničí najviac nakupujú v Rakúsku

Vďaka rôznym diskusiám o dvojakej kvalite produktov v oblasti rýchloobrátkového tovaru vo východnej a západnej Európe sa nákupy v zahraničí stávajú opäť stredobodom záujmu.

Výdavky domácností na zahraničné nákupy FMCG, t. j. potravín a drogérie, tvoria 1,1 % na Slovensku a menej ako 1 % v Českej republike.

Pri pohľade na posledných päť rokov sa tento rozdiel medzi krajinami len potvrdzuje. Je to možno dané aj tým, že Slovensko je menšia krajina, a teda nakupovanie v okolitých krajinách je pre slovenské domácnosti doslova bližšie. Potraviny a drogériu si v zahraničí kúpilo aspoň raz 14 - 15 % domácností. Českí zákazníci kúpia rýchloobrátkový tovar v zahraničí v priemere každý druhý mesiac, zatiaľ čo Slováci 9-krát za rok. Ak sa domácnosť rozhodne ísť nakúpiť do zahraničia, zvyčajne pri jednom nákupe minie 3-krát viac než pri priemernom nákupe doma, čo indikuje veľké zásobovacie nákupné zámery.

V nákupoch slovenských domácností prevláda Rakúsko, kde je hlavným dôvodom vnímaná vyššia kvalita tovaru v porovnaní so Slovenskom. České domácnosti pri svojich nákupoch v zahraničí jasne preferujú Nemecko, ktoré je nasledované Rakúskom a Poľskom. A zatiaľ čo Slováci stále nakupujú aj v Českej republike, výdavky českých domácností na Slovensku sú okrajové, tvoria približne 4 %.

V košíkoch českých a slovenských domácností kupujúcich v zahraničí nadpriemerne prevažujú cukrovinky, ako sú bonboniéry, čokolády alebo cukríky. Nadpriemerne sa však nakupujú aj pracie prostriedky, čo platí viac pre Slovákov, a produkty osobnej starostlivosti ako dezodoranty, sprchové gély, či zubné pasty. Ďalej sa vo väčšej miere nakupujú papierové produkty, najmä detské plienky. V nákupných košíkoch českých domácností sú typické aj syry a liehoviny.

Uvedené informácie pochádzajú z kontinuálneho monitoringu nákupného správania domácností GfK Consumer Panel Services za rok 2016, ktorý sleduje nákupy rýchloobrátkového tovaru na reprezentatívnej vzorke 1500 slovenských a 2000 českých domácností, a tiež z voľnopredajnej štúdie Shopping Monitor 2017.

TASR informovala Katarína Lepiešová z GfK.

Zdroj: info.sk, TASR, Foto: Shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
GIE: Európe aktuálne nehrozí plynová kríza

GIE: Európe aktuálne nehrozí plynová kríza

DNES - 14:05Ekonomické

Pretrvávajúce nízke teploty v Európe zvyšujú spotrebu plynu.

Perplexity AI ponúkla fúziu s TikTokom v USA

Perplexity AI ponúkla fúziu s TikTokom v USA

DNES - 13:16Ekonomické

Spoločnosť Perplexity AI v sobotu (18. 1.) predložila oficiálnu ponuku na prevzatie TikToku.

UUPV: Kybernetický útok na kataster môže spomaliť prípravu stavebného portálu

UUPV: Kybernetický útok na kataster môže spomaliť prípravu stavebného portálu

DNES - 11:05Ekonomické

Kybernetický útok na kataster ochromil takmer celú spoločnosť na Slovensku a dotknúť sa môže aj nového stavebného portálu a spomaliť jeho prípravu.

Počet telefonických podvodov na seniorov rastie

Počet telefonických podvodov na seniorov rastie

DNES - 10:34Ekonomické

Počet telefonických podvodov, v rámci ktorých podvodníci využívajú nátlak na seniorov a ich dôverčivosť, rastie.

AZZZ: Členstvo v EÚ prináša slovenským firmám a občanom zásadné výhody

AZZZ: Členstvo v EÚ prináša slovenským firmám a občanom zásadné výhody

VČERA - 17:28Ekonomické

Členstvo v Európskej únii prináša slovenským firmám a občanom zásadné výhody. Pre Slovensko ako malú ekonomiku je integrácia do takýchto veľkých a stabilných celkov kľúčová.