7 mýtov, ktorým veríme kvôli reklamám
Neverte všetkému, čo vám hovoria v reklamách. Toto sú niektoré z mýtov, ktorým ste pravdepodobne doteraz verili.
Život bez reklám si dnes už nevieme predstaviť. Obklopujú nás zo všetkých strán a ponúkajú nám informácie o produktoch, ktoré nemusia byť vždy pravdivé. Niektorým predajcom sa podarilo vytvoriť mýty, ktorým mnohí ľudia doteraz veria. Tu je sedem z nich, ktoré vás možno prekvapia.
1. Citrusové ovocie je najlepším zdrojom vitamínu C.
Pravda: Tento vitamín sa nachádza predovšetkým v šípkach - okolo 650 mg / 100 g a v červených paprikách je to 250 mg / 100 g. Dokonca aj v čiernych ríbezliach je viac vitamínu C ako v citrusových plodoch: 200 mg / 100 g.
Ako mýtus vznikol: Do roku 1908 bolo pestovanie citrusov stratové a úrodu sa nedarilo predať. Albert Lasker prišiel s reklamnou kampaňou, v ktorej navrhoval pomarančový džús na raňajky ako zdroj vitamínu C.
2. Pri žiadosti o ruku musíte dať diamantový zásnubný prsteň.
Pravda: V skutočnosti nemusíte dať nič.
Ako mýtus vznikol: Reklamná kampaň s heslom "Diamanty sú navždy" je súčasťou každej učebnice marketingu. V dôsledku toho sa po roku 1947 z jednoduchého uhlíka, ktorého je na svete dosť, stal elitný dar a nepostrádateľná súčasť zásnub.
3. Zubná pasta by mala byť vytlačená po celej dĺžke štetín zubnej kefky.
Pravda: Dostatočné množstvo zubnej pasty je o veľkosti hrášku.
Ako mýtus vznikol: Každý mýtus v tomto zozname vznikol z jedného dôvodu: zvýšiť predaj a zubná pasta nie sú výnimkou. Každá reklama na zubnú pastu obsahuje dlhý pás zubnej pasty na zubnej kefke. Vyzerá to tak pekne a ľudia kvôli tomu kupujú zubnú pastu častejšie. V skutočnosti, pokiaľ ide o zdravie zubov, nie je až tak dôležitá zubná pasta, ako skôr spôsob, akým si zuby čistíme.
4. Obraz Santa Clausa vytvorila Coca-Cola.
Pravda: Prvý umelec, ktorý definoval moderný obraz Santa Clausa, bol Thomas Nast na konci 19. storočia.
Ako mýtus vznikol: V roku 1931 spustila Coca-Cola reklamnú kampaň na zvýšenie predaja nealkoholických nápojov v zime. Santa Clausa pre spoločnosť vytvoril Haddon Sandblom a nebol to prvý, ale najúspešnejší obraz bradatého muža na saniach.
5. Existujú "zlé" rastlinné oleje s cholesterolom.
Pravda: Žiadny rastlinný olej neobsahuje cholesterol.
Ako mýtus vznikol: Ďalší marketingový trik na zvýšenie predaja. Etikety začínajúce textom "Neobsahuje ..." priťahujú pozornosť kupujúcich, získavajú si dôveryhodnosť a zákazníci si vďaka nim myslia, že kupujú špeciálny druh rastlinného oleja.
6. Pivo a ochutené sýtené nápoje uhasia smäd.
Pravda: Nápoje obsahujúce cukor a alkohol v skutočnosti spôsobujú smäd.
Ako mýtus vznikol: Akékoľvek reklamy na nealkoholické nápoje zdôrazňujú, že v horúcom počasí by ste sa mali osviežiť ich výrobkom. Výrobcovia radšej skrývajú pravdu, že v skutočnosti je na uhasenie smädu najlepšia obyčajná čistá voda.
7. Pre ženy sú špeciálne lieky proti bolesti
Pravda: Existujú lieky, ktoré majú súčasne antispazmodické, analgetické a protizápalové vlastnosti.
Ako mýtus vznikol: Menštruačná bolesť je veľmi bežná a výrobcovia liekov si nenechali ujsť príležitosť zarobiť na nej peniaze. Generické lieky proti bolesti sú lacné, takže je výhodnejšie predávať tie isté zložky v inom balení označenom ako "Vylepšené zloženie na zmiernenie menštruačnej bolesti".
Táto potravina je zodpovedná za rapídny nárast prípadov cukrovky
Značné percento prípadov diabetu je spôsobené konzumáciou tejto potraviny.
Tieto zmeny na tvári signalizujú vážne problémy so srdcom
Lekár prezradil príznaky zlyhávania srdca, ktoré by nikto nemal ignorovať.
Tieto bežné lieky výrazne zvyšujú riziko autizmu a ADHD, tehotné ženy by ich nemali brať
Lieky, ktoré užívajú milióny tehotných žien, môžu mať za následok autizmus u detí.
Lekár sa nakazil rakovinou: Takto ju dokázal dostať od pacienta
Ide o prvý zdokumentovaný prípad svojho druhu.
Tento druh mlieka je spojený s depresiou a úzkosťou
Výskumníci radia, ktorý typ mlieka je lepší z hľadiska vplyvu na duševné zdravie.