VW chce zredukovať európsku distribučnú sieť, zaviesť online predaje
Nemecká automobilka Volkswagen (VW) plánuje zredukovať svoju európsku sieť distribútorov a zaviesť online predaje.
Ako uviedla, správanie zákazníkov sa mení a spoločnosť na to musí reagovať.
Volkswagen sa snaží stlačiť náklady v rámci všetkých značiek, ktoré pod koncern patria, k čomu firmu tlačia vysoké náklady spojené s riešením emisného škandálu. Ten spoločnosť zasiahol pred dvomi rokmi, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) zverejnila, že VW do svojich dieselových áut v USA nainštaloval softvér, ktorý počas testovania umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.
Ako uviedol šéf odbytu značky VW Jürgen Stackmann, najnovším krokom plánuje firma zvýšiť ziskovosť a efektivitu svojej európskej distribučnej siete, ktorú tvorí okolo 3000 distribútorov. Cieľom je zvýšiť priemernú návratnosť na distribútora z 1 % na 2 %. Podrobnosti o rozsahu znižovania nákladov a redukcie distribučnej siete v rámci nového modelu predaja však Stackmann nezverejnil.
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.