Je dôležité mať pri nákupe transportérov slovenských výrobcov, tvrdí Andrej Danko
Spôsob obstarania osemkolových transportérov, o ktorom rozhodla v novembri vláda, označil za transparentný. S tým však nesúhlasí predseda opozičnej strany SaS Richard Sulík.
Je dôležité urobiť všetko preto, aby sa na modernizácii slovenskej armády, ktorá je najväčšia za posledných 50 rokov, mohli zúčastniť slovenské firmy. Na margo nákupu bojových obrnených vozidiel typu 8x8 to v nedeľnej televíznej diskusnej relácii RTVS O 5 minút 12 vyhlásil predseda Národnej rady SR a predseda SNS Andrej Danko.
„Ministerstvo obrany na čele s pánom Gajdošom naozaj urobilo veľmi dobrú prácu z hľadiska toho, že zabezpečili maximálnu mieru toho, aby vozidlo bolo vyrábané čo najviac na Slovensku,“ pochválil Danko. Spôsob obstarania osemkolových transportérov, o ktorom rozhodla v novembri vláda, označil za transparentný. S tým však nesúhlasí predseda opozičnej strany SaS Richard Sulík. Vytkol, že ministerstvo nezorganizovalo medzinárodný tender, zmluvu s fínskym výrobcom transportérov schválila vláda v utajenom režime, do veci nebol zainteresovaný štátny tajomník ministerstva obrany Róbert Ondrejcsák (Most-Híd) a množstvo kupovaných transportérov sa bez zdôvodnenia zvýšilo zo 66 na 81.
Sulík nesúhlasí s tým, že by Slovensko malo za každú cenu vyvíjať vojenskú techniku. Upozornil, že vláda pred dvoma rokmi uzatvorila memorandum s Poľskom, podľa ktorého malo Slovensko nakúpiť transportéry na tom istom fínskom podvozku, tiež so zapojením slovenského zbrojárskeho priemyslu, ktorý mal dodať streleckú vežu, ale lacnejšie.
„Ide o to, že takýto transportér z Poľska vie byť o milión lacnejší. Tak si vynásobme 80 transportérov miliónom eur, aký je tam pekný, tučný rozdiel. Toto je pointa,“ poukázal opozičný líder na to, že transportéry Scipio mali byť podľa vládneho materiálu nakupované po štyri milióny eur za kus, kým vozy vyvíjané na Slovensku majú byť po päť miliónov.
Danko odmietol kritiku o neusporiadaní tendra s tým, že Slovensko oslovilo viacerých producentov a fínska Patria bola ochotná poskytnúť dielce a podieľať sa na vývoji slovenského produktu. „Musím sa ohradiť, proti takýmto až hlúpostiam, pretože ešte nie je ani jasné, kto bude čo vyrábať. Sú tu spoločnosti v Dubnici, sú tu spoločnosti v Detve a toto pošpiňovanie SNS pramení len z besnoty a nervozity ľudí, ktorí spolupracujú so stranami, ktoré dlhodobo mali určitý záujem,“ odmietol výhradu Sulíka, že zákazka skončí v krupinskej zbrojovke Way Industries, ktorá patrí zubárovi z Prahy a tiež rodine funkcionára SNS.
Slovensko podľa Danka obstará osemkolové transportéry za „svetovo dobrú cenu“. „Ja mám o jednotkovej cene iné informácie. Nesmiete pri takom vozidle splietať, čo je holovýrobok, čo je technická vybavenosť, čo je veža, čo je raketa, aká výzbroj a výstroj sa k tomu dáva. To sa nekupuje ako vozidlo na predajni, má určite dovybavovanie a ďalšie veci,“ odmietol Danko, že Slovensko mohlo nakúpiť transportéry z Poľska lacnejšie.
Žilinka: Prístup KP Prešov v trestnej veci Andreja Kisku bol vysoko profesionálny
Krajská prokuratúra Prešov v trestnej veci exprezidenta Andreja Kisku podľa Žilinku prispela k posilneniu dôvery verejnosti v právny štát i k orgánom prokuratúry.
ŠVPS SR stiahla z predaja nebezpečnú zeleninu
Vo vzorke zeleniny bola potvrdená Salmonella.
Nehoda pri krematóriu: Auto zrazilo ženu pri inom vozidle
Na parkovisku došlo k dopravnej nehode.
V týchto úsekoch ciest je potrebné rátať s kolónami a dlhším zdržaním
Nápor motoristov vo štvrtok podvečer spôsobuje zdržanie a kolóny na viacerých úsekoch slovenských ciest. Informuje o tom Zelená vlna STVR.
Polícia pátra po nezvestnom Nikolasovi
Polícia žiada verejnosť o pomoc pri pátraní po nezvestnom chlapcovi.