Ministri dopravy SR a Poľska podpísali vyhlásenie o dopravných investíciách
- 18:09 15.01.2018
- Źywiec

Ministri potvrdzujú potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku v rámci baltsko-jadranského koridoru.
Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek a minister infraštruktúry Poľskej republiky Andrzej Adamczyk podpísali v pondelok v poľskom meste Źywiec spoločné vyhlásenie v oblasti najdôležitejších dopravných investícií na slovensko-poľskom pohraničí, v ktorom potvrdzujú potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku v rámci baltsko-jadranského koridoru.
Slovensko aj Poľsko považujú tieto cestné prepojenia za kľúčové tranzitné spojnice, ako aj rýchlostnú cestu R4 na východe Slovenska, ktorá nadväzuje na poľskú S19. „Na oboch stranách našich krajín si uvedomujeme, že kvalitná dopravná infraštruktúra napomáha užšiemu prepojeniu regiónov na slovensko-poľskom pohraničí a rozvoju týchto regiónov. Robíme všetko pre to, aby sme dokončili prípravu, dostavali zostávajúce úseky na diaľnici D3 a pokračovali v technickej príprave chýbajúcich úsekov na R4, ktorá je súčasťou historickej cesty Via Carpatia,“ povedal minister dopravy a výstavby SR.
Na slovenskej strane zostáva podľa neho dobudovať 27 kilometrov diaľnice D3. „Máme to rozdelené do troch etáp a myslím si, že podľa našich plánov by sme mohli týchto 27 kilometrov ukončiť do roku 2022 - 2023. Hovorím to preto, lebo pripravenosť týchto úsekov je rôzna a sú to veľmi zložité úseky. Ďalej sme hovorili s pánom ministrom o železničnej doprave. Tam som navrhol, aby sme vytvorili jednu pracovnú skupinu na úrovni ministerstiev, ktorej by sme zadali úlohy. Nie všetky, ktoré sú na železniciach, ale tie, ktoré sme schopní spoločne dobudovať. Myslím si, že to bude mať určite vplyv na cestovný ruch a výmenu,“ doplnil Érsek.
Minister infraštruktúry Poľskej republiky považuje za najdôležitejšie stihnúť moment, keď bude na slovenskej strane ukončená diaľnica D3. „Všetko ukazuje na to, že výstavba a prepojenie ciest S1 na poľskej strane a D3 na slovenskej strane naštartuje hospodársky vývoj oboch štátov. Pokiaľ ide o našu stranu, dnes sme odporučili realizovať výberové konanie pre najdôležitejší úsek – obchvat Wegierskej Górky. Je to veľmi náročný úsek, je tam niekoľko tunelov, niekoľko inžinierskych stavieb a aj finančne je veľmi náročný,“ podotkol Adamczyk.
Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jána Ďurišina zostáva na slovenskej strane dobudovať tri úseky diaľnice D3 – Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a Oščadnica – Čadca, Bukov. „V súčasnosti budujeme úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec, prednedávnom sme odovzdali úsek Žilina, Brodno – Žilina, Strážov a už niekoľko mesiacov je v prevádzke úsek Svrčinovec – Skalité,“ uzavrel Ďurišin.

Z trhu sťahujú kontaminovaný olej
Obchodné reťazce žiadajú zákazníkov, aby olej vrátili v predajni.

Pellegrini: Slovensko chce umožniť Ukrajine vlakové spojenie s prístavmi
Podľa prezidenta by Slovensko mohlo byť lídrom v umožnení Ukrajine spojiť sa s prístavmi v Stredozemnom mori.

Ministerstvo práce sa ohradilo voči kritike Remišovej
Podľa ministerstva poslankyňa buď klame alebo nemá naštudovanú problematiku neziskových organizácií.

Matovič: Súčasná vláda zvýšila dlh rýchlejšie ako predchádzajúca v čase kríz
Súčasná vláda Roberta Fica zadlžila Slovensko za 1,5 roka rovnakou sumou 12 miliárd eur, ako predchádzajúce vlády Igora Matoviča a Eduarda Hegera v časoch najväčších kríz.

Hlas-SD podľa opozície rozdáva milióny eur neziskovkám, ktoré patria jej kandidátom
Koaličná strana Hlas-SD rozdáva dotácie v miliónoch eur neziskovým organizáciám, ktoré patria jej kandidátom.