Kvôli týmto trom netradičným predajným trikom si v obchode kúpite aj to, čo nepotrebujete
- 20:18 07.03.2018
- Svet
Po odhalení týchto marketingových ťahov sa z vás môže stať bohatší človek a rozumnejší zákazník.
Dnes už nie je tajomstvom, že obchodné spoločnosti využívajú na zlákanie zákazníka najrôznejšie praktiky. Ako často sa do obchodu vydáte napríklad po chýbajúce mlieko, no okrem neho si so sebou domov prinesiete aj hŕbu nepotrebných vecí?
Vitajte v konzumnej spoločnosti, v ktorej existuje celá škála trikov slúžiacich na oblafnutie mozgu, kvôli ktorým v obchode miniete viac, ako ste pôvodne plánovali. Existuje spôsob na to, ako sa týmto nástrahám vyhnúť?
Autor knihy The Choice Fatcory Richard Shotton si myslí, že zákazník by si mali byť vedomý toho, ako sa sám rozhoduje, a mal by poznať najčastejšie triky obchodníkov, ktorými nás lákajú nakupovať.
Porovnávanie cien
Bežný supermarket má k dispozícii niekoľko variánt jediného druhu výrobku, a tak je pre konzumenta pomerne ťažké zorientovať sa v tom, čo kvalitné možno kúpiť za lacno.
„Psychológovia vedia, že väčšina ľudí nemá konkrétnu predstavu o tom, čo je výhodné. Ľudia sa neprechádzajú po obchodoch s plánom minúť jednu libru za jednu jednotku spokojnosti. Naopak – hodnotu posudzujú podľa porovnania s konkurenciou.“
Rajská hudba
Aj hudba je jednou zo zložiek, ktoré majú markantný vplyv na to, koľko míňame. Adrian North kedysi uskutočnil pokus, v rámci ktorého sa dohodol s vedením supermarketu, aby v jeden deň púšťalo zákazníkom hudbu, akú zvolil.
Keď v chodbách nákupného centra zneli tóny tradičného francúzskeho akordeónu, obľube sa tešili najmä francúzske vína. Keď sa však hudba zmenila na nemecké ľudovky, zákazníci siahali po vínach nemeckej výroby.
Manipulácia pri vnímaní ceny
Podľa Shottona sa množstvo zákazníkov spolieha na skratky, ktoré im pomôžu správne určiť hodnotu a vnímať cenu daného výrobku či služby. Príkladom sú reštauračné menu, ktorých dizajn má veľký vplyv na to, koľko je zákazník ochotný minúť v danej reštaurácii.
„V menu sa najdrahšia položka často vyskytuje na vrchu zoznamu, no nie preto, aby si ju objednalo viac ľudí, ale preto, aby sa ceny pod ňou zdali byť prijateľnejšie.“
V tomto článku sme vám ponúkli tri netradičné spôsoby, ako sa obchodníci snažia zaujať svojich zákazníkov. Teraz, keď ich už poznáte, budete sa môcť týmto stratégiám brániť, aby ste tak nemíňali zbytočné peniaze.
Fatálna chyba v zime: Na toto si dávajte pozor, ak cestujete s dieťaťom
Bežná chyba pri cestovaní v aute v chladnom počasí môže stáť vaše dieťa život.
Ak máte tento program na rúre na pečenie, radšej ho nepoužívajte. Pokazí vám rúru
Odborníci varujú, že používanie tejto funkcie na rúre skráti životnosť vášho spotrebiča na polovicu.
Video: Dievčatko padalo z lanovky celých 12 metrov
V lyžiarskom stredisku takmer došlo k tragédii.
Potravinári odkazujú: Nejedzte vianočné stromčeky! V Belgicku sa rozmohol starý trend
Belgický štátny potravinový úrad vydal varovanie, v ktorom občanov vystríha pred zužitkovaním vianočných stromčekov v potravinách.
Muž uviazol v autonómnom vozidle, krúžilo dookola po parkovisku
Zákazník taxi služby s autonómnym vozidlom takmer omeškal let kvôli zlyhaniu systému v aute.