Prvý polrok v znamení modelovej ofenzívy ŠKODA
- 17:34 01.08.2013
- BRATISLAVA
Prvý polrok bol pre spoločnosť ŠKODA AUTO v znamení modelovej ofenzívy. Najmä v súvislosti s generačnou obmenou modelu ŠKODA Octavia a faceliftu modelu ŠKODA Superb. Aj napriek uvedeniu nových modelov, ktoré je spojené s nižším objemom výroby, dosiahla spoločnosť ŠKODA AUTO v prvých šiestich mesiacoch tohto roka tržby vo výške takmer piatich miliárd eur. Prevádzkový výsledok predstavoval k 30. júnu 243 miliónov eur. Zákazníkom bolo dodaných 464 600 vozidiel, čo je v porovnaní s prvým polrokom 2012 o 5,8 % menej. Finančné a predajné výsledky spoločnosti navyše nepriaznivo ovplyvnila slabá dynamika niektorých európskych automobilových trhov.
Automobilka dosiahla v prvom polroku 2013 tržby vo výške 4,97 miliardy eur, čo je o 13,1 % menej ako v prvých šiestich mesiacoch roku 2012 (5,72 miliárd eur). Prevádzkový výsledok predstavoval za rovnaké obdobie 243 miliónov eur, teda o 45,9 % menej ako v porovnateľnom období minulého roka (449 miliónov eur). V rámci prebiehajúcej modelovej ofenzívy ŠKODA AUTO vzrástli investície za rovnaké obdobie o 22,1 % na 265 miliónov eur (prvý polrok 2012: 217 miliónov eur).
„ŠKODA AUTO vykázala najmä v konkurenčnom európskom prostredí za prvý polrok 2013 solídne výsledky,“ hovorí Winfried Krause, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť ekonomiky. „V druhom polroku chceme posilniť predaj novými modelmi. Súčasne budeme klásť dôraz vo všetkých oblastiach na čo najdôslednejšiu nákladovú disciplínu,“ dodáva Krause.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.