TOP 5 dôvodov, prečo si nekúpiť auto s automatom!
Automatické prevodovky sú stále populárnejšie aj u nás, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Tým najhlavnejším je najmä čoraz hustejšia premávka v mestách. Ľudia dochádzajúci do práce uprednostňujú komfort automatickej prevodovky pred plnou kontrolou nad autom.
Vývoj moderných samočinných prevodoviek sa posúva dopredu extrémnym tempom a v každom novom aute nás prekvapujú svojou rýchlosťou alebo komfortom. Ešte stále však so sebou prinášajú aj niekoľko nevýhod, o ktorých by ste pred kúpou mali vedieť!
1. CENA
Zákazníkov, ktorí majú hlbšie do vrecka, môže odradiť vyššia nákupná cena vozidla s automatickou prevodovkou. Napriek neustálej snahe o zníženie výrobných nákladov je konštrukcia automatických prevodoviek stále zložitejšia v porovnaní s obyčajným manuálom. To sa odráža aj na konečnej cene vozidla, ktorá môže byť vyššia aj o niekoľko tisíc eur.
2. EFEKTIVITA
K základným nevýhodám automatických prevodoviek v minulosti patrili najmä zvýšená spotreba a nižšia efektivita. Dnešné viacstupňové prevodovky sa spotrebou dokážu manuálu nielen vyrovnať, ale ho dokonca aj podliezť. To nemusí platiť pri pohybe v meste, keď dochádza k častému preklzu meniča. Kvapalinové meniče momentu majú pri pomalom rozbiehaní z miesta sklon k preklzu a časť energie sa vtedy mení na obyčajné teplo, ktoré zahrieva prítomnú kvapalinu v prevodovke. So zvýšenou spotrebou musíte rátať aj pri CVT variátoroch.
3. HMOTNOSŤ
Autá plné najrôznejších vychytávok a bezpečnostných systémov vážia oveľa viac ako v minulosti. Každý kilogram má pritom negatívny vplyv aj na jazdné vlastnosti a spotrebu. V závislosti od druhu samočinnej prevodovky môže dôjsť k zvýšeniu prevádzkovej hmotnosti od 15 až do 75 kilogramov.
4. ŠTART ROZTLAČENÍM
Auto s manuálnou prevodovkou je možné “nakopnúť” aj pri slabej batérii vďaka možnosti roztlačiť auto. Podobným spôsobom auto s automatickou prevodovkou nenaštartujete a v prípade núdze budete odkázaní na asistenčné služby a MHD.
5. ÚPLNÁ KONTROLA
Napriek neustálemu zlepšovaniu riadiacej jednotky, vodič pri samočinných prevodovkách stále nemá úplnú kontrolu pri voľbe stupňa a spôsobu správania sa prevodovky pri jazde v rôznych podmienkach ako pri manuálnom radení.
Zdroj: Autoviny.sk
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.