Tieto vlastnosti majú budúci milionári
- 20:14 28.11.2018
- Bratislava
Mnohé stereotypy o bohatých ľuďoch sú pravdivé, zistil výskum.
Ak by ste chceli byť jedného dňa milionári, nesmie vám chýbať odvaha, šikovnosť, odhodlanie a možno aj troška šťastia. No dokáže aj vaša osobnosť predpovedať, či budete bohatí? Nový psychologický výskum publikovaný v časopise British Journal of Psychology ukázal, že bohatí ľudia sú viac svedomití, emocionálne stabilní, narcistickí a extrovertní, ako ostatní. Potvrdil sa tiež stereotyp, že bohatí ľudia sú viac egoistickí a horšie sa s nimi vychádza.
Výsledky pochádzajú zo štúdie 130 nemeckých milionárov, ktorí mali finančný majetok vo výške aspoň jeden milión eur (bez nehnuteľností). Ich vlastnosti boli porovnané s veľkým prieskumom širokej verejnosti. Všetci dostali otázky o ich osobnosti a bohatstve.
Prvý autor štúdie Marius Leckelt povedal:
"Napriek vplyvu bohatých ľudí na spoločnosť, dôkazov o ich osobnosti je nedostatok. Doterajší výskum sa zameral na to, ako veľmi sú sociálni alebo antisociálni. Chceli sme zistiť, či sa všeobecnejšie líšia od širšej populácie a ak áno, ako. "
Bohatí ľudia sú podnikaví, no nie sú tak odlišní od ostatných
Okrem ich zistení o osobnostiach milionárov sa vedci tiež pýtali skupiny ľudí, ako vnímali bohatých. Výsledky ukázali, že ľudia preceňovali, ako veľmi sa od nich bohatí ľudia odlišovali. Uviedli však v širšom zmysle rovnaké trendy väčšej svedomitosti, emočnej stability a sebadôvery.
Mnohí z bohatých Nemcov v štúdii mali svoje vlastné podniky, ako uvádzajú autori štúdie:
"... viac ako 60% z našej vzorky milionárov naznačilo, že jeden z ich hlavných zdrojov bohatstva pochádza z vedenia vlastnej spoločnosti, čo naznačuje, že podnikateľské správanie môže hrať obzvlášť dôležitú úlohu pre týchto ľudí s veľkým bohatstvom."
To môže pravdepodobne pochádzať z "podnikateľskej osobnosti", čo je črta, ktorú mali bohatí ľudia spoločnú. Ľudia s podnikateľskou osobnosťou boli extrovertní, svedomití, otvorení, no boli aj viac neurotický a nepríjemní. Tieto vlastnosti sú v podnikaní dôležité pre príležitosti, ako je získavanie nových zákazníkov, riadenie financií, vývoj inovatívnych produktov, rokovanie s dodávateľmi a zvládnutie dlhodobej fázy neistoty a rizika.
Pozor na túto taktiku narcistov – často ju vidieť vo vzťahoch
Partneri, ktorí toto robia vo vzťahu, obvykle vykazujú vysokú mieru narcistických prejavov správania.
Veterinári varujú: Toto viac nerobte, hrozí nákaza!
Varovanie veterinárov prichádza po tom, ako sa moderátorka súťažnej relácie priznala k rizikovému správaniu k svojmu psovi.
Od sklenených fliaš po hliníkové plechovky: Cesta konzervovania potravín
Uchovávanie potravín v konzervách je praktické nielen na ich dlhodobé skladovanie, ale aj prepravu.
Ak máte tieto aplikácie v mobile, musíte ich okamžite vymazať
Majitelia smartfónov by si mali skontrolovať, či sa na nich nenachádza niektorá z týchto 15 škodlivých aplikácií.
Agresívne mená pred bábätká? Odborníci varujú pred rastúcim trendom
Rodičia sa pri pomenovávaní svojich detí čoraz častejšie uchyľujú k menám, ktoré môžu byť nebezpečné, varujú experti.