Nová Mazda 3 oficiálne predstavená! Pozrite sa, v čom je revolučná
Aké novinky prinesie nová Mazda 3 a v čom sa líši s nedávno inovovanou Mazdou 6?
Vzhľad sa podľa očakávania odráža od konceptu KAI, najbližšie k nemu má práve verzia hatchback s netradične širokým c-stĺpikom a zvažujúcou sa líniou strechy. Automobilka takýmto plynulým spôsobom posunula dizajnový jazyk Kodo vpred k ďalšiemu evolučnému stupňu. Karosárska verzia sedan pôsobí o niečo menej drastickým dojmom a na prvý pohľad vidieť príbuznosť s nedávno inovovanou Mazdou 6. V porovnaní s ňou má nová trojka ostrejšie tvary prednej masky chladiča a výraznejšie zadné svetlomety.
O niečo zaujímavejší je pohľad do samotného interiéru, kde nezostal kameň na kameni. Nás zaujali novo tvarované výduchy klimatizácie obklopujúce kaplnku prístrojov. Práve tento dizajnový prvok bol typický pre automobily nedávno zaniknutej značky Saab. Stredový tunel a spôsob umiestnenia centrálneho 8,8-palcového dotykového displeja má taktiež veľmi blízko k modernizovanej vlajkovej lodi. Napriek tomu má interiér novej trojky špecifický charakter. Čiastočne za to môžu nové možnosti farebnej individualizácie vrchnej časti palubnej dosky a výplní dverí.
V poradí už štvrtá generácia Mazdy 3 využíva úplne novú podvozkovú architektúru SkyactivVehicleArchitecture, ktorá vyniká zvýšenou tuhosťou, nižšou hmotnosťou a komfortnejšie fungujúcim podvozkom. Zamrzela nás však správa, že viacprvková zadná náprava bola nahradená jednoduchším zavesením s torznou priečkou.
Presné informácie o pripravovanej ponuke motorov automobilka ešte nezverejnila. Práve v Mazde 3 by mali zažiť svoju premiéru revolučné benzínové agregáty s označením SkyActiv-X. Úsporné štvorvalce by mali vďaka vysokému kompresnému pomeru zabezpečiť naftovú spotrebu paliva pri zachovaní všetkých výhod benzínových motorov. Predpokladá sa, že Mazda 3 si polepší aj po stránke výkonu. Ten sa zvýši až nad 190 k, pričom krútiaci moment presiahne hranicu 230 Nm. Zvyšok portfólia sa bude s najväčšou pravdepodobnosťou spoliehať na už existujúce Skyactiv-Gjednotky s objemom 1,5 litra a 2,0 litra. Na naftu by sa nemalo zabudnúť a pod kapotou sa tak objaví aj 1,8-litrový dieselSkyactiv-D.
Zdroj: Autoviny.sk
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.