Koniec spaľovacích motorov od VW dostal konkrétny dátum

Čakali sme ho všetci, ale že koniec príde tak skoro, je celkom veľkým prekvapením.
Vyzerá to tak, že nadnárodné automobilové koncerny skutočne zahodia za hlavu sto rokov vývoja spaľovacích motorov a nahradia ich ešte staršou technológiou - elektropohonom. Prvý automobil s elektrickým pohonom totiž vznikol ešte v roku 1881 a podpísal sa pod neho GustaveTrouvé, automobil so spaľovacím pohonom od Karla Friedricha Benza potom v roku 1885.
Elektrifikácia pohonov naberá na obrátkach aj napriek tomu, že kritické hlasy dôrazne pripomínajú zásadné obmedzenia, ktoré elektrifikácia pohonu prinesie do života bežných ľudí i celého priemyslu a upozorňujú na otáznu všeobecnú uhlíkovú stopu elektromobilov.
V ústrety elektrickej budúcnosti už nejaký čas ťaží aj nemecký Volkswagen a značky, ktoré spadajú pod jeho strechu. Je pravda, že nedávna kauza Dieselgate otriasla dôveryhodnosťou značky, avšak nemožno jej uprieť schopnosť vyvíjať skvelé motory na benzín i naftu. Vedeli sme, že v kontexte súčasných európskych ekologických tlakov raz príde doba, keď spaľovacie motory povedia svoje posledné slovo a objavia sa v poslednej generácii, ale nečakali sme, že to bude takto skoro.
Ďalšia generácia spaľovacích motorov od VW bude poslednou, ktorú nemecký automobilový koncern uvedie. Nová generácia bude uvedená v roku 2026 a potom sa značka sústredí na vývoj a výrobu výhradne „CO2 neutrálnych pohonov“, tvrdí Bloomberg, ktorý cituje strategického šéfa Volkswagenu Michaela Josta.
Lenže Jost pre Bloomberg zároveň dodáva, že automobily s benzínovým a naftovým motorom od Volkswagenu budú na niektorých trhoch v predaji aj po roku 2050. Bude sa jednať o regióny s nedostatočnou infraštruktúrou nabíjacích staníc a tam, kde je využívanie elektrického pohonu neefektívne. Problém so zvýšenými emisiami naftových motorov chce Volkswagen riešiť výrobou ešte čistejších motorov, uvádza Jost a pripomína, že boj so skleníkovými plynmi je beh na dlhú vzdialenosť.
Upustenie od výroby a vývoja spaľovacích motorov, bez ohľadu na typ paliva, je prirodzeným vyústením súčasného vývoja.
Už o rok sa začne vyrábať elektrický model VW I.D. Neohatchback a zaujme pozíciu elektrickej prvotiny v portfóliu značky. Tá síce ponúka elektromobily aj dnes, sú ale odvodené od konvenčných modelov so spaľovacím pohonom (napr. e-Golf, e-Up!). Projekt I.D. bude stavaný pre výlučne elektrické pohony od základu a s jeho uplatňovaním sa počíta nielen v Európe, ale vo veľkej miere aj v Číne.
Zdroj: Autoviny.sk

Tesla predala vo Francúzsku v 1. kvartáli najmenej áut za štyri roky
Predaj áut amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla pokračoval v marci v poklese, už tretí mesiac po sebe, pričom za celý kvartál zaznamenal najnižšiu úroveň za posledné štyri roky.

Ferrari reaguje na Trumpove clá, v USA zvýši ceny
Taliansky výrobca luxusných športových áut Ferrari plánuje zvýšiť ceny niektorých svojich vozidiel v USA.

Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
Vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo sa nemeckí spotrebitelia zdráhajú prejsť na elektrické vozidlá.

Ak Tesla postaví závod v Indii, bude to podľa Trumpa voči USA neférové
Ak spoločnosť Tesla postaví továreň v Indii, aby sa vyhla miestnym clám, bude to voči Spojeným štátom "neférové", vyhlásil americký prezident Donald Trump.

Nissan a Honda ukončili rokovania o fúzii, firmy sa dohodli na inom modeli spolupráce
Japonské automobilky Nissan a Honda ukončili rokovania o fúzii, ktoré viedli od decembra minulého roka. Rozhodnutie potvrdili vo štvrtok obe zúčastnené strany.