Podľa otca legendárnych motorov Audi sú elektromobily len drahým omylom
Fritz Indra sa podieľal na vývoji motorov pre Audi Quattro či športových Alpine.
Fritz Indra je skutočným expertom na pohonné jednotky a pracoval pre automobilky ako Audi, Alpine či Opel. Nemci ho častokrát označujú aj za akéhosi „motorového pápeža“. Radí sa tiež medzi skeptikov, ktorí nie sú presvedčení o krásnej zelenej budúcnosti plnej elektromobilov a šťastných ľadových medveďov. Nemyslite si však, že jedného rána vstal zlou nohou z postele a začal preklínať všetko, čo chodilo na baterky. V 90. rokoch bol dokonca členom tímu, ktorý skúmal vlastnosti elektromobilov. Počas štyroch rokov vystriedali rôzne druhy akumulátorov, vrátane lítium-iónových, a výsledky neboli pozitívne. Zistilo sa, že voči konvenčným vozidlám sú tichšie len do rýchlosti 50 km/h.
Okrem toho bolo pri prepočte energie potrebnej na jeden kilometer dokázané, že „žerú“ o 25 percent viac ako autá so spaľovacími agregátmi. A aby toho nebolo málo, objavili sa problémy s horľavosťou či nespoľahlivosťou. Profesor označuje elektromobily za drahý omyl, ktorý nič nerieši a navyše ani dobre nefunguje. Najviac problémov vidí v akumulátoroch, ktorých cena častokrát tvorí až polovicu hodnoty auta. Proces výroby je navyše neekologický a ich životnosť len málokedy presiahne 8 rokov. Je to ako s mobilným telefónom, ktorý v dnešnej dobe meníme aj kvôli slabej výdrži, a to už po relatívne krátkej dobe.
Nesieme zabúdať ani na to, odkiaľ elektrickú energiu čerpáme. Ešte stále tu máme tepelné elektrárne, ktoré znečisťujú prostredie. Podľa Fritzových prepočtov je celý proces získavania energie pre elektromobil 1,6x škodlivejší než pri obyčajných spaľovacích motoroch.
Indra vidí budúcnosť v zdokonaľovaní súčasných benzínových jednotiek, ako aj v syntetických palivách s nulovými emisiami. Pozdáva sa mu tiež spaľovanie vodíka. "Už niekoľko dekád nás strašia s tým, že budú zásoby ropy vyčerpané do 40 rokov. Avšak seriózni vedci teraz hovoria, že zásoby nám vydržia aspoň 100 rokov a zemného plynu máme na 200 rokov,“ poznamenal Indra.
Zdroj: Autoviny.sk
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.