Podľa otca legendárnych motorov Audi sú elektromobily len drahým omylom

Fritz Indra sa podieľal na vývoji motorov pre Audi Quattro či športových Alpine.
Fritz Indra je skutočným expertom na pohonné jednotky a pracoval pre automobilky ako Audi, Alpine či Opel. Nemci ho častokrát označujú aj za akéhosi „motorového pápeža“. Radí sa tiež medzi skeptikov, ktorí nie sú presvedčení o krásnej zelenej budúcnosti plnej elektromobilov a šťastných ľadových medveďov. Nemyslite si však, že jedného rána vstal zlou nohou z postele a začal preklínať všetko, čo chodilo na baterky. V 90. rokoch bol dokonca členom tímu, ktorý skúmal vlastnosti elektromobilov. Počas štyroch rokov vystriedali rôzne druhy akumulátorov, vrátane lítium-iónových, a výsledky neboli pozitívne. Zistilo sa, že voči konvenčným vozidlám sú tichšie len do rýchlosti 50 km/h.
Okrem toho bolo pri prepočte energie potrebnej na jeden kilometer dokázané, že „žerú“ o 25 percent viac ako autá so spaľovacími agregátmi. A aby toho nebolo málo, objavili sa problémy s horľavosťou či nespoľahlivosťou. Profesor označuje elektromobily za drahý omyl, ktorý nič nerieši a navyše ani dobre nefunguje. Najviac problémov vidí v akumulátoroch, ktorých cena častokrát tvorí až polovicu hodnoty auta. Proces výroby je navyše neekologický a ich životnosť len málokedy presiahne 8 rokov. Je to ako s mobilným telefónom, ktorý v dnešnej dobe meníme aj kvôli slabej výdrži, a to už po relatívne krátkej dobe.
Nesieme zabúdať ani na to, odkiaľ elektrickú energiu čerpáme. Ešte stále tu máme tepelné elektrárne, ktoré znečisťujú prostredie. Podľa Fritzových prepočtov je celý proces získavania energie pre elektromobil 1,6x škodlivejší než pri obyčajných spaľovacích motoroch.
Indra vidí budúcnosť v zdokonaľovaní súčasných benzínových jednotiek, ako aj v syntetických palivách s nulovými emisiami. Pozdáva sa mu tiež spaľovanie vodíka. "Už niekoľko dekád nás strašia s tým, že budú zásoby ropy vyčerpané do 40 rokov. Avšak seriózni vedci teraz hovoria, že zásoby nám vydržia aspoň 100 rokov a zemného plynu máme na 200 rokov,“ poznamenal Indra.
Zdroj: Autoviny.sk

Tesla predala vo Francúzsku v 1. kvartáli najmenej áut za štyri roky
Predaj áut amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla pokračoval v marci v poklese, už tretí mesiac po sebe, pričom za celý kvartál zaznamenal najnižšiu úroveň za posledné štyri roky.

Ferrari reaguje na Trumpove clá, v USA zvýši ceny
Taliansky výrobca luxusných športových áut Ferrari plánuje zvýšiť ceny niektorých svojich vozidiel v USA.

Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
Vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo sa nemeckí spotrebitelia zdráhajú prejsť na elektrické vozidlá.

Ak Tesla postaví závod v Indii, bude to podľa Trumpa voči USA neférové
Ak spoločnosť Tesla postaví továreň v Indii, aby sa vyhla miestnym clám, bude to voči Spojeným štátom "neférové", vyhlásil americký prezident Donald Trump.

Nissan a Honda ukončili rokovania o fúzii, firmy sa dohodli na inom modeli spolupráce
Japonské automobilky Nissan a Honda ukončili rokovania o fúzii, ktoré viedli od decembra minulého roka. Rozhodnutie potvrdili vo štvrtok obe zúčastnené strany.