Za ako dlho Slovák zarobí na pneumatiky na Bugatti Veyron? Prekvapilo to aj nás!
Ak by ste čakali, že si majitelia Bugatti Veyron na svoj automobilový skvost obúvajú bežné pneumatiky, sklameme vás. Na tomto aute je výnimočné doslova všetko.
Bugatti Veyron je nanajvýš lukratívny tovar, ktorého cena stále stúpa. V portfóliu automobilky nájdete už iba jeho nástupcu s názvom Chiron, ale čas od času niektorý miliardár predáva svoj kúsok za poriadne premrštenú cenu. Čuduj sa svetu, vždy sa nájde kupec.
Spoločne s vlastníctvom superdrahého automobily prichádzajú aj drahé starosti. Napríklad cena výmeny oleja sa pohybuje v hodnote desiatok tisíc eur a nové pneumatiky schopné zvládať veľký výkon a vysoké rýchlosti majú priam astronomickú hodnotu. A keď píšeme o astronomickej hodnote, skutočne ju tým myslíme.
Drahé pneumatiky so zvýšenou odolnosťou
Pneumatiky pre Bugatti Veyron sú navrhnuté na rýchlosť prevyšujúcu závratných 400km / h. Touto rýchlosťou je však možné na daných pneumatikách ísť len 15 minút, čo je asi 100 km. Zdá sa to byť málo, lenže miesto, kde by ste mohli ísť touto rýchlosťou tak dlho, budete ale hľadať len ťažko. Okrem toho je celkom pravdepodobné, že by ste po absolvovaní takejto jazdy na Veyrone potrebovali asistenčné vozidlo s náhradným palivom, pretože to svoje by ste spotrebovali do poslednej kvapky. V skutočnosti palivová nádrž vystačí iba na 11 minút jazdy najvyššou konštrukčnou rýchlosťou. Takže výkon pneumatík v tomto prípade ešte o takmer polovicu prevyšuje reálne schopnosti vozidla.
Cena za sadu týchto špeciálnych pneumatík je fantastických 34 600 eur! Jedna pneumatika teda stojí 8 650 eur.
POZOR! Táto cena sa týka výhradne pneumatík, nie diskov kolies či bŕzd!
Bugatti Veyron Rembrandt Bugatti (2014)
Koľko musí priemerný Slovák pracovať na pneumatiky pre Bugatti Veyron?
Zaplatiť 34 600 eur za sadu pneumatík je niečo nepredstaviteľné pre väčšinu ľudí na svete. Dokonca si myslíme, že aj milionári pri tejto sume spozornejú, predsa len sa jedná o hodnotu niečoho, čo v lepšom prípade stojí niekoľko tusíc eur. Zaujímalo nás, ako dlho musí taký Slovák s priemernou mzdou pracovať na to, aby si mohol dovoliť zakúpiť jednu sadu spomínaných pneumatík.
Priemerná mzda sa pre rok 2018 podľa štatistického úradu odhaduje na 998 eur, čo aj my považujeme za priveľmi optimistický údaj. Presné čísla budú k dispozícii až skončení tohto roka. Minimálna mzda je pritom 480 eur. Jedná sa o výšku hrubej mzdy, z ktorej si ešte štát časť vezme.
Ak berieme do úvahy Slováka bez detí s platom 998 eur, jeho čistá mzda predstavuje 760,71 eur. Rovnaký Slovák s minimálnou mzdou dostane v čistom 403,18 eur.
Tak sa pustime do počítania. Ak stojí jedna sada vyššie uvedených pneumatík 34 600 eur:
-
Slovák s priemernou čistou mzdou 760,71 eur musí na ne pracovať niečo viac ako 45 mesiacov, teda 3 roky a 9 mesiacov
-
Slovák s minimálnou čistou mzdou 403,18 eur musí na ne pracovať takmer 86 mesiacov, teda 7 rokov a 2 mesiace!
Odpoveď teda je, že Slovák musí na pneumatiky pre Bugatti Veyron pracovať celé roky - a to si pritom neodloží peniaze na nič iné. Sú to alarmujúce čísla hovoriace o tom, že máme nízke platy alebo o tom, že sú skrátka tieto pneumatiky príliš drahé?
Pravdou sú oboje predpoklady, pretože slovenské platy ani zďaleka nie sú také, ako by mali byť a takisto platí, že pneumatiky na Bugatti Veyron dosahujú mimoriadnych výšok práve pre svoju exkluzivitu a predovšetkým ochotu zaplatiť ich zákazníkmi.
Zdroj: Autoviny.sk
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.