Spoločnosť Mastercard si zmenila logo. Nový dizajn rozčúlil mnohých zákazníkov
- 19:08 08.01.2019
- Bratislava
Spoločnosť Mastercard týmto krokom pobúrila viacerých priaznivcov.
V bežnom živote sme natoľko obklopení logami svetoznámych spoločností, že niektoré z nich spoznáme aj bez toho, aby sa pri nich čokoľvek písalo.
Rovnako, ako logo McDonnald’s, Starbucks alebo rôznych značiek áut vám je zrejme známe aj logo spoločnosti Mastercard. Viac ako 50 rokov pozostával jej symbol z dvoch pretínajúcich sa kruhov červenej a žltej farby, a dnes firma oznámila veľkú zmenu.
V snahe dosiahnuť modernejší a jednoduchší vzhľad Mastercard zverejnila na Twitteri príspevok, v ktorom užívateľom oznámila, že vo svojom logu viac nebude používať svoj názov. „Väčšinou sa nám nepáči vynechávanie mena, ale tento raz môžeme spraviť výnimku.“
We usually don’t like to name drop, but we think we can make an exception… https://t.co/dBYylvH0MF pic.twitter.com/Qk2Qa4ZJlc
— Mastercard (@Mastercard) 7. januára 2019
Na logo bez mena sa dnes spoliehajú také známe spoločnosti, ako je Apple alebo Nike. Vedúci oddelenia marketingu a komunikácie s médiami Raja Rajamannar k celej záležitosti povedal:
„Pokrok v modernej dobe si vyžaduje jednoduchosť. Keďže viac ako 80 percent ľudí spontánne spozná symbol Mastercard bez prítomnosti mena, cítili sme, že sme pripravení spraviť ďalší krok vo vývoji našej značky.“
Zbytočné móresy?
Nadšenie vedenia spoločnosti Mastercard sa bohužiaľ prenieslo len na veľmi málo jej zákazníkov a fanúšikov. „Len si predstavte tie nekonečné rokovania, pracovné tímy, konzultantov a doláre, ktoré pri zrode tohto nápadu vyleteli do luftu“ komentoval jeden užívateľ Twitteru.
Our red and yellow circles have been the hallmark of the Mastercard brand for over 50 years. Check out our brand evolution. #priceless https://t.co/nbeUfPuutb pic.twitter.com/m4cV9PZqvx
— Mastercard News (@MastercardNews) 7. januára 2019
Vývoj loga spoločnosti Mastercard za posledných 50 rokov.
Ďalší značkou takisto nešetril: „Preklad: ‚My v Mastercard týmto vyhlasujeme, že sme ikonickí, a teda sa redukujeme len na ikonu.“
Veľa ľudí si všimlo podobnosť nového loga s Vennovým diagramom. „Od tohto okamihu si ich budeme pamätať ako Vennov diagram z červenej a oranžovej,“ podotkol jeden z komentujúcich. „Zlé správy – Vennov diagram práve získal ochrannú známku od Mastercard.“
Čo si o takejto zmene myslíte vy?
Pozor na túto taktiku narcistov – často ju vidieť vo vzťahoch
Partneri, ktorí toto robia vo vzťahu, obvykle vykazujú vysokú mieru narcistických prejavov správania.
Veterinári varujú: Toto viac nerobte, hrozí nákaza!
Varovanie veterinárov prichádza po tom, ako sa moderátorka súťažnej relácie priznala k rizikovému správaniu k svojmu psovi.
Od sklenených fliaš po hliníkové plechovky: Cesta konzervovania potravín
Uchovávanie potravín v konzervách je praktické nielen na ich dlhodobé skladovanie, ale aj prepravu.
Ak máte tieto aplikácie v mobile, musíte ich okamžite vymazať
Majitelia smartfónov by si mali skontrolovať, či sa na nich nenachádza niektorá z týchto 15 škodlivých aplikácií.
Agresívne mená pre bábätká? Odborníci varujú pred rastúcim trendom
Rodičia sa pri pomenovávaní svojich detí čoraz častejšie uchyľujú k menám, ktoré môžu byť nebezpečné, varujú experti.