Boli by ste ochotní si zrušiť Facebook? Toľkoto dokázali ľudia za to zarobiť
- 20:10 09.01.2019
- Bratislava
Traja ekonómovia a jeden expert na sociálne médiá zistili, za koľko by používatelia boli ochotní z platformy odísť.
S viac ako 2 miliardami používateľov za mesiac je Facebook najpopulárnejšou sociálnou sieťou. Dokázala zmeniť spôsob, akým žijeme a komunikujeme a nakoľko ide o bezplatnú službu, môže byť náročné vyjadriť našu aktivitu na sieti peňažnou hodnotou.
Výskumníci sa preto rozhodli zistiť, ako veľmi cenné sú pre ľudí ich facebookové účty. Prostredníctvom série aukcií výskumníci zaplatili ľuďom, aby zrušili svoje účty a zistili, že používatelia požadovali približne 1 000 amerických dolárov na deaktiváciu svojich účtov na jeden rok. Neskôr zistenia publikovali v časopise PLOS ONE.
Výskumníci zorganizovali tri aukcie, počas ktorých požiadali účastníkov, aby zvážili množstvo peňazí, za ktoré by boli ochotní sa vzdať svojich účtov na Facebooku. Do aukcií sa zapojili americkí vysokoškolskí študenti, vzorka komunity a online vzorka. Vedci následne vykonali platbu po tom, ako si overili, či skutočne došlo k deaktivácii účtu.
Takto dopadli výsledky troch aukcií:
- Na jednej stredozápadnej univerzite bola priemerná cena za deaktiváciu Facebooku na jeden deň 4,17 dolárov u 122 študentov. Výskumníci vypočítali 1-ročný odhad o sume približne 1 500 až 1 900 dolárov.
- Vzorka 133 študentov plus 138 dospelých z veľkého stredozápadného mesta ukázala, že priemerná cena za deaktiváciu Facebooku na 1 rok v študentskej skupine bola okolo 2 000 dolárov. V komunitnej skupine to bolo niečo cez 1000 dolárov.
- Výskumníci využili Amazon Mechanical Turk, kde si vybrali 931 dospelých (s priemerným vekom 33 rokov) v Spojených štátoch. V tomto prípade bola priemerná cena za deaktiváciu Facebooku na 1 rok takmer 2 000 dolárov.
Ako ukázali výsledky, študenti svojim účtom pripisovali vyššiu hodnotu, ako ostatní členovia komunity. Niektorí účastní ponuku odmietli a deaktivácia Facebooku pre nich bola neprípustná.
Facebook je pre ľudí hodnotnejší, než sa očakávalo
Výsledky štúdie kontrastujú s trhovou hodnotou spoločnosti Facebook. Na základe trhového ocenenia vo výške približne 400 miliárd dolárov a viac ako 2 miliárd používateľov by sa trhová hodnota Facebooku pohybovala okolo 180 amerických dolárov na používateľa, čo je menej ako 25% priemernej ročnej ceny, ktorú navrhovali účastníci štúdie.
"Zatiaľ čo merateľný dopad, ktorý má spoločnosť Facebook a iné bezplatné on-line služby na ekonomiku, môžu byť malé, naše výsledky ukazujú, že výhody, ktoré tieto služby poskytujú svojim užívateľom, sú veľké," píšu autori štúdie.
Vedci poznamenávajú, že vzorky, ktoré použili v štúdii, v ktorých dominovali študenti viac ako iné skupiny, nie sú nevyhnutne reprezentatívne pre všetkých používateľov Facebooku. Autori sa však tiež domnievajú, že výsledky ukazujú, že hodnotenie používateľov je konzistentné medzi viacerými vzorkami a rôznymi časovými rámcami.
Pozor na túto taktiku narcistov – často ju vidieť vo vzťahoch
Partneri, ktorí toto robia vo vzťahu, obvykle vykazujú vysokú mieru narcistických prejavov správania.
Veterinári varujú: Toto viac nerobte, hrozí nákaza!
Varovanie veterinárov prichádza po tom, ako sa moderátorka súťažnej relácie priznala k rizikovému správaniu k svojmu psovi.
Od sklenených fliaš po hliníkové plechovky: Cesta konzervovania potravín
Uchovávanie potravín v konzervách je praktické nielen na ich dlhodobé skladovanie, ale aj prepravu.
Ak máte tieto aplikácie v mobile, musíte ich okamžite vymazať
Majitelia smartfónov by si mali skontrolovať, či sa na nich nenachádza niektorá z týchto 15 škodlivých aplikácií.
Agresívne mená pre bábätká? Odborníci varujú pred rastúcim trendom
Rodičia sa pri pomenovávaní svojich detí čoraz častejšie uchyľujú k menám, ktoré môžu byť nebezpečné, varujú experti.