Nový majiteľ bývalého Priora zatiaľ konkrétnu víziu nemá
- 13:59 17.01.2019
- Bratislava

Nový majiteľ obchodného domu na Kamennom námestí v Bratislave, bývalého Priora, zatiaľ víziu o budúcnosti budovy nemá.
Garantuje však prechodné obdobie minimálne troch až piatich rokov, počas ktorého do budovy nijako zasahovať nebude. Isté zmeny však čakajú v súvislosti s vnútornými prevádzkami. Súčasné, ktoré budú postupne odchádzať, by mali nahradiť nové, avšak s rovnakým sortimentom. Výnimkou budú len potraviny, ktoré by mali nezmenené fungovať minimálne ďalších desať rokov.
Chýbajúcu víziu vysvetľuje žilinský podnikateľ George Trabelssie, ktorý stojí za spoločnosťou Mirage Shopping Center, tým, že konkrétne plány prichádzajú až po úspešne kúpe. „Budova v centre mesta sa neodmieta. Takýto klenot v centre mesta sa kupuje, lebo ten, čo ho má, ho predáva. Nie preto, že máte s ním nejaké ohromné plány, ale ho kúpite, aby ho nekúpil niekto iný,“ skonštatoval Trabelssie. Kúpnu cenu prezradiť nemôže, pohybuje sa však v „pár desiatkach“ miliónov eur.
Definitívne riešenie chce spoločnosť hľadať v spolupráci s hlavným mestom, majiteľom susedného bývalého hotela Kyjev a ďalšími partnermi z okolia a zainteresovanými subjektmi. Počas prechodného obdobia bude podľa Trabelssieho čas a priestor na hľadanie novej konkrétnej vízie, budúcej podoby a novej koncepcie, a fungovania budovy a revitalizácie celého okolia. Bez poznania vízie ďalších partnerov to podľa neho nejde.
Na snímke podnikateľ George Trabelssie počas stretnutia s médiami 17. januára 2019 v Bratislave. FOTO TASR - Jakub Kotian
„Chcem deklarovať, že chcem otvorene rokovať. Prichádzam s podanou rukou a otvoreným srdcom rokovať s každým,“ poznamenáva Trabelssie. Podotýka, že možno všetkým návrhom sa nebude dať vyhovieť, ale je pripravený na nájdenie kompromisov, ktoré budú prijateľné a prospešné pre všetkých. „Bratislava sa zaslúži, aby mala nové centrum, ktoré reflektuje históriu. Všetky významné udalosti sa diali na tomto námestí. Tu sa odohrávala história Československa, Slovenska i Bratislavy,“ konštatuje Trabelssie. Pomôcť s načrtnutím vízie by podľa neho mohli pomôcť renomované európske architektonické kancelárie, pretaviť ich nápady do konkrétnych hmôt by mali slovenskí architekti.
„Chceme nájsť novú koncepciu nového centra Bratislavy, ktorý nebude konkurovať nábrežiu alebo niečomu inému. Ale bude vytvárať nové unikátne centrum tak, ako je to v Paríži, Miláne či inde,“ dopĺňa Trabelssie ktorý plánuje zachovať „prapôvod myšlienky“, keď bol na tomto území otvorení vtedajší prvý Prior v bývalom Československu.
O kúpu obchodného domu na Kamennom námestí mal dlhodobo záujem aj developer Lordship, ktorý je cez svoju dcérsku spoločnosť SK Centre vlastníkom priľahlého bývalého hotela Kyjev. K tomuto priestoru v centre hlavného mesta chcel pristupovať a rekonštruovať ho ako celok.
Budúcnosť Kamenného námestia a aj vedľajšieho Námestia SNP rieši v súčasnosti aj magistrát a opiera sa pritom o projekt Živé námestie. V prvých mesiacoch tohto roka chce mesto vyhlásiť architektonickú súťaž o budúcej podobe Kamenného námestia a Námestia SNP.

Zo slovenského a českého trhu sťahujú viaceré nebezpečné potraviny
Obchodné reťazce žiadajú zákazníkov, aby tieto produkty nekonzumovali.

Sú jazdené elektromobily spoľahlivé? Testy ukázali skutočnú degradáciu batérie
Batérie jazdených elektrických áut si držia výkonnosť aj po rokoch.

Prieskum: Finančné problémy sú druhou najčastejšou príčinou zlého spánku
Finančné problémy sú pre viac ako štvrtinu ľudí, ktorí nespávajú dobre, druhou najčastejšou príčinou zlého spánku.

Decathlon sťahuje z predaja nebezpečný výrobok
Obchodný reťazec varuje zákazníkov, aby výrobok vrátili v mieste predaja.

Obchodné reťazce sťahujú z trhu mrazený mäsový produkt
Zo slovenského a českého trhu sťahujú nevyhovujúce mäso.