Parkovanie v kopci má svoje pravidlá
Nezáleží na tom, či máte ručnú alebo elektrickú parkovaciu brzdu, manuál či automat. Tieto pravidlá pre parkovanie v kopci by ste mali poznať.
Keď máme inú možnosť, vyberieme si parkovacie miesto, ktoré je na rovine. V kopci sa nielen komplikovanejšie parkuje, ale aj horšie nastupuje a vystupuje, problémy sú spojené s nakladaním a vyberaním batožiny z kufra. Moderné autá by nemali mať žiadne problémy ani s kopcami s výraznejším stúpaním, ale väčšina z nás stále používa autá s manuálnou prevodovkou a pákovou ručnou brzdou a aj pre autá s automatom platia určité pravidlá špecifické práve pre kopce.
Správne použitie parkovacej (ručnej) brzdy
Nezáleží na tom, či máte auto s automatickou alebo manuálnou prevodovkou. Pri parkovaní v kopci musíte aktivovať elektrickú alebo zatiahnuť ručnú parkovaciu brzdu. V prípade elektricky ovládaných parkovacích bŕzd toho už veľa nenarobíte, musíte sa spoliehať na ich spoľahlivosť. Ak máte v aute páku, po jej zatiahnutí postupne uvoľnite brzdový pedál, či sa auto nehýbe. Ak cítite pohyb, skúste páku ručnej brzdy ešte trocha dotiahnuť. Ale pozor, nemali by ste ju dvihnúť na úplné maximum, aby ste ju mali šancu neskôr povoliť.
Zaradenie rýchlosti podľa smeru stúpania/klesania
V tomto kroku záleží na tom, či máte manuál alebo automat. S automatom nepohnete, ale manuál je vhodné nastaviť do polohy, ktorá zabráni prípadnému pohybu po eventuálnom zlyhaní parkovacej brzdy. Koľko ľudí, toľko názorov na to, či sa to skutočne má robiť, máme však za to, že ak parkujete do kopca, je správne zaradiť jednotku. Ak parkujete z kopca, vtedy zaradíte spiatočku. Dôvod je ten, že keď je zaradená jednotka, auto sa nepohne dozadu a keď je zaradená spiatočka, nepohne sa vpred. Pokiaľ by ste iba zaradili rýchlosť a nepoužili parkovaciu brzdu, hrozí postupné poškodenie motora.
Vytočenie kolies správnym smerom
Otočte volantom tak, aby kolesá smerovali na najbližší obrubník. V prípade nechceného pohybu auta sa kolesá o tento obrubník zaprú a zastavia vozidlo. Je potrebné myslieť na to, že smerom na obrubník vytáčame kolesá vtedy, keď parkujeme z kopca. Ak parkujeme do kopca, otočíme ich presne naopak: aby sa auto zaprelo o obrubník pri cúvaní.
Poistka
Použiť drevené alebo kovové zaisťovacie kliny pod koleso nie je nonsens ani v roku 2019. Zaisťovací klin má profil trojuholníka a používa sa tak, že sa „natlačí“ medzi koleso a vozovku v smere prípadného pohybu. Dáva sa vždy pod koleso, ktoré je smerom „dole z kopca“.
Dobrá technická kondícia auta
Základným predpokladom pre bezpečné parkovanie v kopci je dobrý technický stav vozidla, predovšetkým bŕzd.
Zdroj: Autoviny.sk
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.