Ford ukázal vylepšené Mondeo, tentokrát aj ako hybridné kombi
Facelift Mondea je konzervatívny, inovácie sa udiali prevažne v technológiách.
Súčasná generácia Fordu Mondeo je ešte iba štvrtá, hoci sa automobil vyrába od roku 1993. Nepochybne najviac zarezonovala tretia generácia, ktorá z Mondea spravila nádherné auto pre masy, možno aj preto tá štvrtá (Mk5) dlho otáľala s uvedením do predaja. Medzi odhalením novej generácie a spustením jej predala prešli dva roky. Od roku 2015 si ale kupujeme Mondeo v jeho najlepšej forme a pred niekoľkými dňami automobilka na autosalóne v Bruseli predviedla jeho facelift.
Modernizácia Mondea sa nesie v duchu evolúcie, vylepšovania detailov a techniky. Novinka prichádza s ponukou nových asistenčných systémov, novými naftovými motormi a doplnkovým hybridným pohonom verzie Wagon, teda kombi.
Technologickou novinkou je funkcia Intelligent Speed Limiter, ktorá kombinuje doteraz používaný obmedzovač rýchlosti a rozpoznávanie dopravných značiek. Mondeo automaticky spomalí aj s aktivovaným tempomatom, ak zaregistruje obmedzenie maximálnej povolenej rýchlosti. Na centrálnej 8-palcovej dotykovej obrazovke sa zobrazuje nové rozhranie systému SYNC 3 s podporou platforiem Android Auto a Apple CarPlay.
Naftové motory nehrajú druhú ligu
Hybridný Mondeo Wagon disponuje benzínovým motorom pracujúcim v Atkinsonovom cykle, lithium-ionový akumulátor disponuje kapacitou 1,4 kWh a automobilka avizuje mimoriadne účinnú rekuperáciu energie na úrovni až 90 percent. Hybridné kombi tak dokáže jazdiť už za 4,2 litra benzínu na 100 kilometrov jazdy. Pôsobivé. Roelant de Waard, viceprezident marketingu, predaja a služieb vo Forde, v tlačovej správe odhaľuje veľkolepý plán automobilky predávať až polovicu kombíkov v Európe v práve hybridnom vyhotovení.
Dvojlitrový naftový motor EcoBlue je údajne skvelým agregátom pre dlhé trasy a nová automatická 8-stupňová prevodovka dostala nové vyhotovenie ovládača v podobe otočného kruhového voliča. Spektrum maximálnych výkonov motora 2.0 EcoBlue pozostáva z verzií 90 kW (120 k), 112 kW (150 k) a 142 kW (190 k).
Benzínový motor EcoBoost s maximálnym výkonom 123 kW (165 k) ostáva aj naďalej v ponuke. O niečo menej pôsobivé sú čísla o veľkosti batožinového priestoru. V základnom usporiadaní sedadiel ponúkne Mondeo Wagon 403 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1 508 litrov priestoru. Doplnkový priestor automobil ponúkne pod podlahou batožinového priestoru. Pre porovnanie, Škoda Octavia kombi disponuje batožinovým priestorom s kapacitou 610 /1740 dm³.
Vzhľad nového Mondea bude môcť ešte dodatočne vylepšovať aplikovaním príplatkových balíčkov Titanium, ST-Line a Vignale.
Zdroj: Autoviny.sk
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.