Toto s novým autom nikdy nerobte! Prečítajte TOP 5 chýb majiteľov nezabehnutých áut

Nesprávne zabehnutie nového motora môže vážne ovplyvniť životnosť a poruchovosť vášho vozidla.
Určite ste sa pri moderných vozidlách stretli s tvrdením, že nové agregáty môžete naplno využívať od prvých kilometrov. Dovolíme si však tvrdiť, že ide o nepravdivú informáciu a mýtus, ktorý ohrozuje životnosť motora. Auto, ktoré absolvovalo len krátky testovací okruh v továrni, nemalo šancu sa reálne zabehnúť. Prečítajte si o najvážnejších chybách, ktoré robia majitelia nových vozidiel so surovým motorm.
Využívanie plnej akcelerácie a zdržiavanie sa vo vysokých otáčkach
Prvé dva body patria k najčastejším prehreškom väčšiny neinformovaných vodičov. Výsledkom extrémnej záťaže od prvých kilometrov môžu byť zapečené piestne krúžky. To sa postupne odzrkadlí napríklad vo vyššej spotrebe motorového oleja. Samozrejme, nejde o jediný problém, ktorý sprevádza necitlivé zachádzanie s novým motorom a pripraviť sa môžete aj na klepanie ložísk kľukového hriadeľa. Okrem motora si treba dávať pozor aj na iné mechanické súčasti ako napríklad brzdy, diferenciály a taktiež prevodovku. Pokiaľ ste sa od prvej chvíle za volantom nového auta správali ako Mika Häkkinen na Arktickej rely, môžete časom počítať s veľmi vážnymi problémami, ktoré sa prejavia až po najazdení väčšieho počtu kilometrov.
Využívanie tempomatu
Pri zabiehávaní nového motora je veľmi dôležité priebežne striedať úroveň otáčok a záťaže kladenej na agregát. Ide o veľmi dôležitú časť zabiehavania a je kľúčové, aby auto pracovalo v rôznych kondíciách. Neodporúčame preto po kúpe nového auta vyraziť na dlhú diaľničnú cestu, kde by ste využívali len prednastavenú rýchlosť a úzke pole využívaných otáčok.
Krátke trasy
Krátke trasy nie sú dobré, pretože sa počas nich nestihne motor úplne zahriať a nedochádza ani k riadnej cirkulácii oleja. Počas prvých kilometrov je dôležité, aby sa pri každej jazde dostali súčasti motora na pracovnú teplotu a rozťažnosť tak, aby sa správne zabiehavali na výrobcom odporúčanej teplote v prevádzkovom stave.
Ťahanie prívesu
Pokiaľ máte vozidlo, ktoré disponuje ťažným zariadením, odporúčame vám neťahať za autom ťažký náklad pokiaľ nie je auto riadne zabehnuté. Príves totiž ukladá na pohonné ústrojenstvo väčšiu záťaž a vyžaduje si tiež využívanie vyšších otáčok pri zrýchlení. Okrem motora však vyžadujú zábeh aj brzdy a pneumatiky. Tie nemusia v počiatočnom období poskytovať úplnú brzdiacu silu či adhézne schopnosti, na aké sme pri zabehnutých vozidlách zvyknutí.
Zdroj: Autoviny.sk

Tesla predala vo Francúzsku v 1. kvartáli najmenej áut za štyri roky
Predaj áut amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla pokračoval v marci v poklese, už tretí mesiac po sebe, pričom za celý kvartál zaznamenal najnižšiu úroveň za posledné štyri roky.

Ferrari reaguje na Trumpove clá, v USA zvýši ceny
Taliansky výrobca luxusných športových áut Ferrari plánuje zvýšiť ceny niektorých svojich vozidiel v USA.

Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
Vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo sa nemeckí spotrebitelia zdráhajú prejsť na elektrické vozidlá.

Ak Tesla postaví závod v Indii, bude to podľa Trumpa voči USA neférové
Ak spoločnosť Tesla postaví továreň v Indii, aby sa vyhla miestnym clám, bude to voči Spojeným štátom "neférové", vyhlásil americký prezident Donald Trump.

Nissan a Honda ukončili rokovania o fúzii, firmy sa dohodli na inom modeli spolupráce
Japonské automobilky Nissan a Honda ukončili rokovania o fúzii, ktoré viedli od decembra minulého roka. Rozhodnutie potvrdili vo štvrtok obe zúčastnené strany.