Toto s novým autom nikdy nerobte! Prečítajte TOP 5 chýb majiteľov nezabehnutých áut
Nesprávne zabehnutie nového motora môže vážne ovplyvniť životnosť a poruchovosť vášho vozidla.
Určite ste sa pri moderných vozidlách stretli s tvrdením, že nové agregáty môžete naplno využívať od prvých kilometrov. Dovolíme si však tvrdiť, že ide o nepravdivú informáciu a mýtus, ktorý ohrozuje životnosť motora. Auto, ktoré absolvovalo len krátky testovací okruh v továrni, nemalo šancu sa reálne zabehnúť. Prečítajte si o najvážnejších chybách, ktoré robia majitelia nových vozidiel so surovým motorm.
Využívanie plnej akcelerácie a zdržiavanie sa vo vysokých otáčkach
Prvé dva body patria k najčastejším prehreškom väčšiny neinformovaných vodičov. Výsledkom extrémnej záťaže od prvých kilometrov môžu byť zapečené piestne krúžky. To sa postupne odzrkadlí napríklad vo vyššej spotrebe motorového oleja. Samozrejme, nejde o jediný problém, ktorý sprevádza necitlivé zachádzanie s novým motorom a pripraviť sa môžete aj na klepanie ložísk kľukového hriadeľa. Okrem motora si treba dávať pozor aj na iné mechanické súčasti ako napríklad brzdy, diferenciály a taktiež prevodovku. Pokiaľ ste sa od prvej chvíle za volantom nového auta správali ako Mika Häkkinen na Arktickej rely, môžete časom počítať s veľmi vážnymi problémami, ktoré sa prejavia až po najazdení väčšieho počtu kilometrov.
Využívanie tempomatu
Pri zabiehávaní nového motora je veľmi dôležité priebežne striedať úroveň otáčok a záťaže kladenej na agregát. Ide o veľmi dôležitú časť zabiehavania a je kľúčové, aby auto pracovalo v rôznych kondíciách. Neodporúčame preto po kúpe nového auta vyraziť na dlhú diaľničnú cestu, kde by ste využívali len prednastavenú rýchlosť a úzke pole využívaných otáčok.
Krátke trasy
Krátke trasy nie sú dobré, pretože sa počas nich nestihne motor úplne zahriať a nedochádza ani k riadnej cirkulácii oleja. Počas prvých kilometrov je dôležité, aby sa pri každej jazde dostali súčasti motora na pracovnú teplotu a rozťažnosť tak, aby sa správne zabiehavali na výrobcom odporúčanej teplote v prevádzkovom stave.
Ťahanie prívesu
Pokiaľ máte vozidlo, ktoré disponuje ťažným zariadením, odporúčame vám neťahať za autom ťažký náklad pokiaľ nie je auto riadne zabehnuté. Príves totiž ukladá na pohonné ústrojenstvo väčšiu záťaž a vyžaduje si tiež využívanie vyšších otáčok pri zrýchlení. Okrem motora však vyžadujú zábeh aj brzdy a pneumatiky. Tie nemusia v počiatočnom období poskytovať úplnú brzdiacu silu či adhézne schopnosti, na aké sme pri zabehnutých vozidlách zvyknutí.
Zdroj: Autoviny.sk
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.