Vlaky meškali v prvom polroku takmer milión minút
- 12:08 09.08.2013
- BRATISLAVA
Všetky vlaky v osobnej doprave jazdiace na Slovensku, vrátane zahraničných spoločností, zaznamenali v prvom polroku tohto roka celkom 312 247 prípadov meškania.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. sa na meškaní vlakov za šesť mesiacov podieľala v 63 766 prípadoch, čo je z celkového počtu 20,42 %. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré prevádzkujú traťové úseky, zapríčinili meškanie v 97 232 prípadoch (31,14 %) a cudzie vplyvy spôsobili meškanie v 151 249 prípadoch (48,44 %).
Vyplýva to z informácií o meškaní všetkých vlakových spojov v prvej polovici roka, ktoré agentúre SITA poskytla Železničná spoločnosť Slovensko.
"Meškania vlakov majú veľmi rôznorodé príčiny. Analýza meškaní vlakov osobnej dopravy za polrok 2013 ukazuje, že samotná ZSSK sa podieľala na meškaní vlakov len 20 percentami z celkového počtu prípadov," informovala hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová. "To znamená, že len každý piaty prípad meškania vlaku zavinila ZSSK, ostatné prípady sú zavinené ŽSR, alebo majú inú príčinu," dodala.
Štátny vlakový osobný dopravca spôsobil v prvom polroku meškania v trvaní 143 381 minút, čo je 14,35 % z celkového omeškaného času všetkých vlakov premávajúcich po slovenských koľajniciach. ZSSK vypravuje denne približne 1 500 vlakových spojov. ŽSR zodpovedali za meškania vlakov v dĺžke 220 438 minút (22,06 %) a cudzie vplyvy zapríčinili 635 308 minút meškaní.
"Z meškaní, čo sú zavinené ZSSK, len tretina prípadov je zavinených problémami s technikou vozňov a rušňov. Sú to rôzne vážnejšie technické poruchy a v rámci toho môže byť aj klimatizácia," priblížila ďalej Morháčová. Pri dĺžke meškaní vlakov spôsobených prepravcom je podľa nej 61 % vinou technického zlyhania, poruchy či chyby vozňa alebo rušňa.
Pre problémy s rušňami vzniklo 21 058 meškaní a s vozňami 1 780, čo je spolu 22 838 prípadov. Predstavuje to 7,31 % z celkových prípadov meškaní vlakov v prvom polroku, resp. 35,82 % v rámci zavinenia ZSSK. Podľa dĺžky meškaní rušne zapríčinili oneskorenie v trvaní 72 533 minút a vozne 14 321 minút, čiže spolu 86 854 minút. Z celkových meškaní vlakov je to 8,69 % a z podielu štátneho dopravcu 60,58 %.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť samostatne od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.
Ruské firmy využívajú bitcoiny: Nová legislatíva bojuje proti sankciám
Ruské firmy začali využívať v rámci zahraničných platieb bitcoiny a iné digitálne meny.
Turecká centrálna banka znižuje úrokovú sadzbu: Prvá redukcia po dvoch rokoch
Turecká centrálna banka znížila vo štvrtok kľúčovú úrokovú sadzbu o 250 bázických bodov. Znamená to prvú redukciu za takmer dva roky, pričom rozsah zníženia bol výraznejší, než sa čakalo.
NDS: Tunel Višňové bude hotový vo februári 2026
Národná diaľničná spoločnosť dokončila rokovania v súvislosti s termínom sprejazdnenia tunela Višňové.
Deepfake videá a falošné reklamy: Ako investičné podvody ohrozujú Slovákov
Počet zachytených digitálnych hrozieb na Slovensku vzrástol v druhej polovici roka 2024 o deväť percent v porovnaní s prvým polrokom.
Napriek sankciám luxusný tovar zo Západu plní ruské obchody
Napriek množstvu sankcií uvalených na Rusko a vysokému počtu firiem, ktoré krajinu po útoku na Ukrajinu opustili, bohatí obyvatelia Moskvy si v prípade západných značiek majú stále z čoho vyberať.