Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť kompletne rozšírená v roku 2028
- 8:08 24.03.2019
- Bratislava

Počíta s tým aktuálny harmonogram prác, ktoré poskytla Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Diaľničiari ešte minulý rok terminovali kompletné rozšírenie D1 medzi hlavným mestom a Trnavou na rok 2027. Teraz priznávajú zdržanie už v prvej etape prác, a to v úseku Bratislava – Triblavina.
Rozšírenie D1 je navrhnuté do niekoľkých etáp. „Ako prvá etapa bude vybudovanie mosta v križovatke diaľnic D1/D4. Pre túto etapu je vyhlásené verejné obstarávanie pre výber zhotoviteľa stavebných prác. Predpoklad realizácie mosta D1/D4 je v lete 2020,“ spresnila pre TASR hovorkyňa NDS Michaela Michalová. V ďalších etapách budú vybudované obchádzkové trasy pre vedenie dopravy počas zdvihu nivelety D1 a výstavbu mostov potrebných na kompletizáciu križovatky Ivanka sever. Taktiež sa bude pracovať aj na rekonštrukcii a rozšírení vozovky D1 po križovatku Triblavina.
Väčšinu stavebných prác v súvislosti s obchádzkovými trasami bude podľa NDS robiť koncesionár v rámci výstavby križovatky D4/D1. Obchádzkové trasy budú tvoriť samotné vetvy križovatky. „NDS sa v ďalšej etape, ktorej realizáciu predpokladáme najskôr na prelome rokov 2020/2021, napojí na vetvy križovatky, čím sa sprejazdnia obchádzkové trasy v prevedení tri plus tri pruhy pre zdvíhanie D1 v úseku Bratislava – Triblavina,“ priblížila Michalová. Predpoklad ukončenia všetkých etáp rozšírenia D1 v úseku Bratislava – Triblavina je v roku 2023. Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov, vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov.
Diaľničiari priznávajú aj zdržanie, ktoré však podľa nich spôsobili opakované obštrukcie aktivistov. Tí totiž podľa NDS napádali proces prípravy v každom jednom kroku. „Zároveň zdržanie spôsobila potreba otočiť postup prác na križovatke D4/D1, kde NDS bude nadväzovať na práce koncesionára a nie naopak,“ uviedla hovorkyňa. Ukončenie stavebných prác a sprejazdnenie na diaľničnej križovatke Triblavina očakávajú koncom roka 2020. Celkové dokončenie stavby na jar 2021.
Začiatok prác na rozšírení D1 v úseku Triblavina - Senec (Blatné) bude podľa NDS závisieť od ukončenia procesu prípravy a zabezpečenia finančného krytia. Predpoklad ukončenia stavebných prác je v roku 2025. „Kompletizujeme podklady na stavebné konanie. NDS predpokladá, že žiadosť o stavebné povolenie bude môcť podať v decembri 2019, so samotnou realizáciou stavby sa plánuje začať po ukončení prípravy a zabezpečení finančného krytia v roku 2022. Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov, vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov,“ povedala Michalová.
Začiatok výstavby v úseku D1 Blatné (Senec) - Trnava bude podľa NDS taktiež závisieť od ukončenia procesu prípravy a zabezpečenia finančného krytia. Predpokladané ukončenie stavebných prác je v roku 2028. „Cieľom je tu rozšíriť D1 z dočasného šesťpruhu na plnohodnotný šesťpruh,“ spresnila hovorkyňa.

J. D. Vance: Riešenie budúcnosti TikToku v USA sa nájde do začiatku apríla
Principiálne riešenie budúcnosti TikToku v USA bude na stole do začiatku apríla, očakáva americký viceprezident J. D. Vance.

Trumpova obchodná vojna ženie ceny zlata na rekordné úrovne
Cena zlata na konci minulého týždňa prvýkrát prekročila hranicu 3000 USD (2755,07 eura) za uncu.

Starmer: Spojenci Ukrajiny zvýšia ekonomický tlak na Rusko
Spojenci Ukrajiny sa dohodli na tom, že zvýšia ekonomický tlak na Rusko. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Bloomberg.

Zo slovenského a českého trhu sťahujú viaceré nebezpečné potraviny
Obchodné reťazce žiadajú zákazníkov, aby tieto produkty nekonzumovali.

Sú jazdené elektromobily spoľahlivé? Testy ukázali skutočnú degradáciu batérie
Batérie jazdených elektrických áut si držia výkonnosť aj po rokoch.