Toyota ukázala nové elektromobily C-HR a IZOA, už mieria do výroby!
SUV-čko Toyota C-HR bude jazdiť aj výlučne na batérie, ale pre nás je novinka predovšetkým spestrením informačného mixu. V predaji bude iba v Číne, čo je dôvod, pre ktorý si ako dejisko premiéry výrobca vybral práve Šanghaj.
Spoločnosť Toyota predstavila na autosalóne Auto Shanghai 2019 dva nové elektrické modely. Nová Toyota C-HR a s ňou spríbuznený model IZOA sú prvými elektromobilmi Toyoty na batérie, ktoré debutujú v Číne. Do autosalónov sa dostanú na budúci rok.
Elektrickú Toyotu C-HR budú vyrábať v továrni GAC-Toyota a model IZOA v závode FAW-Toyota. Nový model má pozmenenú prednú masku so zmenšenou mriežkou chladiča, čisto elektrický motor si totiž vyžaduje menej chladenia. Toyota zatiaľ o nových vozidlách neposkytla žiadne technické informácie. Isté je, že na čínsky trh sa dostanú v prvej polovici roka 2020.
Toyota v Šanghaji predstavila aj mnoho ďalších elektrifikovaných automobilov - hybridné verzie RAV4, ktoré debutujú na tomto trhu, modely Alphard a Vellfire, Corolla a Levin vo verziách plug-in hybrid dostupných v Číne od marca tohto roku.
Toyota RHOMBUS
Atrakciou stánku Toyoty je aj koncepčný model RHOMBUS – elektromobil, vyvinutý v Toyota Motor Engineering & Manufacturing China, v centre výskumu a vývoja Toyoty v Číne.
Viceprezident spoločnosti Toyota Moritaka Yoshida tiež prezradil: „Od roku 2017 robí Toyota v Číne testy vodíkového modelu Mirai. Uvažujeme aj o zavedení ďalších modelov na palivové články na čínsky trh, vrátane autobusu FC Coaster”.
Značka plánuje zintenzívniť elektrifikáciu svojho modelového radu tak, aby do roku 2030 predávala 5,5 milióna elektrifikovaných áut ročne - tento počet v súčasnosti predstavuje polovicu predaja Toyoty vo svete. Aktuálne predáva v strednej a západnej Európe 50 % hybridov z celkového objemu predaja. Do februára 2019 predstavoval celosvetový predaj elektrifikovaných automobilov japonského výrobcu takmer 13 miliónov áut, počnúc prvou generáciou Priusu v roku 1997. Tieto vozidlá umožnili znížiť emisie CO2 o viac ako 103 miliónov ton.
V novembri 2018 na veľtrhu China International Import Expo v Šanghaji predstavila Toyota novú koncepciu mobility, založenú na elektrifikácii, informatizácii a umelej inteligencii. Príkladom jej implementácie do života je systém e-Pallete založený na elektrických a autonómnych vozidlách pre univerzálne použitie. Blížiace sa Letné olympijské hry a Letné paralympijské hry 2020 v Tokiu budú príležitosťou na predstavenie tohto konceptu v praxi. Získané skúsenosti využijú aj počas Zimných olympijských hier 2022 v Pekingu.
Zdroj: Autoviny.sk
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.