Toto sú najúspornejšie autá vo svojich kategóriách. Tabuľke vládne nafta!
Údaje v tabuľkách sú jedna vec, realita zas druhá. My sme si pre vás vytipovali niekoľko relatívne konvenčných áut z rôznych kategórií, ktoré sú v reálnom svete prekvapivo úsporné.
Volkswagen up! 1,0 MPi
Asi nie je prekvapivé, že medzi najúspornejšími autami sa objavil maličký up! s trojvalcovým motorom. Toto mestské autíčko nie je úsporné len na papieri, kde má napísanú spotrebu 4,2 l benzínu na 100 km, ale aj v realite. Prekročiť spotrebu 5,5 l/100 km je celkom problém, reálne sa s ním dá jazdiť za 4,6 l/100 km. Nie je to raketa, ale vzhľadom na svoju hmotnosť a rozmery sa s ním v meste rýchlo prekľučkujete, kam potrebujete.
Cena od: 8 890 €
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid je stávka na dve istoty: že sa vám nepokazí a že nebude papať veľa benzínu. Nie je to auto pre automobilových nadšencov, pretože má prevodovku e-CVT. Tým ostatným však ponúka plynulú akceleráciu bez prerušenia toku výkonu a možnosť presúvať sa v nízkych rýchlostiach v meste alebo v zápchach len na elektrický pohon. Toyota udáva pre Yaris Hybrid spotrebu 3,7 l/100 km, my sme sa bez problémov dostali na hodnotu 4,2 l/100 km.
Cena od: 14 790 €
Suzuki Swift1,2 DUALJET + SHVS
Úsporne sa dá jazdiť aj bez hybridnej technológie. Suzuki Swift sa spolieha na relatívne jednoduchý atmosférický štvorvalec a ozaj nízku hmotnosť len 840 kg! A funguje to. Ak však chcete zájsť ešte o krok ďalej, môžete si Swift objednať aj s mild hybridnou technológiou SHVS. Tá stlačí papierovú spotrebu na 4,1 l/100 km. V reáli nie je problém jazdiť do 5 litrov, najlepšie sa nám podarilo za 4,3 l/100 km. Hybridný systém pomáha motoru v nízkych otáčkach a lepšie pružné zrýchlenie sa vždy zíde.
Cena od: 13 599 €
Hyundai Ioniq Hybrid
Ioniq je jedno z tých vydarených áut, ktoré dávajú najavo svoje progresívne zmýšľanie, ale nie tak, aby odstrašilo konzervatívnejších záujemcov. Neodstraší ani ľudí so zvyškami lásky k autám, svoju hybridnú technológiu totiž spája s dvojspojkovou prevodovkou. Vďaka nej sú reakcie motora a správanie auta blízke tým „klasickým“, aj keď občas sa stane, že vám počas jazdy „zhasne“. Podľa papierov má jazdiť za 3,9 l/100 km, nám sa podarilo jazdiť za 4,2, keď sme sa trochu snažili. Bežne nebol problém zmestiť sa do 5 l/100 km.
Cena od: 23 610 €
Peugeot 308 1,5 BlueHDi 130
Autá koncernu PSA mali vždy dobré a úsporné dieselové motory. Už motor 1,6 HDi bol malý zázrak, ale agregát 1,5 BlueHDi, ktorý je mimochodom výkonnejší a tichší, je ešte úspornejší. V ľahkom modeli Peugeot 308 doslova odmieta žrať naftu. Udávaná spotreba 3,5 l/100 km je síce až prehnane optimistická, ale ak napriek reálnym 4,1 l/100 km si tento Peugeot zaslúži byť na našom zozname. Spotreba navyše drasticky nerastie s vyššou záťažou a poteší aj fakt, že Peugeot 308 je praktický hatchback, prípadne kombi, ktoré obslúži kohokoľvek a výkon 96 kW (130 k) je úplne postačujúci.
Cena od: 14 690 €
Kia Ceed 1,6 CRDi 100 kW (136 k)
Nový vznetový motor od koncernu Hyundai-Kia je ozaj vydarený. K jeho prednostiam nepatrí iba nízka spotreba 4,1 l/100, ktorú udáva Kia pre svoj model Ceed vybavený jeho silnejším variantom (100 kW/136k). Na to, že spaľuje naftu, sa tento motor naozaj rýchlo zohrieva na prevádzkovú teplotu dokonca aj v zime. To prospieva jeho životnosti, ale aj komfortu posádky. Dobrému pocitu zas prospieva to, že sa s ním reálne dá jazdiť za 5 l/100 km, s trochou snahy aj za 4,8. Samozrejme, že tento motor je dostupný aj v iných modeloch koncernu.
Cena od: 19 290 €
Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet
To, že Suzuki to vie aj s preplňovanými motormi, dokazuje v prípade modelu Vitara so svojou benzínovou turbo jedna-štvorkou. Vitara s ním bola v reálnej premávke veľmi úsporná, najmä s ohľadom na dynamiku, ktorú jej bol motor schopný poskytnúť. Opäť za to môže aj fakt, že Vitara je relatívne ľahká. Na to, že je to v tejto spoločnosti jediné benzínové SUV, je jeho spotreba 6,1 veľmi dobrá. Najmä ak sa k nej dá aj reálne priblížiť, my sme dosiahli spotrebu 6,4 l/100 km. A to sa bavíme o verzii s pohonom 4 x 4!
Cena od: 19 490 €
Renault Kadjar 1,5 BluedCi 115
Motor 1,5 dCi je pomaly starší než ľudstvo samotné, ale to Renaultu nebráni ho v aktualizovanej verzii stále ponúkať. A my sa nečudujeme. Je totiž veľmi úsporný, spoľahlivý a ponúka dostačujúci výkon. Krútiaci moment navyše nastupuje hneď v nízkych otáčkach. Aby bol tento zoznam pestrý, vybrali sme si ho z SUV modelu Kadjar, ale prirodzene tento motor je dostupný aj v Cliu či Megane. Udávaná spotreba 4,4 l nafty na 100 km je super a zmestiť sa v skutočnosti do 5 l/100 km by nemal byť problém. Samozrejme, na diaľnici bude mať SUV už vyššiu spotrebu.
Cena od: 24 390 €
Opel ComboLife 1,5 CDTi 75 kW (100 k)
Toto perfektné rodinné auto vie byť neuveriteľne úsporné napriek tomu, že tvar jeho karosérie určite nevypadol z učebníc aerodynamiky. Stačí si pod kapotou objednať vznetový motor 1,5 CDTi. Reálna spotreba 5,3 l/100 km je síce ďaleko od udávaných 4,3 l/100 km, ale vzhľadom na priestorové a praktické vymoženosti, ktoré ComboLife ponúka, je to skvelá hodnota.
Cena od: 15 390 €
Mercedes-Benz E220d
Dostávame sa do prémiovej kategórie. Čo sa týka spotreby, éčko tu dominuje bez toho, aby ste si museli objednať nejakú extra ekoverziu. Nový dvojlitrový diesel je mimoriadne úsporný. K tomu, aby sa navyše zbytočne nenamáhal, mu v prípade triedy E pomáha deväťstupňová automatická prevodovka a najmä vynikajúca aerodynamika. Keď si predstavíte, že sa v plnom komforte a takmer s 200 koňmi pod kapotou môžete odviezť za 4,5 l/100 km (udávaná spotreba je 3,9 l/100 km), je to takmer z ríše snov.
Cena od: 47 916 €
BMW 630d xDrive GT
Čo robí veľké luxusné auto so šesťvalcom, krútiacim momentom 620 Nm a ešte aj s pohonom všetkých kolies v tomto zozname? Žerie málo nafty! Toto BMW s trojlitrom pod kapotou nás šokovalo svojím komfortom rovnako ako spotrebou. K udávanej spotrebe 5,9 l/100 km sme sa priblížili s hodnotou 6,1 l/100 km. Samozrejme, tento motor je dostupný aj v iných modeloch BMW a v sedanoch či vo verziách Touring bude dosahovať podobnú spotrebu. Bez pohonu xDrive to bude ešte menej.
Cena od: 71 050 €
Mazda MX-5 2,0 Skyactiv-G160
Športový kabriolet by ste asi na tomto zozname nehľadali. Lenže Mazda MX-5 má vďaka výbornému motoru a nízkej hmotnosti aj výbornú spotrebu. S motorom 2,0 Skyactiv-G160 sme vedeli pri pokojnej jazde dosiahnuť spotrebu 6,7 l/100 km. To je úžasná hodnota. Udávaná spotreba je veľmi blízko: 6,6 l/100 km. Ani pri ostrej jazde sme neprekročili 8,4 l/100 km. Podotýkame, že už je k dispozícii novší motor Skyactiv-G184, ale ten sme si ešte nevyskúšali.
Cena od: 30 190 € (platí pre G184)
Zdroj: Autoviny.sk
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.