Šéfkuchári prezradili, aké varovné znamenia si všímajú v cudzích reštauráciách
- 20:05 27.05.2019
- Bratislava
Zamestnanci reštaurácií si pri večeri v inom podniku všímajú drobnosti, ktoré mnohí z nás ignorujú. O svoje postrehy sa podelili aj s ostatnými.
Na svete niet nikoho, kto by sa v reštauráciách vyznal lepšie ako ich zamestnanci. Denne trávia hodiny pripravovaním jedál a obsluhou zákazníkov, vďaka čomu sa z nich pri návšteve iného zariadenia stávajú fundovaní kritici.
Stovky expertov sa na diskusnej stránke Reddit podelili o najvýraznejšie stopky, ktoré si všímajú pri návšteve iných reštaurácií. Prezradili aj niektoré otázky, ktoré by pri pochybnostiach mal položiť obsluhe každý hosť.
Zariadenie
Obrovským varovným znakom je pre niektorých koberec. Je síce pravda, že interiér je vďaka nemu tichší, ale v reštaurácii je koberec jedným z najšpinavších predmetov. Aj keď ho povysávate, špinu z neho neodstránite, a dôkladné čistenie koberca je časovo a finančne príliš náročné na to, aby ho vykonávali každý deň.
Pri vstupe do novej reštaurácie si treba všímať aj stav, v akom sa nachádza jedálny lístok. Ak vám do rúk pristane špinavé menu, existuje veľká pravdepodobnosť, že aj zvyšok podniku na tom nebude hygienicky najlepšie.
Jedlo
Praktický tip, ktorý sa hodí najmä pre milovníkov morských plodov, je opýtať sa, odkiaľ pochádzajú. Ak vám čašník nevie hneď odpovedať, viete, že ste natrafili na neprofesionálny podnik.
Ďalej si treba preklepnúť aj dĺžku menu. „Ak má reštaurácia jednostranový jedálny lístok, väčšinou je to dobrý signál. Znamená to, že kuchári vedia špičkovo pripraviť viac-menej všetky jedlá na lístku,“ hovorí jeden šéfkuchár.
Čítajte: Šéfkuchári a čašníci prezradili, aké jedlá by ste si v reštaurácii nikdy nemali objednať
Ak na druhej strane navštívite zariadenie s niekoľkostranovým menu, majte sa na pozore! Čím dlhšie je menu v reštaurácii, tým väčšia je šanca, že vám na tanieri prinesú niečo, čo práve vylovili z mrazničky.
Každý z nás vie odhadnúť, ako dlho asi trvá príprava jedla, ktoré si vyberieme z menu. Ak vám však komplikovaný pokrm prinesú bleskovo rýchlo, pravdepodobne bol uvarený dopredu a prihriaty. Tento prípad sa vzťahuje len na prípady, keď je v reštaurácii málo ľudí. Pokiaľ ide o miesto, ktoré denne navštívia stovky zákazníkov, rýchla príprava jedla väčšinou svedčí jedine o dobrej pripravenosti kuchárov.
Obsluha
Jednoznačnou stopkou v reštauráciách je pre mnohých ľudí obsluha. Túto zložku podniku si všímajú aj samotní kuchári, ktorí berú nohy na plecia, keď ich privíta nevrlý či apatický čašník.
Odísť by ste určite nemali z reštaurácie, kde možno nájsť spokojný personál, ktorý nevyvedie z miery ani rušná hodinka alebo neposedné deti. Čím lepšie spolu vychádzajú čašníci, tým lepšie funguje celý podnik.
Pozor na podvodné správy v Gmail: Takto vám ukradnú bankové údaje
Podvodníci našli nový spôsob, ako sa dostať k údajom obetí.
Pozor na túto taktiku narcistov – často ju vidieť vo vzťahoch
Partneri, ktorí toto robia vo vzťahu, obvykle vykazujú vysokú mieru narcistických prejavov správania.
Veterinári varujú: Toto viac nerobte, hrozí nákaza!
Varovanie veterinárov prichádza po tom, ako sa moderátorka súťažnej relácie priznala k rizikovému správaniu k svojmu psovi.
Od sklenených fliaš po hliníkové plechovky: Cesta konzervovania potravín
Uchovávanie potravín v konzervách je praktické nielen na ich dlhodobé skladovanie, ale aj prepravu.
Ak máte tieto aplikácie v mobile, musíte ich okamžite vymazať
Majitelia smartfónov by si mali skontrolovať, či sa na nich nenachádza niektorá z týchto 15 škodlivých aplikácií.