Dacia Duster už len s turbom! Toto je náhrada za atmosférickú 1.6 SCe
Nový agregát bude mať nižší objem a turbo.
Bola to len otázka času a nečakali sme, že v ponuke automobilky vydrží tak dlho. Problémom totiž sú prísnejšie emisné normy, ktorým sa atmosférický motor musel niekoľkokrát prispôsobiť, čo značným spôsobom ovplyvnilo jeho dynamiku. Z kedysi zaujímavého agregátu sa v priebehu času stal lenivý základ s pomerne vysokou spotrebou. Napriek tomu sa tešil veľkej obľube zo strany konzervatívnejších zákazníkov, ktorým malé prepĺňané motory veľmi nevoňali.
Náhradou bude úplne nový trojvalec z dielne Renaultu. Pôjde o 1.0 TCe (75 kW), ktorý technicky vychádza zo štvorvalcového 1.3 TCe. Novinka však prišla o jeden valec a teraz disponuje nepriamym vstrekovaním, podobne ako pri 0.9 Tce. V porovnaní s 1.3 TCe, z ktorej nový motor vychádza, boli upravené aj piesty a niektoré mechanické časti motora. Napríklad kľuková hriadeľ v 1.0 TCe je po novom kovaná.
V porovnaní s atmosférickým agregátom má 1.0 TCe nižšiu hmotnosť a vyšší krútiaci moment až 160 Nm dostupný už od 2 750 ot./min. Táto hodnota krútiaceho momentu je pritom k dispozícii vo veľmi širokom pásme otáčok až do 4 000 ot./min, čo určite ocenia napríklad majitelia prívesov. Ale čo spoľahlivosť? Motor bol postavený nielen ako náhrada za atmosférickú 1.6 SCe, ale aj trojvalcovú jednotku 0.9 TCe. Tá sa teší veľkej obľube a napriek počiatočnej nedôvere si motor u zákazníkov vybudoval veľmi dobré meno a bez problémov vydrží aj viac ako 300 000 km. V prípade nového 1.0 TCe použil Renault rovnaký recept zameraný na spoľahlivosť a nepustil sa do experimentovania s novými technológiami. Môžeme tak očakávať podobnú spoľahlivosť ako v prípade 0.9 TCe. Benefitom rozhodne bude lepšia dynamika a o niečo kultivovanejší chod.
Zdroj: Autoviny.sk
Predaj nových áut v EÚ v septembri klesol
Predaj nových áut v Európskej únii sa v septembri 2024 znížil, už druhý mesiac po sebe, aj keď menej ako v auguste.
Predaj koncernu Volkswagen v 3. štvrťroku opäť klesol
Predaj koncernu Volkswagen v 3. štvrťroku opäť klesol. Dôvodom bolo zníženie predaja v Číne, slabý dopyt po elektromobiloch, ako aj problémy značky Audi.
Elon Musk predstavil robotický taxík Cybercab
Šéf Tesly Elon Musk po desaťročí sľubov týkajúcich sa autonómnych vozidiel predstavil robotický taxík Cybercab.
SEVA: Nižšie dane pri elektromobiloch výrazne znížia náklady zamestnávateľov
Zníženie daňového zaťaženia pri elektromobiloch výrazne zníži náklady zamestnávateľov a prispeje k vyšším čistým príjmom zamestnancov.
SPD navrhuje príspevok 6000 eur na kúpu nového elektromobilu
Parlamentná skupina Sociálnodemokratickej strany Nemecka navrhuje, aby štát vyplatil bonus 6000 eur každému, kto sa rozhodne vymeniť svoje vozidlo za nový elektromobil.