Čo hovorí drahé auto o jeho majiteľovi - Psychológovia vypichli tri značky
- 8:41 07.02.2020
- Bratislava
Dokonca aj značka automobilu dokáže veľa prezradiť o vašej osobnosti.
O vodičoch luxusných áut sa často šíria rôzne stereotypy, ktoré čiastočne potvrdzujú aj skúsenosti policajtov. Nová štúdia z Fínska však zistila, že vodiči drahých áut nielenže častejšie porušujú predpisy, ale je tiež pravdepodobnejšie, že ide o egocentrických mužov.
„Odpovede boli jednoznačné: egocentrickí muži, ktorí sú hádaví, tvrdohlaví, nepríjemní a neempatickí, majú oveľa vyššiu pravdepodobnosť, že budú mať luxusný automobil, ako je Audi, BMW alebo Mercedes,” uvádzajú vedci z Helsinskej univerzity. Štúdia bola uverejnená v časopise Journal of International Psychology pod prekvapujúco nevedeckým názvom: „Nielen kreténi riadia Mercedes.”
Drahé autá priťahujú istý typ ľudí
Profesor sociálnej psychológie Jan-Erik Lönnqvist povedal, že už dlho si všíma, že ľudia, ktorí vlastnia rýchle nemecké autá, s najväčšou pravdepodobnosťou jazdia na červenú, nedávajú prednosť chodcom a vo všeobecnosti jazdia príliš rýchlo. Predchádzajúci výskum ukázal, že vodiči drahých áut častejšie porušujú dopravné predpisy. V tejto štúdii však chceli vedci zistiť, či ich agresívne správanie na cestách spôsobilo auto, alebo či tieto autá priťahujú určité typy ľudí.
Vedci sa pýtali 1 892 fínskych majiteľov automobilov na ich autá, návyky, majetkové a osobnostné vlastnosti. Odpovede potom analyzovali pomocou päťfaktorového modelu osobnosti, ktorý hodnotí ľudí na základe piatich osobnostných čŕt - otvorenosť, svedomitosť, neurotizmus, extraverzia a príjemnosť.
Vedci zistili, že vyššie uvedené črty osobnosti a peniaze vysvetlili, prečo vodiči drahých áut jazdili častejšie bezohľadne. Ako dodáva Lönnqvist:
"Ale tiež sme zistili, že tí, ktorých osobnosť bola hodnotená ako nepríjemná, boli viac priťahovaní k vozidlám vysokej kvality. Sú to ľudia, ktorí sa často považujú za nadradených a radi to dokazujú ostatným."
Okrem egoistov priťahujú luxusné autá aj spoľahlivých ľudí
Výskum však ukázal, že nič nie je čiernobiele. Vedci zistili, že svedomití zákazníci, definovaní ako slušní, ambiciózni, spoľahliví a dobre organizovaní, boli tiež priťahovaní k vysoko kvalitným automobilom. Je to pravdepodobne preto, že títo ľudia pripisujú dôležitosť vysokej kvalite a posielajú ostatným správu, že oni sami sú spoľahliví.
Je zaujímavé, že toto druhé zistenie sa týkalo svedomitých mužov aj žien, zatiaľ čo spojenie medzi egoistami a luxusnými automobilmi sa vzťahovalo iba na mužov. Lönnqvist navrhol, že by to mohlo byť preto, že ženy nevnímajú autá ako symboly moci rovnakým spôsobom ako muži.
Vyšli nominácie na Oscary v hlavných kategóriách, najviac ich má Emilia Pérez
V Los Angeles oznámili vo štvrtok nominácie 97. ročníka udeľovania filmových cien Oscar.
Kameň, papier, nožnice: S týmto psychologickým trikom hru vždy vyhráte
Expert odhalil jednoduchý trik, ktorý vám zaručí, že porazíte svojich priateľov.
Vyzeralo to ako zápal slepého čreva, ženu v nemocnici však čakalo prekvapenie
Len 40 minút po prijatí v nemocnici prišiel šok. Prasknuté slepé črevo sa nakoniec ukázalo ako falošná diagnóza.
Video: Pred domom padol meteorit, všetko zachytila kamera
Podľa NASA ide o skutočne unikátnu udalosť.
Pozor na infikované kŕmidlá pre vtáky. Takto zistíte, či sa šíri nákaza
Tu je niekoľko tipov, ako rozpoznať, či sa v okolí kŕmidla šíri nákaza.