Návštevníci Agrokomplexu začali písať odkaz slovenskému pivu
- 14:45 23.08.2013
- BRATISLAVA
Jubilejný 40. ročník Agrokomplexu je jedinečný aj pre milovníkov piva. Svetlo sveta tu uzrela kronika, do ktorej ľudia písali odkazy slovenskému pivu. Ako prvý zaželal veľa úspechov slovenskému pivu minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Ľubomír Jahnátek. Sládkovia vybraných pivovarov porozprávali zaujímavosti o pive a jeho výrobe a zároveň ukázali návštevníkom, ako správne pivo načapovať.
Slovenské združenie výrobcov piva a sladu sa medzinárodného veľtrhu Agrokomplex v Nitre zúčastňuje už po 11. krát.
Pivovarnícky priemysel má na Slovensku silnú tradíciu a je aj dôležitou súčasťou národného hospodárstva. Pivovarníctvo má výrazný priamy aj nepriamy vplyv na ekonomiku Slovenska. Je významným a stabilným zdrojom príjmov štátneho a verejných rozpočtov vo forme daní a odvodov. V tomto odvetví je zamestnaných viac ako 16 000 ľudí, a to najmä v oblastiach s vysokou mierou nezamestnanosti, akými sú napríklad Hurbanovo, Šariš, Banská Bystrica, Vyhne, či Bytča.
Prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Júlia Hurná informuje o akcii Slovenské pivo, ktorou sa Slovenské združenie výrobcov piva a sladu prezentovalo na jubilejnom 40. ročníku AGROKOMPLEX Nitra 2013. Autor: Ľudovít Vaniher
Slovensko patrí medzi krajiny, kde má pivovarníctvo svoju históriu. Vlani sa na Slovensku vyrobilo 3,2 milióna hektolitrov piva (v roku 2011 to bolo 3,1 milióna hl). „V konzumácii patríme medzi priemer spomedzi krajín EÚ. Na jedného Slováka pripadá ročne asi 78 litrov piva, čím sa radíme na 15. priečku v spotrebe piva na jedného obyvateľa v EÚ,“ dodala J. Hurná.
Ročne sa v Európskej únii vypije okolo 350 miliónov hektolitrov piva. Medzi najväčších konzumentov piva v Európe patria naši susedia z Česka. V priemere vypije ročne každý Čech asi 145 litrov piva, čo je dvojnásobok priemernej spotreby v Európskej únii.
Obchodný sládok Heineken Slovensko Karol France a obchodný sládok Pivovary Topvar Ján Píry počas jubilejného 40. ročníka AGROKOMPLEX Nitra 2013 v rámci akcie Milujem slovenské pivo hovoria o blahodárnych účinkoch piva na zdravie a o tom, ako správne čapovať pivo. Autor: Ľudovít Vaniher
Slovenské združenie výrobcov piva a sladu - je dobrovoľnou profesijnou stavovskou organizáciou, ktorá združuje právnické osoby podnikajúce vo výrobe sladu a piva, ako aj organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva. Bolo založené 10. apríla 1991 a v súčasnosti združuje väčšinu producentov piva a sladu na Slovensku. Okrem pivovarov a sladovní združuje i servisné a obchodné organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva. Úzko spolupracuje so Slovenskou poľnohospodárskou a potravinárskou komorou, výskumnými ústavmi, vysokými školami a ďalšími odbornými profesijnými združeniami a zväzmi, najmä v oblasti potravinárstva a poľnohospodárstva. Aktívne spolupracuje a zapája sa do činnosti európskych pivovarníckych a sladovníckych združení a je členom európskeho pivovarníckeho zoskupenia EBC, ktoré odborne koordinuje a rieši problémy pivovarníctva a sladovníctva. Od roku 2008 je riadnym členom európskeho pivovarníckeho združenia The Brewers of Europe. Viac informácií nájdete na www.slovenskepivo.sk.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.