Ceny ropy sú na maxime, dôvodom je možný útok v Sýrii
- 12:33 29.08.2013
- NEW YORK
Ceny britskej ropy Brent v stredu posilnili na šesťmesačné maximum, keď perspektíva vojenského zásahu západných krajín v Sýrii vyvolala obavy o dodávky z oblasti Blízkeho Východu, ktorá zodpovedá za zhruba tretinu globálnej produkcie komodity.
Októbrové dodávky ropy Brent zdraželi o 2,25 USD na 116,61 USD za barel. Ceny ľahkej americkej ropy posilnili o 1,09 USD na 110,10 USD za barel.
Spotová cena zlata v stredu nakrátko prekonala hranicu 1 430 USD za uncu, keď hrozba blížiacich sa vojenských útokov USA a ich spojencov na Sýriu zvýšila dopyt po vzácnom kove ako bezpečnej investícii. Spotová cena bola o 19:29 GMT na úrovni 1 416,86 USD za uncu, keď sa v skoršom obchodovaní ocitla na hodnote 1 433,31 USD, čo bolo najviac od 14. mája. Decembrové dodávky zlata na divízii COMEX newyorskej komoditnej burzy zlacneli o 1,40 USD na 1 418,60 USD za uncu.
(1 EUR = 1,3347 USD)
Napriek sankciám luxusný tovar zo Západu plní ruské obchody
Napriek množstvu sankcií uvalených na Rusko a vysokému počtu firiem, ktoré krajinu po útoku na Ukrajinu opustili, bohatí obyvatelia Moskvy si v prípade západných značiek majú stále z čoho vyberať.
Technologický sektor opäť potiahol trhy: Dow Jones, S&P 500 a Nasdaq zaznamenali solídny rast
Akcie v Spojených štátoch ukončili obchodovanie v utorok 24. decembra, ktoré bolo pre blížiaci sa sviatočný deň v krajine skrátené, solídnym rastom.
Analytik: Realitný trh by mal rásť aj v roku 2025, očakáva sa aj zvyšovanie cien
Realitný trh sa v tomto roku vyvíjal priaznivo a dostal sa znovu na rastovú trajektóriu. V rastovej fáze by mal zotrvať aj v roku 2025.
Príspevky do druhého piliera zostávajú na rovnakej úrovni, prichádza nová prognóza pre sporiteľov
Sadzba príspevkov do druhého piliera sa od 1. januára budúceho roka nezmení a zostane vo výške štyroch percent z vymeriavacieho základu.
Napätá situácia vo svete znižuje nemeckému maloobchodu vianočné tržby
Tohtoročná predvianočná nákupná sezóna v Nemecku nebola dobrá. Nepriaznivá situácia vo svete totiž obmedzila ochotu spotrebiteľov míňať.