• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 26.4.2025Meniny má Jaroslava
14°Bratislava

Gröhling si myslí, že koronakríza zmení školstvo trvalejšie

  • 13:41 25.04.2020
  • Bratislava
Gröhling si myslí, že koronakríza zmení školstvo trvalejšie

Koronakríza by mohla zmeniť slovenské školstvo trvalejšie, myslí si minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS).

V diskusnej relácii RTVS Sobotné dialógy uviedol, že niektoré opatrenia, ktoré už priniesli, by mohli byť dlhodobejšie. Poukázal napríklad na možnosť slovného hodnotenia žiakov.

Minister potvrdil, že počas budúceho týždňa predstavia usmernenie zamerané na zredukovanie učiva do konca školského roka. „Momentálne budeme vymedzovať hlavné vzdelávacie oblasti, kde by mali byť v prvom rade jazyk, komunikácia, matematika, človek a spoločnosť a človek a príroda. Na druhej strane to budú doplnkové vzdelávacie aktivity,“ poznamenal minister školstva. Ako doplnil, pre prvé štyri ročníky základných škôl sa odporúča počas jedného dňa kombinovať dve hlavné vzdelávacie oblasti, vo vyšších ročníkoch by to mala byť podľa jeho slov len jedna oblasť.

Rozhodnutie, že žiaci nemusia byť v tomto období známkovaní, bolo podľa ministra školstva reakciou na aktuálnu situáciu. Podpredseda Výboru Národnej rady SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport Ľubomír Petrák (Smer-SD) poznamenal, že je to pre žiakov čiastočná strata motivácie. „Na druhej strane si myslím, že to nie je ani celkom správne. Za správne by som považoval, keby to bolo kombinované hodnotenie, napríklad percentuálneho hodnotenia zvládnutia látky so slovným hodnotením nedostatkov,“ vysvetlil Petrák. Gröhling si myslí, že najlepšie by bolo, keby koncoročné hodnotenie bolo kombinované.

Podľa Petráka mal byť potenciálne zachovaný nejaký styk žiaka so školou. Poukázal, že to funguje v niektorých krajinách a deti sa objavujú v škole na niekoľko hodín týždenne. „Budem v prvom rade chrániť bezpečnosť každého jedného žiaka, učiteľa, ale aj rodičov,“ uviedol minister. Petrák tvrdí, že niektoré opatrenia sú „až prehnané“.

Minister potvrdil, že celé vzdelávanie sa nedá nahradiť len digitálnym vzdelávaním. „To sa jednoducho nedá. Fyzický kontakt žiaka a učiteľa potrebujeme,“ povedal Gröhling v diskusnej relácii. Zároveň poznamenal, že mnoho zmien v školstve sa dá urobiť aj bez peňazí. Minister načrtol, že v budúcnosti by sa mala realizovať napríklad racionalizácia škôl.

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
SHMÚ: Na takmer celom Slovensku sa zajtra ráno môže vyskytnúť mráz

SHMÚ: Na takmer celom Slovensku sa zajtra ráno môže vyskytnúť mráz

DNES - 19:04Domáce

Na väčšine Slovenska sa v nedeľu (27. 4.) môže vyskytnúť mráz.

Pri nehode motorkára zasahoval aj vrtuľník

Pri nehode motorkára zasahoval aj vrtuľník

DNES - 18:21Domáce

K nehode motocykla bez evidenčného čísla došlo v sobotu pri obci Kečovo v okrese Rožňava.

Štátny smútok sa skončil, Slovensko si ním uctilo osobnosť pápeža Františka

Štátny smútok sa skončil, Slovensko si ním uctilo osobnosť pápeža Františka

DNES - 18:05Domáce

V sobotu o 18.00 h sa na Slovensku skončil štátny smútok. Vyhlásila ho vláda SR ako vyjadrenie úcty k osobnosti zosnulého pápeža Františka v deň jeho pohrebu.

Z bytu v Petržalke vypadol 72-ročný muž, zraneniam na mieste podľahol

Z bytu v Petržalke vypadol 72-ročný muž, zraneniam na mieste podľahol

DNES - 16:02Domáce

Z bytu na štvrtom poschodí v bratislavskej Petržalke na Rovniankovej ulici vypadol 72-ročný muž.

M. Šutaj Eštok: Ľudia by mali po vzore pápeža viac myslieť na dialóg ako na boj

M. Šutaj Eštok: Ľudia by mali po vzore pápeža viac myslieť na dialóg ako na boj

DNES - 16:00Domáce

Ľudia by mali po vzore pápeža Františka viac myslieť na dialóg ako na boj, pretože je spôsobom, ako možno prežiť najzložitejšie dejinné udalosti.