Agentúra Fitch potvrdila najvyšší rating trvalého eurovalu
- 10:33 11.09.2013
- BRATISLAVA
Medzinárodná ratingová agentúra Fitch v utorok potvrdila dlhodobý úverový rating (IDR) Európskeho mechanizmu pre stabilitu (ESM) na najvyššom stupni AAA.
V prospech najvyššej ratingovej známky hovorí aj vysoký podiel krajín s ratingom na stupni AA alebo vyšším, ktoré dokážu mechanizmu poskytnúť kapitál na zavolanie, uviedla ratingová agentúra.
ESM nadväzuje na Európsky finančný stabilizačný nástroj (EFSF), tzv. dočasný euroval. Ten vznikol ešte v máji 2010 ako štátmi eurozóny účelovo založený subjekt na boj proti dlhovej kríze.
ESM je trvalý protikrízový mechanizmus pre krajiny eurozóny. Emituje dlhopisy, aby financoval úvery a iné formy finančnej asistencie pre členské krajiny eurozóny.
Kapitál, ktorým jednotlivé štáty eurozóny prispievajú do ESM, zodpovedá ich podielom na základnom imaní Európskej centrálnej banky.
Napriek sankciám luxusný tovar zo Západu plní ruské obchody
Napriek množstvu sankcií uvalených na Rusko a vysokému počtu firiem, ktoré krajinu po útoku na Ukrajinu opustili, bohatí obyvatelia Moskvy si v prípade západných značiek majú stále z čoho vyberať.
Technologický sektor opäť potiahol trhy: Dow Jones, S&P 500 a Nasdaq zaznamenali solídny rast
Akcie v Spojených štátoch ukončili obchodovanie v utorok 24. decembra, ktoré bolo pre blížiaci sa sviatočný deň v krajine skrátené, solídnym rastom.
Analytik: Realitný trh by mal rásť aj v roku 2025, očakáva sa aj zvyšovanie cien
Realitný trh sa v tomto roku vyvíjal priaznivo a dostal sa znovu na rastovú trajektóriu. V rastovej fáze by mal zotrvať aj v roku 2025.
Príspevky do druhého piliera zostávajú na rovnakej úrovni, prichádza nová prognóza pre sporiteľov
Sadzba príspevkov do druhého piliera sa od 1. januára budúceho roka nezmení a zostane vo výške štyroch percent z vymeriavacieho základu.
Napätá situácia vo svete znižuje nemeckému maloobchodu vianočné tržby
Tohtoročná predvianočná nákupná sezóna v Nemecku nebola dobrá. Nepriaznivá situácia vo svete totiž obmedzila ochotu spotrebiteľov míňať.