• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 25.11.2024Meniny má Katarína
Bratislava

SPP odhaľuje nové možnosti marketingu

  • 12:23 11.09.2013
  • BRATISLAVA
SPP odhaľuje nové možnosti marketingu

Spoločnosť Slovenský plynárenský priemysel (SPP) začala využívať najmodernejšie analytické nástroje od spoločnosti IBM, s cieľom zlepšiť svoju komunikáciu s konkrétnymi skupinami zákazníkov pri riadení marketingových kampaní.

V snahe flexibilne reagovať na meniace trhové podmienky, preferencie zákazníkov a poskytovať špičkové služby sa spoločnosť rozhodla implementovať projekt dataminingu zákazníckych dát od spoločnosti IBM Slovensko. Tím pracovníkov spoločnosti IBM vedený konzultačnou divíziou - IBM Global Business Services (GBS) - pripravil a implementoval komplexný dataminingový projekt kombinujúc konzultačné služby GBS v oblasti ochrany trhového podielu prostredníctvom prediktívnych retenčných modelov a cross-sellingu a softvérové riešenie založené na produkte IBM SPSS Modeler, zameranom práve na tvorbu prediktívnych modelov.

„Samotná implementácia riešenia pozostávala z viacerých fáz. Prvou bola analýza existujúcich dát, po ktorej nasledovala tvorba analytického profilu klienta, ktorej súčasťou bola aj realizácia analytickej strategickej segmentácie s využitím všetkých dostupných dátových zdrojov a transfer know-how pre prediktívne modely,“ hovorí Slavomír Pšenák, líder IBM Slovensko pre riešenia v oblasti biznis analytiky a optimalizácie.

Implementácia riešenia od IBM Slovenskému plynárenskému priemyslu priniesla 3 až 4 krát úspešnejšie cross sellové kampane v porovnaní s minulosťou a zvýšenie úspešnosti retenčných kampaní až o 50 percent. Spoločnosť Slovenský plynárenský priemysel zároveň získala možnosť omnoho jednoduchšieho vytvárania kampaní, ako aj flexibilné a rýchle porovnanie úspešnosti jednotlivých kampaní.

„Konzultanti IBM Slovensko nám poskytli veľmi efektívnu a kvalitnú kombináciu softvérových riešení a konzultačných služieb. Získali sme tak nielen veľmi presný a aktuálny pohľad na našu zákaznícku bázu, ale aj kvalitné odporúčania a modely pre budúce plánovanie obchodných a marketingových aktivít. Dôležitým aspektom pozitívneho hodnotenia projektu je fakt, že jeho výsledky už vidíme v praxi, a to prostredníctvom výrazne zvýšenej efektivity retenčných a cross-sell kampaní. Spoločnosť IBM Slovensko bola schopná projekt realizovať rýchlo, efektívne, kvalitne a s maximálnym prihliadnutím na naše potreby a očakávania,“ hovorí riaditeľka sekcie marketingu a retailu SPP Jiřina Repaská.

V dôsledku liberalizácie v energetike sa predaj zemného plynu a elektriny stal veľmi konkurenčným odvetvím, kde len v oblasti predaja zemného plynu pôsobí v súčasnosti u nás 23 spoločností, z toho 11 v segmente predaja domácnostiam.

O SPP
Slovenský plynárenský priemysel je s viac než 1,3 milióna zákazníkmi v segmente firiem a domácností a 70 percentným podielom na trhu lídrom v oblasti plynárenstva na Slovensku. V rámci stratégie rozvoja SPP rozšírila svoje aktivity aj na predaj elektrickej energie, kde má v súčasnosti už viac než 20 tisíc zákazníkov.

O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.