SPP odhaľuje nové možnosti marketingu
- 12:23 11.09.2013
- BRATISLAVA

Spoločnosť Slovenský plynárenský priemysel (SPP) začala využívať najmodernejšie analytické nástroje od spoločnosti IBM, s cieľom zlepšiť svoju komunikáciu s konkrétnymi skupinami zákazníkov pri riadení marketingových kampaní.
„Samotná implementácia riešenia pozostávala z viacerých fáz. Prvou bola analýza existujúcich dát, po ktorej nasledovala tvorba analytického profilu klienta, ktorej súčasťou bola aj realizácia analytickej strategickej segmentácie s využitím všetkých dostupných dátových zdrojov a transfer know-how pre prediktívne modely,“ hovorí Slavomír Pšenák, líder IBM Slovensko pre riešenia v oblasti biznis analytiky a optimalizácie.
Implementácia riešenia od IBM Slovenskému plynárenskému priemyslu priniesla 3 až 4 krát úspešnejšie cross sellové kampane v porovnaní s minulosťou a zvýšenie úspešnosti retenčných kampaní až o 50 percent. Spoločnosť Slovenský plynárenský priemysel zároveň získala možnosť omnoho jednoduchšieho vytvárania kampaní, ako aj flexibilné a rýchle porovnanie úspešnosti jednotlivých kampaní.
„Konzultanti IBM Slovensko nám poskytli veľmi efektívnu a kvalitnú kombináciu softvérových riešení a konzultačných služieb. Získali sme tak nielen veľmi presný a aktuálny pohľad na našu zákaznícku bázu, ale aj kvalitné odporúčania a modely pre budúce plánovanie obchodných a marketingových aktivít. Dôležitým aspektom pozitívneho hodnotenia projektu je fakt, že jeho výsledky už vidíme v praxi, a to prostredníctvom výrazne zvýšenej efektivity retenčných a cross-sell kampaní. Spoločnosť IBM Slovensko bola schopná projekt realizovať rýchlo, efektívne, kvalitne a s maximálnym prihliadnutím na naše potreby a očakávania,“ hovorí riaditeľka sekcie marketingu a retailu SPP Jiřina Repaská.
V dôsledku liberalizácie v energetike sa predaj zemného plynu a elektriny stal veľmi konkurenčným odvetvím, kde len v oblasti predaja zemného plynu pôsobí v súčasnosti u nás 23 spoločností, z toho 11 v segmente predaja domácnostiam.
O SPP
Slovenský plynárenský priemysel je s viac než 1,3 milióna zákazníkmi v segmente firiem a domácností a 70 percentným podielom na trhu lídrom v oblasti plynárenstva na Slovensku. V rámci stratégie rozvoja SPP rozšírila svoje aktivity aj na predaj elektrickej energie, kde má v súčasnosti už viac než 20 tisíc zákazníkov.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?